پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024
حجت الاسلام مهدوی ارفع

حوزه/ مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه باید از ظرفیت عظیم بانوان در مسیر اهداف انقلاب و اسلام و مکتب استفاده کنیم گفت: تبیین و ترویج گفتمان اصیل انقلاب اسلامی، مجاهدت امروز بانوان مبلغه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع، امروز در همایش افتتاحیه مدرسه مبلغات محافل خانگی که در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم در حال برگزاری است، با اشاره به این که سیلی محکم نظام اسلامی به رژیم صهیونیستی در عملیات اخیر، مقدمه ای در راستای از بین بردن کامل اسرائیل غاصب است، اظهار داشت: البته ما سیلی اصلی را باید در بُعد فرهنگی بر دشمن بزنیم چرا که اگر ضعف فرهنگی و تبلیغی نداشتیم خیلی از مشکلات بعدی پیش نمی آمد.

وی افزود: آن چه مسلم است این که بی شک جریان مؤمن و انقلابی، جزو امیدهای اصلی امام زمان (عج) هستند و ما باید بکوشیم که فراتر از حرف ها و شعارها خودمان را مهیای نقش آفرینی برای زمینه سازی دولت مهدوی کنیم.دوازده قرن است که امام زمان ما غائب است و باید ببینیم که چرا این غیبت این همه سال به درازا کشیده شده و امروز وظیفه ما در عصر غیبت چیست؟!

مدرس حوزه و دانشگاه همچنین گفت: خودمان را بازخواست کنیم تا ببینیم کجای کار هستیم و ایرادات را رفع کنیم تا بتوانیم سرباز صادقی برای حضرت ولی عصر(عج) باشیم. مدرس حوزه و دانشگاه با بیان این که در همه عرصه های فرهنگ و اقتصاد و سیاست و ... نقش بانوان بسیار مهم است و از این ظرفیت عظیم باید در مسیر اهداف انقلاب و اسلام و مکتب استفاده کنیم، گفت: این فرمایش امام (ره) تعارف نبود که گفتند انقلاب اسلامی ما را بانوان به پیروزی رساندند و لذا از شما بانوان عزیز و مبلغه انتظار می رود که با ترویج و تبیین گفتمان اصیل انقلاب اسلامی به رسالت خود در عرصه جهاد تبین عمل کنید.

حجت الاسلام مهدوی ارفع افزود: اوضاع نسبت به آن چه انتظار داشتیم خوب نیست اما نباید ناامید شویم.دشمن فعالیت های جدی برای ترور بزرگان و شخصیت های جبهه مقاومت اسلامی داشته اما مهم تر از این ها افکار و دل های مردم و جوانان است که نباید بگذاریم دشمن این ها را تحت تأثیر قرار دهد.

وی گفت: دغدغه اصلی و مساله ما امروز بحث نظامی نیست بلکه عقبه افکار عمومی جامعه است که باید کار جدی در این عرصه داشته باشیم. با شبکه سازی و تبلیغ درست باید به دشمن حمله کنیم که اگر عقبه افکار عمومی را اصلاح کنیم،می توانیم بر توطئه ها غلبه کرده و اهداف متعالی انقلاب و نظام اسلامی را به پیش ببریم.

مدرس حوزه و دانشگاه در ادامه با تأکید بر لزوم وظیفه شناسی در جنگ شناختی و ادراکی گفت: ما باید بتوانیم قشر خاکستری جامعه را با گفتمان اصیل انقلاب اسلامی آشنا کنیم و بر اساس رهنمودهای رهبر عزیزمان، گسترش این گفتمان یک تکلیف فراروی ماست .

وی خاطرنشان کرد: گفتمان انقلاب اسلامی در بیرون از مرزهای کشورمان در حال ترویج است اما باید مراقب باشیم که در داخل همین گفتمان تضعیف نشود. باید مراقب خط تحریف و جریان نفوذی در داخل حاکمیت باشیم و با گفتمان انقلابی و اهتمام نسبت به جهاد تبیین به مقابله با این جریان ها بپردازیم.

حجت الاسلام مهدوی ارفع در خاتمه سخنان خود بر اهمیت بحث نهج البلاغه خوانی در جامعه تأکید کرد و گفت: حضرت آقا از دوران قبل از انقلاب اسلامی بر لزوم توجه به نهج البلاغه تأکید داشته اند و امروز نیز بیش از هر زمان دیگری تشنه دریافت معارف و آموزه های این کتاب شریف هستیم.به تعبیر رهبر معظم انقلاب فهم نهج البلاغه باعث می شود که درک درستی از شرایط روزگار داشته و بینش و معرفت صحیحی داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha