جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
طاهرزاده

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از ابعاد شخصیتی علمی علامه حسن زاده آملی ، تلاش برای تفهیم و تبیین معرفت النفس است و باید از این بعد آن عالم ذوفنون شناخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، اصغر طاهرزاده پیش از ظهر امروز در همایش بزرگداشت علامه حسن زاده آملی که در مقبره علامه کلباسی اشتری برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس به تشکیل شورای عقیدتی در زمان اعزام رزمندگان اسلام به جبهه های جنگ اظهار کرد: حضرت امام راحل مکرراً تاکید داشتند رزمندگان اسلام با یک بنیه اعتقادی و معنوی خوبی به جبهه های جنگ اعزام شوند.

وی افزود: در جریان بیان معارف در شورای عقیدتی در زمان جنگ خدمت علامه حسن زاده آملی رسیدیم و درخواست بیان نکات و معارف معنوی برای رزمندگان اسلام کردیم، علامه حسن زاده آملی در نخستین جلسه به رزمندگان فرمودند، جوانان عنایت داشته باشید که حضرت ولیعصر (عج) امام زمان حاضر و ما غایب هستیم.

استاد طاهرزاده با اشاره به اینکه دو دیدگاه درباب حضرت مهدی(عج) وجود دارد گفت: نخست اینکه یک موعودی وجود دارد که یک زمانی ظهور می کند و جهان را نجات می دهد ولی دیدگاه بلند دیگری وجود دارد مبنی بر اینکه حضرت مهدی(عج) دائما و مستمر حضور دارند و امامت برقرار است.

وی افزود: علامه حسن زاده آملی به واقع به تعبیر رهبری عالمی ذوفنون بود و زمانهای زیادی می گذرد که دنیا چون علامه متولد کند و بخشی از این بعد عظیم شخصیتی از تألیفات آن عالم مرحوم هویدا است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ضرورت علم هرمونتیک عنوان کرد: ما برای فهم بهتر تالیفات اندیشمندان باید نسبت خود را با تاریخی که نکات و معارف از زبان عالمانی چون علامه حسن زاده آملی و علامه طباطبایی گفته شده، دریابیم.

وی ادامه داد: اعتقاد دارم از طریق خود علامه، علامه حسن زاده آملی را بشناسیم، برای شناساندن امامت و عالمانی چون علامه باید نسبت خود را با آنان دریابیم.

طاهرزاده اذعان کرد: یکی از ابعاد شخصیتی علمی علامه حسن زاده آملی ، تلاش برای تفهیم و تبیین معرفت النفس است و باید از این بعد آن عالم ذوفنون شناخت.

وی تاکید کرد: انسان برای سلوک باید نسبت خود را با جهان هستی، باخالق هستی، ائمه اطهار، عالمان و اندیشمندان دریافت و براین اساس هم رهبر معظم انقلاب سخن از انسان ۲۵۰ساله بکنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha