جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
سید علی قاضی عسکر

حوزه/ حجت ‌الاسلام ‌و المسلمین قاضی عسکر در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم(ع)(بخش خواهران) گفت: امروز صولت ابرقدرت ها در جهان شکسته شده و اسلام مسیرهای جدیدی را برای مردم ایجاد کرده و گرایش کشورهای غربی به اسلام روز به روز بیشتر می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت ‌الاسلام ‌و المسلمین قاضی عسکر، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) با محکوم کردن تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار مردم غزه، خاطرنشان کرد: این جنایات به رهبری آمریکا چهره کریه غرب را به مردم نشان داد و مقاومت مردم لبنان، یمن، عراق و بخصوص مردم فلسطین نویدبخش آینده‌ای درخشان در منطقه و جهان اسلام است.

وی با تاکید بر تغییر شرایط در دنیا، توصیه کرد: در این شرایط باید به آینده فکر کنیم تا بتوانیم شرایط و مقدمات ظهور را فراهم و در کنار حضرت مهدی(عج) به وظایفمان عمل کنیم.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با ذکر حدیثی از ائمه معصومین علیهم السلام با این مضمون که وای به حال کسی که دو روزش با هم یکسان باشد، تصریح کرد: برای رسیدن به آینده بهتر نیاز به برنامه ریزی است و باید آینده ای را برای خود ترسیم کنیم تا به هدف متعالی از خلقت دست پیدا کنیم.

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با تصریح بر اینکه قطعا موانعی برای رسیدن انسان به کمال وجود دارد، خاطر نشان کرد: انسان‌ با قدرتی که خداوند به او داده است می تواند مشکلات را از سر راه خود بردارد چرا که او اشرف مخلوقات است و در این مسیر تحمل رنج باعث رشد و کمال او می شود.

وی یکی دیگر از راه‌های رسیدن به کمال را اخلاص در عمل ذکر کرد و تصریح نمود: شیطان به خداوند متعال قسم یاد کرده است که بر سر راه بندگان می‌نشیند و آنان را گمراه می کند و تنها بندگان مخلص خداوند از دام و فریب شیطان رهایی خواهند یافت.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در ادامه با اشاره به فرمایشات برخی از علماء، تقویت ایمان و باورهای دینی را از راه‌های رسیدن به یقین ذکر کرد و یادآور شد: بر اساس روایات معصومین علیهم‌السلام اگر کسی به درجه یقین برسد در ‌شرایط مختلف زندگی، برای او سخت و دشوار نخواهد بود چرا که یقین دارد در محضر خداست و همه چیز در قبضه قدرت اوست.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر توکل و امید داشتن به خداوند متعال را از دیگر توصیه های علمای دینی ذکر کرده و تاکید نمود: طی کردن این مراحل مقدمه ای است برای تقویت و باورهای دینی و یکی از ابزارهای رسیدن به آن نماز اول وقت است زیرا وقت شناسی و حضور به موقع در محضر الهی موجب تقویت و تثبیت ایمان و باورهای دینی می شود.

وی یکی دیگر از راه‌های رسیدن به رشد و کمال را حضور قلب و تدبر در آیات قرآن ذکر کرد و افزود: قرآن خواندن و تدبر در قرآن، موجب رسیدن به کمال و رشد در دنیا و آخرت می ‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به تأثیر قرآن و یادآوری این آیه که اگر قرآن بر کوه نازل می‌شد از خشیت الهی متلاشی می گردید، اظهار داشت: برای تأثیر قرآن در انسان، باید قلب را از تمایلات نفسانی خالی کنیم چرا که قلب حرم الهی است و باید آن را از غیرخدا پاک کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) با ذکر این نکته که متاسفانه در دنیای امروز مردم به دنیا طلبی رو آورده اند، توصیه کرد: نباید ساده زیستی را فراموش کنیم و اگر گرفتار دنیا و تشریفات آن شویم، جاذبه های دنیا و فریب شیطان باعث غفلت ما از خداوند می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با تاکید بر اینکه ساده زیستی باید با روحانیت گره بخورد، تصریح کرد: این به این معنی نیست که از نعمت های الهی بهره مند نشویم، بلکه نباید دنیا زده شویم و جاذبه های دنیا ما را از مسیر کمال خارج کند.

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در پایان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر موضوع جهاد تبیین، توصیه کرد: این جهاد را باید از خانواده ها شروع کرد چرا که دشمن تمام قدرت خود را به کار گرفته تا ایمان و باورهای دینی نسل جدید را سست کند و امیدوارم شما بهره کامل را از این جهاد مهم داشته است.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha