شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ |۱ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 5, 2024
سینیٹر علامہ راجہ ناصر عباس جعفری

حوزه، حجت الاسلام والمسلمین راجا ناصر عباس جعفری گفت: اقدامات ظالمانه دولت‌ پاکستان، علیه مردم گلگت بلتستان، مردم این منطقه را از دولت ناامید می‌کند.

به گزارش گروه ترجمۀ خبرگزاری حوزه، رئیس مجلس وحدت مسلمین پاکستان حجت الاسلام والمسلمین راجا ناصر عباس جعفری، گفت: اقدامات ظالمانۀ دولت‌، علیه مردم گلگت بلتستان، مردم این منطقه را از دولت ناامید می‌کند. مردم گلگت و بلتستان محب وطن هستند، ولی اقدامات ظالمانه دولت مشکلات را روز به روز بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: کسانی که برای حقوق اساسی مردم این منطقه فریاد می زنند را دولت، آنها را در پرونده‌های تروریسم می گنجاند. این‌گونه رفتار نوعی بی عدالتی و بی قانونی است.

حجت الاسلام عباس جعفری گفت: مردم گلگت بلتستان آگاه، میهن دوست و فرهیخته هستند. مردم این منطقه علیرغم اینکه ۷۷ سال است، حقوق اساسی را به دست نیاورده‌اند، ولی با این وجود بچه‌های این منطقه صبح ها سرود ملی پاکستان را می‌خوانند.

وی در ادامه گفت: این منطقه عمدا به سمت ناآرامی‌ها سوق داده می‌شود تا شرایطی مانند بلوچستان ایجاد شود. به جای جبران محرومیت‌های مردم، در زندگی مردم روز به روز مشکلات ایجاد می‌شود.

رئیس وحدت مسلمین پاکستان گفت: وزیر حسنین رئیس «عوامی تحریک» در شهر سکردو بلتستان دستگیر شده است که من به شدت آن را محکوم می‌کنم. کسانی که از حقوق خود صحبت می‌کنند، تحت چه قانونی می‌توانند مقید شوند؟ چنین اقدامات وحشیانه، مردم را از دولت ناامید می‌کند. باید از چنین اقداماتی پرهیز نمایند.

شایان ذکر است که اکثریت جمعیت گلگت بلتستان را شیعیان تشکیل می‌دهند، ولی دولت پاکستان با هدف تغییر بافت جمعیتی، روز به روز عرصه‌های زندگی برای مردم این منطقه،را سخت تر می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha