جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
هفته دفاع مقدس

حوزه/ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت یک تکلیف انقلابی و ملی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسف‌علیزاده مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، در آیین سراسری تکریم و تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت که امروز چهارم مهرماه، در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تأکید بر برگزاری گسترده برنامه‌های این هفته، اظهار کرد: برنامه‌های متنوعی از ابتدای هفته دفاع مقدس آغاز شده و امروز نیز با عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و برای پنجمین سال پیاپی، آیین سراسری تکریم و تجلیل از پیش‌کسوتان دفاع مقدس و فعالان این حوزه برگزار شد.

وی در سخنانی با اشاره به اهمیت برگزاری این‌گونه مراسم، بیان کرد: این آیین که باهدف زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره ایثارگران و رزمندگان برگزار می‌شود، به همگان یادآوری می‌کند که نباید جان‌فشانی‌های این قهرمانان را فراموش کنیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: رزمندگان با فداکاری در جبهه‌های حق علیه باطل، لباس سربازی اسلام و ولایت را به تن کردند و ما وظیفه داریم تا همواره یاد و خاطره این عزیزان را زنده نگه داریم.

سردار یوسف‌علیزاده با بیان این که این حرکت برای پنجمین سال متوالی در حال انجام است، تصریح کرد: هر ساله برنامه‌هایی باهدف تجلیل از حدود یک میلیون نفر در سراسر کشور برگزار می‌شود که در خراسان رضوی نیز بیش از صدهزار نفر در این رویدادها شرکت می‌کنند و این برنامه‌ها از ابتدای سال در بیش از ۴۵ مناسبت ملی مرتبط با دفاع مقدس و مقاومت در جریان بوده و امروز به اوج خود رسیده است.

وی با اشاره به ارتباط تصویری مراکز استان‌ها با این مراسم بزرگ در تهران بیان کرد: مراسم تکریم و تجلیل از پیش‌کسوتان دفاع مقدس و فعالان این حوزه، امروز به‌صورت ویدئوکنفرانس با حضور رهبر معظم انقلاب به‌صورت سراسری و با ارتباط مستقیم از مراکز استان‌ها برگزار می‌شود که در خراسان رضوی نیز بیش از ۳۰ هزار نفر در سراسر استان در این مراسم شرکت کرده‌اند.

مدیرکل حفظ بنیاد و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با تقدیر از همکاری گسترده مسئولین و فرماندهان استان، افزود: این برنامه در تمامی شهرستان‌ها و شهرهای اقماری نیز بانظم و انسجام کامل در حال برگزاری است و براساس آمارها، در حدود ۳۰۰۰نفر در سطح استان خراسان رضوی به برگزاری این مراسم کمک می‌کنند که از این تعداد، ۲۹۵۰ نفر به‌صورت داوطلبانه و بدون هیچ‌گونه چشم داشت مادی در این رویدادها شرکت کرده‌اند.

سردار یوسف‌علیزاده با اشاره به این نکته که دشمن به دنبال ایجاد انحراف در ارزش‌های دفاع مقدس است، تصریح کرد: دشمنان تلاش می‌کنند تا با تحریف و ایجاد انحراف در ارزش‌های دفاع مقدس، آن را به دست فراموشی بسپارند، اما ما اجازه نخواهیم داد این اتفاق بیفتد و همچنان پایبند به ارزش‌های والای دفاع مقدس خواهیم ماند.

گفتنی است در این مراسم، کتاب «دریای در» نوشته خانم مختاری، اثری درباره تاریخ شفاهی و زندگی‌نامه مرحوم سردار سید هاشم دُرچه‌ای، از فرماندهان دفاع مقدس خراسان رضوی، با حضور خواهر حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهید ابراهیم رئیسی و مادر شهید کاوه رونمایی شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha