جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
سالک

حوزه/ عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: آمریکا و اسراییل باید بدانند توسعه جنگ موجب پیروزی آنها نخواهد بود و پیروزی از آن مردم غزه و فلسطین است، لذا باید اتحاد امت اسلامی را شکل داد و در برابر هجمه سنگین دشمن در فضای مجازی، ماهواره ها و مطبوعات دفاع نمود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام احمد سالک، امروز در تجمع بزرگ طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان، در حمایت از جبهه مقاومت اسلامی و اعلام انزجار از رژیم غاصب و نسل کش صهیونیست، در مدرسه صدربازار اصفهان، ضمن گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس اظهار داشت: پیروزی جمهوری اسلامی در برابر ۴۰ کشور دنیا در دوران دفاع مقدس ناشی از جهاد و خون مومنین راستین در پای شجره طیبه اسلام بود.

وی افزود: خون ۲ هزار ۷۰۰ روحانی شهید در این مسیر تقدیم اسلام شد و در برابر دشمن خونخوار جان فشانی کردند و این انسان های پاک باخته مصداق کلام امیرمومنان(ع) در خطبه ۱۱ نهج البلاغه که فرمود" دندان ها را به هم بفشر و جمجمه خود را به عاریت به خداوند بسپار ".

وی عنوان کرد: سر دادن برای اسلام سنتی است که در انبیاء واولیاء وجود داشته و امام حسین(ع) دست بیعت و سازش به دنیا نداد، اما برای اسلام سر داد، امروز این مسئله برای ما نیز رقم خورده است تا پیروان راستین برای دفاع از دین خدا باشیم.

حجت الاسلام سالک دفاع برای خدا را کار انسان های مومن و راستین دانست و گفت:این انسان ها برای بقای اسلام تا قیامت جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و مومنی که ایمان در قلب آن جا گرفته، انسان شکیبا، با استقامت و موقنی است که در راستای فرهنگ عدالت با هرگونه تجاوز و تبعیض مبارزه می کند.

وی با اشاره به کلام امیرمومنان(ع) درباره جهاد و فضیلت آن افزود: اگر انسان با اندیشه و آگاهی کامل مبارزه با نفس و نفاق کند بی تردید خداوند مدافع آن است، هم چنان که حضرت در نامه ۲۷ نهج البلاغه به محمدبن ابی بکر توصیه هایی فرمود و رمز پیروزی را مخالفت با نفس بیان کردند.

حجت الاسلام سالک با تاکید بر این که رمز دفاع از اسلام تسلط بر نفس اماره و حاکم شدن بر نفس است تصریح کرد: این مسئله در قالب وجودی انسان هایی که در سنین مختلف قرار داشتند شکل واقعی پیدا کرد و در دفاع مقدس از نوجوان تا پیر حضور پیدا کردند و راه ۸۰ ساله را در مسائل معرفتی و عرفانی در کوتاه مدت طی کردند.

مهم تر از قدرت بیدارگری انقلاب، تاثیر نامه رهبر معظم انقلاب بر دانشجویان آمریکایی و اروپایی

وی خاطر نشان کرد: رهاورد هشت سال دفاع مقدس برای نظام این است که انقلاب اسلامی مبتنی بر اسلام، قرآن و عترت است و برای نان و مسکن نبوده و مردم ما برای دفاع از اسلام ایستاده و برای گسترش فرهنگ دین و عترت قیام کردند و ثمره دفاع مقدس عزت و شرف و افتخاراتی است که برای ملت ما آفرید.

عضو جامعه روحانیت مبارز تسخیراندیشه انسان های آزاده در سراسر جهان را دستاورد برتر انقلاب و دفاع مقدس عنوان کرد و ادامه داد: همه امور در کشورگشایی خلاصه نمی شود، بلکه ما توانسته ایم امروز به تسخیر اندیشه انسان های آزاده در جهان دست یابیم و امروز گسترش بیداری ملت ها نماد این پیروزی است و نمونه آن دانشجویان آمریکایی، یهودی و انگلیسی در دانشگاه های آمریکا و اروپا هستند که از طوفان الاقصی دفاع کرده و جنایات رژیم اسرائیل غاصب را محکوم کردند.

حجت الاسلام سالک مهم تر از قدرت بیدارگری و رشد ملت ها را، تاثیر نامه رهبر معظم انقلاب بر دانشجویان آمریکایی و اروپایی بیان کرد و گفت: از ثمرات دفاع مقدس قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در برابر قدرت های جهان است و آثار وجودی این دفاع در حضور جوانان مومن، شجاع و مطیع ولایت در نقاط مختلف جهان است.

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی در جهان قدم علم کرده و در برابر همه ابرقدرت ها ایستاده است و رئیس جمهور ما دفاع جانانه ای از قدس و فلسطین کرده و در خانه دشمن، آن را محکوم می کند و این عزت در سایه شهدا به دست آمده است.

حجت الاسلام سالک نفوذ فرهنگ قوی انقلاب اسلامی به سراسر جهان و جابه جایی قدرت با گرایش دینی را از ثمرات دفاع مقدس دانست و افزود: در این دانشگاه غنی معنوی پرمحتوای دفاع مقدس، انسان های بزرگی تربیت شدند و امروز فرماندهان لایق کشور ما، در لبنان و سوریه انسان هایی را تربیت، تجهیز و مدیریت می کنند.

اسرائیل نتوانسته به اهداف خود در غزه دست یابد

وی جنگ کنونی را تقابل جبهه حق در برابر باطل عنوان کرد و ادامه داد: محور این ایستادگی در میدان حق، جمهوری اسلامی است و این نکته برای جهانیان مشهود است و در باطل تشتتی است که نتوانستند در برابر این جبهه مقاومت کنند.

وی اضافه کرد: اسرائیل نتوانسته به اهداف خود در غزه دست یابد و هدف اصلی آن برتری یهود بر جهان و از نیل تا فرات بود، اما اسرائیل غاصب و خونخوار شکسته خورده و برای این شکست فرافکنی کرده و به لبنان حمله می کند.

وی به همراهی برخی از حکام کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: ۴۰ کارتل اسرائیلی و یهودی در دنیا دارو وسایل اساسی بشر را مدیریت می کنند و این مسئله مهمی است، اما رشد اسلام و دین گرایی و توجه به مکتب اسلام در برابر این کارتل ها با قدرت ایستاده است.

حجت الاسلام سالک به آمار تکان دهنده جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی پرداخت و گفت: اسرائیل ۳ هزار و ۵۶۸ جنایت در این منطقه انجام داده است و ۵۰ هزار تن بمب ممنوعه بر سر مردم ریخته، یعنی هشت برابر بمباران اتمی که آمریکا در ژاپن انجام داد.

عملیات طوفان الاقصی سبب ترک برداشتن شیشه حیات استکبار و رژیم صهیونیستی

وی خاطر نشان کرد: ۱۶ هزار کودک، ۱۳ هزار زن و ۵۱ هزار فلسطینی شهید شده اند و حدود ۱۰۰ هزار زخمی و مجروح و ۱۳۰ مدرسه و مرکز آموزشی و ۱۵۰ واحد مسکونی در این حملات تخریب شده است.

نماینده ادوار مجلس پیروزی عملیات طوفان الاقصی را سبب ترک برداشتن شیشه حیات استکبار و رژیم صهیونیستی بیان کرد و گفت: ما در جدول حاکمیت اسلامی قرار داریم و از حاکمیت اسلام و امام زمان(عج) کوتاه نمی آییم، لذا مقدمات حاکمیت اسلام را در جهان با ظهور امام زمان(عج) تنظیم می کنیم و لذا باید برای حفظ جمهوری اسلامی تلاش کرد.

آمریکا و اسرائیل باید بدانند توسعه جنگ موجب پیروزی آنها نخواهد بود

وی تاکید کرد: رسالت ما در این جهان، شناخت دشمنان اسلام در سطح بین المللی و در داخل کشور است و این شناسایی مولفه هایی دارد از جمله شناخت سوابق جنایات دشمن، شرایط فعلی آنها و نگاه به اوضاع دشمن در موضوع حقوق بشر است.

عضو جامعه روحانیت مبارز عنوان کرد: آمریکا و اسرائیل باید بدانند توسعه جنگ موجب پیروزی آنها نخواهد بود و پیروزی از آن مردم غزه و فلسطین است، لذا باید اتحاد امت اسلامی را شکل داد و در برابر هجمه سنگین دشمن در فضای مجازی، ماهواره ها و مطبوعات دفاع نمود.

وی افزود: باید در میدان نبرد قوی بود و برای توسعه اقتدار جمهوری اسلامی با هدف بازدارندگی در برابر دشمنان اسلام، اطلاع رسانی مستقیم به توده مردم و رفع شبهه و ابهام آنها و تقویت بنیه دفاعی محور مقاومت را در دستور کار قرار داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha