دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ |۲۶ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 30, 2024
تبریز

حوزه/ حجت‌الاسلام مشهوری با اشاره به ارتباط مستقیم سفرهای گردشگری با آموزه‌های دینی- اسلامی، گفت: نماز جمعه فرصتی کم‌نظیر برای شناساندن تاریخ و تمدن اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام رسول مشهوری مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان آذربایجان‌شرقی در دیدار با احمد حمزه‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اظهار داشت: برای تبیین برنامه‌های گردشگری در نماز جمعه‌ها می‌توان از ارتباط مستقیم گردشگری با آموزه‌های دینی و فرهنگی بهره‌ برد که از خطبه‌ها نیز به‌عنوان فرصتی طلایی برای تأکید بر اهمیت سفرهای مذهبی و بازدید از اماکن تاریخی-فرهنگی که نمادهای تمدن اسلامی و تقویت ایمان هستند، می‌توان استفاده کرد.

وی ادامه داد: توجه ویژه به موضوع ترویج سفرهای گردشگری که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته است، با افزایش آگاهی جامعه و ترویج فرهنگ گردشگری سالم و مسئولانه، به ترویج گردشگری و سفرهای سالم گردشگری کمک شایانی کند.

وی تصریح کرد: قرآن مجید به سفر و تأمل در آیات الهی و نشانه‌های خداوند اشاره می‌کند و به مؤمنان توصیه می‌کند در زمین بگردند و عبرت بگیرند که اشاره به پیوند میان سفر و تأمل در آیات الهی، بیانگر این است که بازدید از اماکن مذهبی و تاریخی صرفاً یک تجربه فرهنگی نبوده و نوعی عبادت معنوی نیز محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام مشهوری خاطرنشان کرد: تشویق به بازدید از مساجد تاریخی، زیارتگاه‌ها و بناهای مذهبی از طریق برگزاری تورهای زیارتی و فرهنگی، در کنار تسهیل این سفرها و آموزش تاریخ و فرهنگ بناهای تاریخی مذهبی، از مهم‌ترین شیوه‌های مؤثر برای توسعه گردشگری به‌شمار می‌رود.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود بناهای تاریخی مذهبی در آذربایجان‌شرقی، گفت: از دیگر شیوه‌های مهم ترویج فرهنگ گردشگری در نماز جمعه، استفاده از آموزه‌های دینی و فرهنگی‌ است که می‌توان در این خصوص درباره سفرهای پیامبران الهی بالاخص پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) در رابطه با اهمیت سفر برای کسب دانش و تقویت ایمان و توجه به جاذبه‌های طبیعی یاد کرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha