جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
حسینی آملی

آیت الله حسینی آملی گفت: روند فکری، سیاسی و اجتماعی علامه حسن زاده آملی در کنار عرفان، معنویت، اخلاق و شب زنده داری قرار داشت،آن عالم  در جریان اعتراضات ،جانباز انقلاب اسلامی شد و تا پایان عمر این آسیب همراهش بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید علی حسینی آملی پیش از ظهر امروز در همایش بزرگداشت علامه حسن زاده آملی که به همت موسسه علمی تربیتی آوای توحید شعبه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: نزدیک به ربع قرن در محضر علامه حسن زاده آملی تلمذ کردم و مطالب فراوانی فهم شد، اما آنچه برای مخاطبین قابل توجه است بعد سیاسی و اجتماعی شخصیت علامه حسن زاده آملی است.

وی افزود: در دوران شاگردی، سه بار از محضر مرحوم علامه حسن زاده آملی سوال پرسیدم منظور از «والعجل فرجهم »پس از بیان صلوات بر حضرت محمد چیست و چه گره ای وجود دارد که حل آن دست ما بوده و باید اینگونه دعا کرد، آن عالم ذوفنون یکبار فرمودند منظور اجرای احکام دینی و قرآنی است که نگذاشتند اهل بیت(ع) اجرا کنند، بار دیگر استقرار حکومت اسلامی و بار سوم تامین امنیت اجتماعی مردم را منظور از گره حل نشده بیان کردند.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: خاطرم هست که مرحوم علامه حسن زاده آملی دین خدا را ناموس خدا می دانست و در خطبه نماز جمعه سال۱۳۵۵ نسبت به اعتراض برای تعویض تقویم سال به سال شاهنشاهی توسط رژیم پهلوی گفت، اکنون که این رژیم به دین خدا یعنی ناموس خدا دست دراز کرده، خدا دیگر تحمل نخواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی آملی ادامه داد: مرحوم علامه حسن زاده آملی مکرراً در راهپیمایی ها و تظاهرات علیه رژیم پهلوی شرکت می کرد و نسبت به اعتراض سیاسی علیه رژیم منحوس مصر بود، آن عالم در جریان اعتراضات ،جانباز انقلاب اسلامی شد و تا پایان عمر این آسیب همراهش بود.

شاگرد علامه حسن زاده آملی گفت: ولایت پذیری ایشان و همراه و همگام با انقلاب اسلامی بودن از شاخصه های شخصیتی آن عالم ذوفنون بود، آن عالم وارسته همیشه بر ارتباط طرفینی خود با رهبر معظم انقلاب تأکید داشتند.

وی عنوان کرد: از دیگر ابعاد شخصیتی آن عالم مرحوم ،احترام بسیار زیاد به شهدا بود، به نحوی که شهدا را والاتر از اولیا الله می دانست و تمسک و توسل به آنها در سیره زندگی جاری و ساری بود.

استاد حوزه علمیه اذعان کرد: روند فکری، سیاسی و اجتماعی علامه حسن زاده آملی در کنار عرفان، معنویت، اخلاق و شب زنده داری قرار داشت، براساس آنچه در زمان شاگردی خدمت علامه حسن زاده آملی دریافتم، این بود که هرآنچه علامه حسن زاده آملی داشت از ریاضت دینی چون توجه خاص به حلال و حرام و اجرای احکام الهی و..بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha