یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ |۲۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 29, 2024
سید حسن نصرالله

حوزه/ در پیام تسلیت مسئولان استان خراسان رضوی در پی شهادت سید حسن نصرالله آمده است: امروز مسیر جهاد و شهادت از هر زمان دیگری روی مسلمانان و به ویژه همراهان سید مقاومت شهید حسن نصرالله گشوده‌تر و هموارتر شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد یعقوبعلی نظری، در پیامی به مناسبت شهادت سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان گفت: با قلبی مملو از درد و چشمانی اشکبار، شهادت عالم ربانی و مبارز مخلص و قهرمان جبهه مقاومت را تحمل می‌کنیم.

وی ادامه داد: آن سید مجاهد، عمر شریف خود را با جهاد مخلصانه در لبنان و در راس آن موضوع نخست اسلام یعنی قدس شریف صرف کرد. شهید سید حسن نصر الله در راه انبیا، ائمه و اولیای صالح به شهادت رسید و به پیامبران، صدیقان، شهدا و صالحان پیوست.

استاندار خراسان رضوی گفت: امتی که عزم خود را از امام شهیدش امام حسین (ع) می‌گیرد، امتی زنده است که نمی‌میرد و مرگ نمی‌تواند مانع راه او شود.

نظری افزود: راه مقاومت تا تحقق پیروزی ادامه خواهد داشت چرا که این راه در رویکرد مقاومانی که جان خود را نذر کردند، قوی‌تر، مهم‌تر و بزرگ‌تر از شخصیت‌ها و سران است و شهادت این شخصیت جلیل و مجاهد بزرگ، اگرچه خسارتی عظیم است اما نه تنها متوقف کننده نیست بلکه شتاب دهنده جریان مقاومت تا محو کامل رژیم غاصب خواهد بود.

وی اضافه کرد: بدون تردید رحمت واسعه الهی روح شهید سید حسن نصر الله را در بهشت برین قرین الطاف خویش خواهد کرد.

رژیم غاصب صهیونیستی در تلاش است تا اراده مقاومت را بشکند

امیر سرتیپ سیروس امان الهی، ارشد نظامی آجا در منطقه شمالشرق کشور و فرماندهی قرارگاه منطقه ای شمالشرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در پیامی گفت: رژیم نامشروع صهیونیستی این‌بار نیز دست به جنایتی عظیم زد و علاوه بر کشتار بی‌رحمانه مردم بی دفاع، شخصیتی بزرگ و مجاهدی نستوه و انسانی مقاوم؛ دبیر کل محبوب حزب الله سید حسن نصرالله «ره» را به شهادت رساند.

امیر سرتیپ امان الهی افزود: رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی که پس از شکست‌های پیاپی در برابر رزمندگان مقاومت از هیچ جنایتی دریغ نکرده است، اکنون با هدف قرار دادن رزمندگان حزب الله و مردم بی‌دفاع لبنان و فلسطین در تلاش است تا اراده مقاومت را بشکند.اما همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند: «صهیونیست‌ها کوچک‌تر از آنند که به ساخت مستحکم جبهه مقاومت صدمه وارد کنند.»

ارشد نظامی آجا در منطقه شمالشرق کشور خاطرنشان کرد: اینجانب از طرف خود و همرزمانم در قرارگاه منطقه ای شمالشرق نیروی زمینی ارتش فراق آن روحانی مجاهد، سید حسن نصرالله و دیگر شهدای اخیر لبنان را به همه مسلمانان و به خانواده معظم شهدا و به رهبری معظم انقلاب تبریک و تسلیت عرض کرده و پیروزی جبهه مقاومت را از درگاه خداوند متعال خواستاریم.

پیام دبیرخانه اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی، به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله (ره)

دبیرخانه اجلاسیه آستان‌های مقدس ایران اسلامی، به مناسبت شهادت سید بزرگ مقاومت، سید حسن نصرالله، بیانیه‌ای صادر و اقدامات جنایت‌کارانه صهیونیست‌ها را در لبنان و فلسطین محکوم کرد.

در متن این بیانیه آمده است: روحانی مجاهد، پرچم‌دار دلیر و ولایت‌مدار مقاومت، خادم‌الرضا (ع)، سید حسن نصرالله، به یاران شهیدش پیوست.

سید بزرگ مقاومت، جناب سید حسن نصرالله، حسینی زیست و حسینی شهید شد.

او که در خط مقدم محور مقاومت، سینه خود را در برابر وحشی‌گری‌های رژیم پست صهیونی سپر کرده و خواب را از چشم دشمنان جبهه مقاومت گرفته بود تا از زنان و کودکان بی‌دفاع غزه حمایت کند بالاخره مزد ده‌ها سال مجاهدات خود را گرفت و در یک اقدام تروریستی توسط رژیم سفاک صهیونی در ضاحیه جنوبی بیروت، به فیض عظمای شهادت نائل آمد.

وی سال‌ها، رهبری حزب‌الله لبنان را برعهده داشت و در خط مقدم مقاومت همچون نگینی می‌درخشید و با ارشادات داهیانه، برای تمام کشورهای محور مقاومت، روشنگری می‌کرد.

سید بزرگ مقاومت، یک فرد نبود او یک مکتب و بلکه یک امت بود، پرچم او بر زمین نخواهند ماند چرا که او پس از خود نسلی را از مجاهدان و سربازان، تربیت کرد تا عَلمش را بر دوش کشند. خون طاهرش، زمین حاصلخیز جبهه مقاومت را سیراب خواهد کرد تا نسلی از سید حسن نصرالله‌هایی به جهانیان عرضه کرده و ریشه اسرائیل و اسرائیلیان را بخشکانند و پرچم اسلام را بر فراز مسجدالاقصی، بلند کنند.

دبیرخانه اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی، ضمن محکومیت این اقدام بزدلانه باند پلید اسرائیل، شهادت سید مقاومت و رهبر کبیر حزب‌الله لبنان را به ساحت قدسی حضرت صاحب‌الامر و الزمان (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف)، مراجع عظام اسلام به‌ویژه نایب برحق حضرت حجت، آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (دام‌ظله العالی) و به دل‌های داغدار امت اسلامی، تبریک و تسلیت عرض کرده و طول عمر رهبر معظم انقلاب را از خداوند منان خواستار است و برای پیروزی جبهه مقاومت حزب‌الله لبنان دعا کرده و گوش‌به‌فرمان رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی، خواهند بود و برای یاری حزب‌الله لبنان از هر کوششی که امکانش را داشته باشند فروگذار نخواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha