شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ |۱ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 5, 2024
سیدرضا صدرالحسینی

کارشناس ارشد مسائل منطقه گفت: حضور چشمگیر و آرامش مسئولان و از طرفی صفوف متصل مردم از مصلی تا دالان‌ها و راهروهای متروهای اطراف مصلی به سران ارشد رژیم صهیونیستی پیام مهمی از اقتدار حاکمیت نظام جمهوری اسلامی ایران را مخابره کرد.

خبرگزاری حوزه - جمعه‌ای که گذشت و از آن به عنوان «جمعه نصر» یاد می شود را طبق معیارهای رهبر معظم انقلاب می‌توان یکی از ایام الله نام گذاری کرد. حضور پرشکوه مردم در این روز و آرامشی که از چهره تک تک مسئولان حاضر در این مراسم مشهود بود. جمعه‌ای که با وجود تهدیدهای صهیونیست‌ها با حضور پرشور مردم در مصلی نماز جمعه تهران اقتدار ولی امر مسلمین و ملت ایران به نمایش گذاشته شد. البته مردم تجربه چنین نماز جمعه‌هایی را دارند. یکی از نماز جمعه‌هایی که صدام تهدید کرده بود آن را مورد هدف قرار خواهد داد، توسط منافقان کوردل در همان هفته مورد بمب گذاری قرار گرفت. از قضا خطیب آن نماز جمعه نیز حضرت آیت الله خامنه‌ای بود که در آن دوران مسئولیت ریاست جمهوری را برعهده داشت. ایشان با شجاعت به نماز جمعه ادامه دادند. نماز جمعه نصر نیز با وجود تهدیدها و رجزخوانی های صهیونیست‌ها در امنیت کامل برگزار شد. رهبر معظم انقلاب نیز روز جمعه اقتدار کامل خود را به نمایش گذاشتند.

خبرنگار خبرگزاری حوزه به سراغ دکتر سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس ارشد مسائل منطقه رفت تا با او پیرامون ابعاد مهم پیام‌های حضور پرشکوه مردم در نماز جمعه نصر و نمایش اقتدار انقلاب اسلامی ایران در مقابل رژیم غاصب و منحوس صهیونیستی گفت‌وگو کند.

حوزه ـ حضور پرشکوه مردم در نماز جمعه به امامت رهبر معظم انقلاب و از سویی آرامش کاملی که حضرت آقا و مردم در این مراسم داشتند چه پیام‌هایی برای جامعه جهانی و رژیم صهیونیستی به همراه داشت؟

اتفاقی که در روز جمعه به نام جمعه نصر و نماز جمعه پیروزی در جمهوری اسلامی در تاریخ ۱۳ مهرماه اتفاق افتاد، به نظر می‌رسد یکی از نقاط عطف ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی در منطقه و بین الملل به حساب می‌آید. باید توجه داشته باشیم که بعد از عملیات موفق، اقتدار و افتخار آفرین وعده صادق ۲ تهدیدهایی از جانب رژیم صهیونیستی علیه ملت ایران صورت گرفته بود. بدیهی است که برگزاری این نماز و امامت ولی فقیه و همچنین حضور گسترده غیرقابل وصفی که مردم برای این نماز پرشکوه قائل شدند و حضور یافتند، می‌تواند نقطه مهمی در ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی در حوزه‌های امنیت داخلی، منطقه‌ای و بین المللی داشته باشد. در واقع در شرایطی که از سوی دشمن به شدت سعی و تلاش می‌شد که شکست صهیونیست‌ها به دنبال عملیات وعده صادق ۲ پاسخ داده شود، اما این اجتماع عظیم با حضور رهبر معظم انقلاب شکل گرفت.

حضور چشمگیر مقامات مسئول و مردم به گونه‌ای که مسئولین مصلی بزرگ تهران را شگفت زده کرده بود، جزو نکات مهم و اساسی است که بایستی مورد توجه قرار بگیرد. از طرفی وصل شدن صفوف نماز از داخل مصلی بزرگ تهران تا دالان‌ها و گذرگاه‌های متروهای اطراف نکته قابل توجهی است که بایستی مورد تأمل قرار بگیرد. نسبت به حضور مردم مطمئن بود که این پیام از جانب ملت بزرگ و شریف ایران است که ما ولایت را تنها نخواهیم گذاشت. علی رغم وجود اختلافات سیاسی و اجتماعی اصل نظام و سکان دار نظام برای ملت به عنوان یک اصل ثابت شناخته شده است و در این شرایط می‌توانیم بگوییم که بسیاری از ترفندهای دشمن با وجود صلابت و آرامشی که توسط رهبر معظم انقلاب و مردم در این نماز با شکوه به نمایش گذاشته شد، پیام بسیار مهم و اساسی است که به خارج از کشور صادر شد.

حوزه ـ واکنش رسانه‌های بین المللی و به ویژه رسانه‌های رژیم صهیونیستی در خصوص این همایش عظیم اقتدار چه بود؟

از همان ابتدای شروع حضور مردم در مصلی و همچنین حضور رهبر معظم انقلاب در مراسم بزرگداشت شهید مقاومت سیدحسن نصر الله، رسانه‌های منطقه‌ای و بین المللی نسبت به آن واکنش‌های مختلفی نشان دادند که مجموع این واکنش‌ها نشان از عمق بهت زدگی و تعجب آنها در ورای برگزاری این مراسم و آرامش حاکم بر آن بود.

در واقع این پیام جدی و مهم به مقامات ارشد رژیم صهیونیستی به صورت شفاف و روشن بود، از اینکه با ملت، دولت و حاکمیتی روبرو هستید که در رسیدن به اهداف عالی خود عزم راسخ و هماهنگی کاملی را خواهد داشت.

حوزه ـ عملیات‌ وعده صادق ۲ سپاه و شهادت سیدحسن نصرالله چقدر توانسته در انسجام بخشی به کشورهای اسلامی برای مواجهه با رژیم صهیونیستی کمک کند؟

به نظر می‌رسد در چارچوب افکار مردم منطقه، به طور کامل این وحدت، رفتن و حرکت به سمت تبدیل شدن جهان اسلام به امت اسلامی، گام‌های قابل توجهی برداشته شده است. این مطلب مهم و قابل توجه را می‌توان در قالب توئیت‌ها، اظهار نظرها و مصاحبه‌های فرهیختگان و اصحاب رسانه و علما مورد توجه قرار داد، اما در بخش یا در حوزه مقامات سیاسی منطقه، متأسفانه با صفوفی روبرو هستیم که نشان دهنده عدم تصمیم گیری آنان در موضع مهم انسجام امت اسلامی می‌باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha