جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ |۳۰ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 4, 2024
نشست

معاون فرهنگی مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(س) بندرعباس گفت: نشست اخلاقی با موضوع طلبه، زمینه ساز ظهور، در مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(س) بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، نشست اخلاقی با موضوع طلبه، زمینه ساز ظهور با سخنرانی خانم فاطمه حمزه‌ای، طلبه پایه پنجم و با حضور طلاب مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(سلام الله علیها) برگزار شد.

حمزه ای در این نشست اذعان داشت: امام زمان(عج) چشم بینای خدا بین همه بندگان است،«عین الله ناظره» یعنی امام زمان(عج) ما را در هر حالی می بیند، باید حضور حضرت(علیه السلام) را در زندگی‌های خود حس کرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های درک حضور امام در زندگی افزود: یکی از ویژگی‌ها برای حس کردن حضور حضرت(عج) این است که؛ نه تنها واجبات زندگی خود عمل کرده بلکه باید برای انجام آن از دیگران پیشی گرفت، همچنین هر کسی احساس حضور در کنار امام زمان(عج) داشته باشد نه تنها خطا نمی کند بلکه حیاء می کند، حیاء یعنی وقتی انسان می داند جایی قرار است گناه انجام بگیرد از آن گناه فرار کند، اگر هم انسان وسوسه شد باید خود را کنترل کند، اگر دچار گناه هم شد سریع توبه کند.

طلبه این مدرسه اضافه کرد: کسی که حضور حضرت(عج) را در زندگی خود احساس می کند به بندگان خدا خدمت می کند، اگر زندگی شهداء را نگاه کنید همچون شهید حججی، که نه تنها واجبات خود عمل کرده بلکه در انجام کارهای مستحبی از دیگران پیشی می گرفتند، فقط نماز واجب، نماز شب خواندن و روزه گرفتن نیست، وقتی امام زمان(عج) چشم بینای خدا است یعنی تک تک اعمال ما را می بیند. وقتی امام(عج) می فرمایند: شما فرزند من هستید؛ وقتی مادر برای فرزند خود مادری کند همه ی کارهای فرزندش نه فقط عبادات فرزند برای او مهم است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: انسان خود را در پیشگاه امام زمان(عج) شیرین کند، در همه حال یعنی؛ در غم و در شادی یاد امام زمان(عج) خود باشد، راز موفقیت در ارتباط با امام زمان(عج) این است که در این مسیر باید تمرین کرد، باید در تمام مراحل و فعالیت های زندگی خود درس خواندن و غیره حس کنید امام زمان(عج) شما را می بیند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha