جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
تصاویر /همایش استانی یاوران وقف استان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد

حوزه / همایش استانی یاوران وقف با تجلیل از فعالان، خادمان، مدیران، واقفان، مبلغان در حوزه وقف با حضور مدیران عالی استان خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام محمداحمدزاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی امروز پنجشنبه 5 مهرماه در همایش استانی یاوران وقف در تالار نور با اشاره به اینکه تعداد موقوفات بعد از انقلاب اسلامی دوبرابر شده است و در حال افزایش است، اظهار داشت: مشکلات اقتصادی و محدودیت‌ها باعث نشده است که موقوفات کاهش پیدا کند بلکه به خاطر باورمندی و ایمان قلبی مردم به آخرت و میل به جاودانگی وقف ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه 304 بقعه متبرکه در استان خراسان رضوی داریم و در طی سال شش ویژه برنامه برنامه ریزی شده است ادامه داد: در موقعیت‌های خاص به ویژه تعطیلات نوروز با عنوان آرامش بهاری، ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی، تعطیلات تابستانی دانش آموزان طرح نشاط معنوی و بصیرت عاشورایی ویژه برنامه های فرهنگی و اجتماعی در بقاع متبرکه برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی افزود: در حوزه بهره‌وری اقتصادی، رتبه نخست فعالیت‌های پروژه‌ سرمایه گذاری اقتصادی سازمان اوقاف استان خراسان رضوی دارا است که بیش از صد هزار متر مربع سرمایه گذاری کرده که در حوزه تثبیت مالکیت و حفاظت، صیانت از موقوفات انجام شده است.

در ادامه حجت الاسلام جمال ایزدی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی گفت: نهاد وقف ویژگی های ممتازی دارد از جمله نهاد مردمی است دیگری یک نهاد انسانی، اسلامی و پرخیر و برکت است که به تمامی نیازهای جامعه در عرصه های مختلف توجه دارد.

وی با بیان اینکه وقف نهادی در حال توسعه است، افزود: 27 هزار موقوفه در استان خراسان رضوی وجود دارد و این موقوفات در هفته ها و سال آینده افزایش پیدا خواهد کرد لذا هر چه تعداد موقوفات بیشتر شود خدمات موقوفات در عرصه های مختلف به جامعه اسلامی افزایش می کند.

گفتنی است در همایش استانی یاوران وقف در مشهد مقدس از 80 نفر از فعالان، واقفان، مدیران شهرستان ها در حوزه وقف تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha