جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
امام جمعه شبانکاره

حوزه/ امام جمعه شبانکاره با بیان اینکه خواب آشفته رژیم جعلی تعبیر نخواهد شد، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته عملیات‌های بزرگی علیه لبنان انجام داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمد پُردل امام جمعه شبانکاره ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تشکر از خدمات شهردار نسبت به زیبا سازی شهر و انجام پروژه های عمرانی در سطح شهر، اظهار داشت: یکی از مطالبات مردم شبانکاره ایجاد یک بازار با عرضه همه محصولات و کالاهای اساسی و مورد نیاز است.

وی افزود: در این چند روز گذشته تعدادی از اهالی شهر با بنده تماس گرفتند یا حضوری مطالبه نمودند که ما نیاز به یک بازار با عرضه همه محصولات و کالاهای مورد نیاز زندگی را داریم. این دوشنبه بازار فعلی با عرضه بعضی کالاها و محصولات جوابگوی نیازهای ضروری و اساسی مردم عزیز شبانکاره نیست؛ البته شنیدم همین را هم میخواهند محدود کنند یعنی فقط میوه و تره بار باشد از آن جایی که در منطقه شبانکاره تفاوت قیمت با دیگر مناطق همجوار وجود دارد خیلی ها توان خرید مایحتاج زندگی خود با این قیمت های بالا را ندارند.

خطیب نماز جمعه شبانکاره ادامه داد: ایجاد یک بازار بزرگ‌تر می تواند کمک خوبی به مردم عزیز منطقه باشد که بتوانند کالاهای مورد نیاز خود را با قیمت مناسب تهیه کنند؛ این بازار یک روز در هفته است و مغازه داران منطقه اگر دوست داشتند می‌توانند آن یک روز را هم در بازار محصولات خود را به مردم عزیز عرضه کنند لذا نیاز به اعتراض نیست روزی رسان خداوند متعال است.

حجت‌الاسلام پردل با بیان یکی از مهم‌ترین مسائل امروز برای فعالان جبهه جهاد تبیین، روایت و روایتگری است، عنوان کرد: وجود چنین مسئله‌ای بدان جهت است که جنگ روایت در عالم وجود دارد. یک مؤسسه‌ آمریکایی در این‌باره می‌گوید: "ما در این قرن وارد جنگ روایت می‌شویم و هر کس بتواند روایت خودش را از پدیده‌ها در آن روز حاکم کند، آن روز حاکم است".

امام جمعه شبانکاره افزود: برای جامعه، خلأ روایت ممکن نیست. اگر ما روایت نکنیم، مخاطب ناچار است که روایت دیگران را اگرچه نادرست بشنود که در رفتار و گفتار جامعه و محیط تأثیر می‌گذارد. بنابراین، روایتگری درست و صحیح کاری اساسی و ضروری و وظیفه اخلاقی و انسانی است. بخصوص اینکه بعضی وقایع برای جامعه یا ملت، مهم و سرنوشت‌ساز است.

خطیب نماز جمعه شبانکاره ادامه داد: معدنی به نام «معدنجو» در طبس دچار انفجار شد و منجر به کشته شدن بیش از سی‌نفر از هم‌وطنان‌مان و کارگران عزیز و زحمت‌کش گردید. طبیعی است که دشمن فرصت‌طلب از این اتفاق تلخ، دستاویز و بهانه‌ای برای دروغ‌سازی، تحریف و تبلیغ علیه نظام اسلامی درست کند.

وی با اشاره به اینکه هدف نهایی ضدانقلاب از تولیدات مختلف در حوزه رسانه‌ای شامل دو محور اساسی است، گفت: اول نشان دادن ناایمنی زیرساخت‌های معدنی و هر حوزه‌ای که مرتبط با تکنولوژی می‌شود و دوم بی‌توجهی نظام جمهوری اسلامی ایران به کارگران و خانواده‌هایشان است.

امام جمعه شبانکاره افزود: پس از انفجارهای مکرر لوازم الکترونیکی از جمله پبجرها، لب تاب، تلفن‌های همراه و… زنگ هشدار میان کشورهای جهان ازجمله محور مقاومت به صدا در آمد و بیش از پیش لزوم حکمرانی و بومی‌سازی وسایل ارتباطی محرز شد.

وی تصریح کرد: باید باور کنیم بدبینی به هر آنچه از طرف دشمن می‌رسد یکی از اصول عقلانی‌ست و باید جزئی از زندگی ما شود. فرقی نمی‌کند، در زمینه نظامی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و حتی درمانی باشد. هر فناوری ظاهراً انسان‌دوستانه‌ای ممکن است سلاح دشمن برای نابودی انسان‌ها باشد.

خطیب نماز جمعه شبانکاره گفت: این حمله تروریستی درس‌هایی به ما می‌دهد، نخست، اینکه باید روی سطوح مختلف مدیریتی اشراف داشت و به موضوعات بلندمدت نگاه کرد. دوم، اینکه بیش از پیش متوجه بومی‌سازی‌ صنایع حساس بود.

وی بیان کرد: خوداتکایی از بین برنده و کاهش‌دهنده آسیب‌پذیری‌های احتمالی و اصلی اساسی است؛ آن هم در دنیای امروز و زمانی که ایران به عنوان پرچمدار محور مقاومت و کشوری که در به چالش کشیدن پارادایم لیبرالیسم قرار دارد.

امام جمعه شبانکاره با بیان اینکه خواب آشفته رژیم جعلی تعبیر نخواهد شد، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته عملیات‌های بزرگی علیه لبنان انجام داده است. از انفجار پیجرها و ترور مقامات حزب الله تا حملات گسترده هوایی به جنوب و شرق لبنان. تنش‌ها بین حزب‌الله و تل‌آویو در حال افزایش است و احتمال می‌رود دو طرف به‌ جای درگیری‌های محدود مرزی که نزدیک به یکسال ادامه دارد، وارد یک جنگ زمینی تمام عیار شوند.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در جبهه‌های مختلف شکست‌های بزرگی را متحمل شده است، ادامه داد: اما سرشاخ شدن با حزب‌الله که به مراتب قدرتمندتر از سایر گروه‌های مقاومت در منطقه است عواقب پیش‌بینی‌ نشده‌ای برای اشغالگران خواهد داشت. زیرا با فرود هزاران موشک در عمق سرزمینهای اشغالی و هدف قرار گرفتن زیرساخت‌ها و تاسیسات برق و انرژی و کارخانه‌ها و بنادر و فرودگاه‌ها که در تیررس موشکهای مقاومت قرار دارند، سرزمینهای اشغالی در بحران عمیقی فرو خواهد رفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha