چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ |۲۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 2, 2024
نظری

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه گفت: شهید سیدحسن نصرالله، نقش مهمی در تقویت حزب الله و جاری ساختن وحدت در لبنان و محور مقاومت داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، روز چهارشنبه در نشست بررسی و تحلیل جریان جبهه مقاومت و پاسخ به شبهات مجازی محور مقاومت، در جهاد دانشگاهی استان اظهار کرد: انسان‌های بزرگی همچون امام خمینی(ره) در تاریخ تاثیرگذار بوده و نشان داده‌اند که انسان می‌تواند ظرفیت گرانبهایی در ایفای نقش خود در زندگی داشته باشد.

وی افزود: یکی از افراد تاثیرگذار در تاریخ، سیدحسن نصرالله بود که برای تحصیل مدتی به ایران آمد اما هنگام آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک لبنان، درس را کنار گذاشت و به لبنان بازگشت.

وی خاطرنشان کرد: لبنان با ۱۰ هزار کیلومترمربع مساحت و چهارمیلیون نفر جمعیت که ۶۰ درصد آن شیعه و باقی از ادیان دیگر هستند، شرایط پیچیده‌ای دارد که ایجاد وحدت بین تمامی مردم کشور را سخت می‌کند اما سیدحسن نصرالله توانست از این مانع سخت نیز عبور کند.

نظری گفت: رژیم صهیونیستی که وارد لبنان شد، سیدحسن نیز با حزب الله وارد میدان شد اما هم از سوی اسرائیل و هم از سوی دولت داخلی لبنان دچار تنش و فشار شد که باید اسلحه را برزمین بگذارد.

وی ادامه داد: در آن زمان سیدحسن را ترور شخصیتی کردند و با این‌که عملیات‌هایی که حزب الله انجام می‌داد برای دفاع از لبنان بود اما تحت فشار قرار دادند که باید حزب الله را خلع سلاح کند اما او از این مرحله سخت نیز عبور کرد.

وی یادآور شد: وقتی حزب الله در سال ۲۰۰۶ اسرائیل را با سیلی به بیرون از لبنان انداخت، دولت وقت لبنان فهمید که حزب الله یک پشتیبانی و عقبه مهمی دارد که به دفاع از مردم لبنان متکی است.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: شهید سیدحسن نصرالله یک کارخانه قدرت سازی و تربیت نیرو راه انداخت و به قدری نیروهای قدرتمند تربیت کرد که توانستند در خاورمیانه و به خصوص دوران حمله داعش نقش ایفا کرده و به برادران دینی خود در عراق و سوریه کمک کند.

وی با اشاره به نقش مهم حزب الله در نابودی داعش، اظهار کرد: نصرالله فقط به این مواضع اکتفا نکرد و با تقویت زیرساخت‌های حزب الله دست به ائتلاف سازی با دیگر نیروهای محور مقاومت زد و در نهایت از رهبر حزب الله به رهبر مقاومت تبدیل شد.

وی با تاکید بر این‌که رژیم صهیونیستی و آمریکا همدست یکدیگر بوده و نمی‌توان آن‌ها را از همدیگر جدا کرد، گفت: رژیم صهیونیستی وقتی دید که هرچه دست و پا بزند نمی‌تواند مقابل مردم غزه پیروز شود، با حمله به حزب الله و لبنان خواست تا نفس مردم غزه را قطع کند دریغ از این‌که ده‌ها نصرالله دیگر در صف انتظار ایستاده‌اند.

نظری گفت: استراتژی اسرائیل برای جنگ هم‌چون بازی تخته نرد است و هر کجا را که دلش بخواهد می‌زند و جان انسان‌ها برایش مهم نیست اما استراتژی ما همانند بازی شطرنجی است و باید با دقت و مراقبت حرکت کنیم.

علی اصغر فاتحی‌فر، رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه ضمن تبریک عملیات غرورآفرین وعده صادق ۲ و تسلیت شهادت سید حسن نصرالله و برخی فرماندهان محور مقاومت گفت: مرگ حق است ولی ای کاش مرگ انسان همچون شهید نصرالله با شهادت در راه خدا رقم بخورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha