جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ |۳۰ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 4, 2024
مرتضی مطیعی

حوزه/ امام جمعه سمنان گفت: عملیات وعده صادق۲، عملیاتی مؤثر و کوبنده و مایه شادی آزادگان جهان بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مسجد امام(ره) این شهر افزود: شما عزیزان نمازگزار، خواهران گرامی و برادران عزیز و خودم را به رعایت تقوای الهی و اجتناب از معاصی در تمام شئون و تعاملات توصیه می‌کنم. انشاالله خداوند به ما توفیق دهد بتوانیم ملکه تقوا را در وجودمان و روحمان ایجاد کنیم تا بتوانیم بطور طبیعی و خودکار، از خودمان در برابر گناهان مراقبت و خودنگهداری کنیم.

وی اضافه کرد: در هفته‌های گذشته در خصوص تقوای اقتصادی نکاتی گفته شد. یکی از مصادیق تقوای اقتصادی آن است که در معاملات «غشّ در معامله» نداشته باشیم. غش در معامله یعنی آنچه که حقیقت مطلب هست بپوشانیم و جنس خوب را با جنس بد مخلوط کنیم! کسی که برنج درجه یک را با برنج درجه سه مخلوط می‌کند چه در شالیکوبی یا در مغازه، مرتکب غش در معامله شده است، همینطور کسی که به شیر یا بنزین، آب اضافه می‌کند یا روغن نامرغوب را با روغن مرغوب مخلوط می‌کند، غش در معامله انجام داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی اضافه کرد: امام صادق(ع) فرمود هرکس در معامله چه در خرید و چه در فروش، کم بگذارد و طرف مقابل را فریب دهد از ما اهل بیت نیست و در روز قیامت او را با قوم یهود محشور می‌کنند چون نیرنگ بازترین افراد در معامله، یهودیان هستند!

خطیب جمعه سمنان گفت: هشام بن حکم می‌گوید در جایی تاریک، در حال فروش پارچه‌ای به نام پارچه صابری که پارچه‌ای مرغوب است بودم، امام کاظم(ع) از مقابل من عبور کردند، فرمود: ای هشام! فروش جنس در تاریکی غش در معامله است و غش حلال نیست! البته امروز نور زیاد باعث غش در معامله شده است چراکه اجناس زیر نور زیاد، باکیفیت به نظر می‌رسند.

وی خاطرنشان کرد: روزی نبی اکرم(ص) در بازار بر روی مقداری گندم که ظاهر مرغوبی داشت، دست کشیدند و قیمت آن‌را سؤال فرمودند. وحی آمد که یا رسول، دست مبارکت را به زیر گندم ببر و آن‌را هم نگاه کن! حضرت وقتی گندم زیرین را مشاهده نمود به فروشنده فرمود «فکر می‌کردم کارت درست است اما این‌کار غش در معامله است»

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی افزود: در هفته پیش رو، مناسبت‌های مختلفی مانند هفته دامپزشکی، روز پست، هفته کودک، روز جهانی سلامت روان و نیز هفته نیروی انتظامی قرار دارد که همه آن‌ها را تبریک عرض می‌کنم.

ضرورت تقویت جبهه رسانه‌ای اسلام در برابر دشمنان

وی تصریح کرد: عملیات موفق وعده صادق۲، عملیاتی مؤثر و پیروزمندانه و سرکوب کننده دشمن و مایه خوشحالی و شادی تمام آزادگان و مؤمنین جهان بود همانطور که شاهد شادمانی مردم و جوانان و کودکان غزه و فلسطین بودیم. باید از فرماندهان، مسئولان و دست‌اندرکاران نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از هوافضای سپاه پاسداران، ارتش و سایرین تقدیر و تشکر کنم و به آنان تبریک عرض کنم. امیدواریم دشمن از این عملیات پیروزمند، درس مهمی گرفته باشد.

خطیب جمعه سمنان افزود: هر عملیات نظامی، دو پیوست دارد: یکی پیوست پیشینی و یک پیوست پسینی! یعنی هر عملیات نیازمند مقدماتی است و پس از انجام آن نیز باید کارهایی انجام شود. در پیشاعملیات، به شناسایی و کسب اطلاعات از دشمن نیاز است. دشمنان در عملیات‌های خود بویژه ترور و شهادت سید شهدای مقاومت سیدحسن نصرالله، اهداف خود را شناسایی کرد اما بخش مهم پساعملیات، موضوعات رسانه‌ای و تبلیغاتی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی گفت: دشمن پس از شهادت سیدحسن نصرالله، برای تکمیل اهداف خود کار رسانه‌ای می‌کند. دشمن در کار رسانه‌ای خود تلاش کرد افکار عمومی، اندیشه و فکر مسئولان و سیاستگذاران را تحت‌تأثیر قرار دهد تا ما را به خیال خود، دچار اختلال محاسباتی و شناختی کند! اولین کار عمده‌ای که دشمن در این خصوص انجام می‌دهد آن است که تلاش می‌کند خط تضعیف و هراس افکنی را با روش‌های مختلف و عناصر و مزدورانی دنبال کند. بعنوان مثال دشمنان با ایجاد جنگ روانی، تلاش می‌کنند وضعیت نظامی و تکنولوژی‌های خود را بزرگنمایی کنند و در مورد آن اغراق کنند، و از سویی دیگر قدرت نظامی جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی را کوچک نشان دهند و تضعیف کنند! بگونه‌ای که در یک تاکسی در شهری مذهبی مثل سمنان اینطور گفته می‌شود که «از سمت ایران، دو سه موشک بیشتر شلیک نشده است، حالا که زدید بخورید!» وقتی آنرا ریشه‌یابی و پیگیری میکنید می‌بینید سرمنشاء آن خط رسانه‌ای دشمن است!

وی افزود: دشمن در صدد است تا پیروزی‌های بزرگ جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت نظیر توان موشکی انصارالله یمن را در دریای سرخ، کوچکنمایی کند. همچنین دشمن اجازه انتشار اخبار حمله موشکی گروه‌های مقاومت عراق به سرزمین‌های اشغالی را نمی‌دهد و آن‌را سرکوب می‌کند، در حالیکه کارهای خودش را بزرگ می‌کند.

خطیب جمعه سمنان تصریح کرد: امروز دشمنان مشکلات داخلی خودشان را سانسور می‌کنند تا تنش‌ها، کشته‌ها، مصدومان و تلفات ناشی از حمله گروه‌های مقاومت حماس، انصارالله و حشدالشعبی دیده نشود. وقتی بالگردهای اورژانس صهیونیست‌ها به سمت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی آن رژیم می‌روند، از شدت خسارت‌های وارد شده حکایت دارد اما این مسائل را با استفاده از رسانه‌ها، سانسور می‌کنند.

وی در ادامه گفت: گنبد آهنین که صهیونیست‌ها مدعی آن بودند و می‌خواستند آنرا به کشورهای عربی منطقه نیز بفروشند، امروز توسط موشک‌های پرقدرت ایران شکسته شده است بگونه‌ای که ۹۰ درصد موشک‌ها به اهداف اصابت کرده است لکن صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند این ناکارآمدی را سانسور کنند!

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی خاطر نشان کرد: خط دیگری که صهیونیست‌ها دنبال می‌کنند، ایجاد تفرقه و اختلاف و گسل در داخل ایران است. شما دقت کنید که در پی شهادت سید شهدای جبهه مقاومت و دبیرکل حزب‌الله لبنان شهید سیدحسن نصرالله، چقدر شایعه‌پراکنی صورت گرفت تا جایی که برخی افراد، نادانسته به آن دامن زدند. حتی متأسفانه گفته شد ایران بر سر شهید نصرالله با دشمن تبانی و معامله کرده است و یا گفته می‌شد چرا ترور شهید هنیه پیگیری نمی‌شود؟! این‌ها قدرت رسانه دشمن است که وقتی با بی‌بصیرتی و ناهوشیاری عده‌ای همراه می‌شود، دشمن از آن بهره می‌گیرد! یا برخی می‌گویند «یحیی سنوار» که بعنوان جایگزین اسماعیل هنیه معرفی شده است، جاسوس صهیونیست‌ها است! هدف این کارها ایجاد تفرقه است.

آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای یک رهبر شجاع، حکیم و حاضر در میدان مبارزه است

وی گفت: اما در مورد عملیات وعده صادق۲ قاعدتا نیروهای مسلح ما، اهداف خود را شناسایی و نقطه‌به نقطه سرزمین‌های اشغالی را ارزیابی کردند و عملیات با فرمان مقام معظم رهبری و تصمیم شورای عالی امنیت ملی، انجام شد. در این عملیات [حدود] ۲۰۰ موشک«هایپرسونیک» مثل موشک فتاح به سمت صهیونیست‌ها پرتاب شد. اما امروز باید بررسی کنیم در حوزه پساعملیات که بخش مهمی از آن به رسانه‌ها مربوط است چه کاری انجام شد و چه اندازه در آن موفق بودیم؟! البته رسانه ملی و نیز روزنامه‌ها با تیترهای بسیار مطلوبی این دستاورد و ناکارآمدی گنبد دفاعی صهیونیست‌ها را پوشش دادند اما آیا کافی است؟!

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی افزود: اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در چنین شرایطی سینه سپر می‌کنند و وارد میدان می‌شوند و ما را نیز به شور و شوق می‌آورند و شجاعانه خطبه می‌خوانند نشان می‌دهد باید ابعاد عملیات وعده صادق۲ بیان و به رخ دشمنان کشیده شود تا همگان بدانند ملت ایران، جبهه مقاومت و رزمندگان و رهبر آن، محکم و استوار در برابر دشمن ایستاده‌اند. این اقدام، خراب کردن طراحی‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای دشمنان و البته اوج کار و هنر رسانه‌ای ما است، عزیزانی که دست‌اندرکار و فعال عرصه رسانه‌ای هستند این موضوع را مدنظر قرار دهند، طبیعتا ما بنا نداریم دروغ بگوییم بلکه باید واقعیت ها و دستاوردها را به گوش جهانیان برسانیم و در برابر سانسور وسیع دشمنان بایستیم.

خطیب جمعه سمنان تصریح کرد: امیدوارم در روزنامه‌ها و فضای رسانه‌ای شاهد تیترهای جذاب و افتخارآمیز در مورد این دستاوردها باشیم. امروز وضعیت تولیدات رسانه‌ای ما در برخی بسترها مانند ایتا خوب است اما در برخی شبکه‌های اجتماعی کم‌فروغ هستیم، چرا یک فرد مسلمان ایرانی، مطلبی را از رسانه‌های آنطرف دنیا و رسانه‌های صهیونیستی و استکباری بدون آنکه آنرا بررسی کند و حتی قبول داشته باشد، در صفحه‌اش منتشر می‌کند؟! باید کار رسانه‌ای خود را به خوبی انجام دهیم. باید توطئه دشمنان برای اختلاف‌افکنی، ایجاد رعب و وحشت و نیز کوچکنمایی دستاوردهای جبهه مقاومت و اغراق توان خودشان را خنثی کنیم.

وی گفت: تصمیم حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای برای اقامه نماز جمعه، نشان‌دهنده شجاعت بی‌نظیر ایشان است که ما را تشویق به شجاعت و ایستادگی می‌کند و از سوی دیگر این پیام را دارد که هرجا خطری کشور را تهدید می‌کند، ایشان در وسط صحنه حضور دارند و توطئه دشمنان را خنثی می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha