پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024
کارگاه

حوزه/ استاد مدرسه علمیه نرجسیه(س) رودان گفت: کارگاه مقاله با هدف مهارت‌افزایی و آشنایی طلاب با ساختار مقاله در مدرسه علمیه نرجسیه(س) رودان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، کارگاه مقاله نویسی با هدف مهارت افزایی و آشنایی طلاب با ساختار مقاله روز گذشته و با حضور آمنه جراره استاد مدرسه علمیه نرجسیه(سلام الله علیها) رودان و طلاب این مدرسه علمیه برگزار شد.

خانم جراره در این کارگاه اذعان داشت: ویژگی‌های تحقیق از جمله موضوع باید دارای اهمیت واولویت، رسا، شفاف و جذاب، مختصر و مفید، جزئی و محدود، برخوردای از منابع کافی و قابل دسترس باشد.

وی با اشاره به اینکه تبیین مسئله یعنی شفاف کردن تمام ابعاد موضوع، ادامه داد: تبیین مسئله، نقش مهمی در یک مقاله پژوهشی(طرح اجمال وتفصیلی، چکیده، مقدمه) دارد چرا که مخاطب با مطالعه تبیین متوجه می‌شود محقق در این پژوهش بدنبال چه بوده است.

خانم جراره ضمن بیان اینکه باید تمام قیدهای مهم موضوع یعنی همان کلید واژه را توضیح بدهیم و بین آنها ارتباط برقرار کنیم، تصریح کرد: پژوهشگر در تبیین مسئله به دنبال چیستی، چرایی، و چگونگی موضوع است.

استاد حوزه در ادامه از شرکت کنندگان خواست، تبیین‌های نوشته شده را به صورت گروهی بررسی تا نکات ابهام در این زمینه رفع شود.

وی در پایان ضمن اشاره به بعضی از ابزارهای هوش مصنوعی نظیر کوپایلت و چت جی بی تی جهت عنوان‌یابی برای مقالات علمی که نقش موثری در صرفه جویی در زمان برای طلاب دارد، خاطر نشان کرد: همچنین طلاب با نحوه پرامپت نویسی(دستور) برای موضوع آشنا شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha