یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ |۲ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 6, 2024
گفتمان مقاومت

پژوهشگر حوزه علمیه خواهران گفت: اگر می خواهیم از گفتمان مقاومت به درستی دفاع کنیم، لازمه اش دغدغه مندی در عرصه گسترده جهاد تبیین است.

نرجس شکرزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: در روزگاری زندگی می کنیم که روند تحولات بشریت به ویژه در عرصه منازعات سیاسی و اقتصادی و به خصوص نظامی گواه آن است که اینک بیش از پیش نیازمند تجهیزان قوی و به روز نظامی در جهت تقویت اقتدار کشور هستیم، با این حال نباید از اهمیت مساله گفتمان و گفتمان سازی به خصوص با محوریت جبهه مقاومت اسلامی غافل شویم.

وی افزود: از جمله میراث های بزرگ نهضت حضرت امام(ره)، اهتمام مریدان و شیفتگان ایشان بر طریق مقاومت است و بی شک تحکیم عزم و اراده مجاهدان در این مسیر ضرورتی است انکارناپذیر که ما باید همواره بدان توجه جدی داشته باشیم.

شکرزاده همچنین گفت: با نگاهی به آیات نورانی قرآن کریم به خوبی درمی یابیم که خدای متعال، اندیشه مقاومت را از ضروریات عقلی، برای بشریت برمی شمارد، ضمن آن که از سویی برای اینکه مقاومت در اذهان عمومی افراد یک جامعه مجسم کننده و عینیت بخش باشد، لازم است تا به صورت باور و مطالبه عمومی درآید.

پژوهشگر حوزه علمیه خواهران ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با وجود آن که در طول ۴۵ سال اخیر، در اوج مظلومیت قرار داشته اما در عین حال با اقتدار توانسته بحران ها را از سر بگذراند و این ها همه از برکات راه مقدسی است که امام راحل فراروی ما گشود و مقام معظم رهبری به عنوان خلف صالح ایشان با درایت بالا، آن را ادامه داده است که یکی از جلوه های درایت و شجاعت ایشان را در جمعه نصر مشاهده کردیم.

وی با اشاره به این که گفتمان مقاومت مبتنی بر فرهنگ معنویت، عقلانیت و کارآمدی، مردمداری و حمایت از مظلومان و مستضعفان عالم است، گفت: این گفتمان، عصر جدیدی را نه تنها برای ملت بزرگ ایران بلکه برای ملت های زیر ستم در غرب آسیا همچون ملت مظلوم فلسطین پایه گذاری کرده است که به ویژه بعد از قضایای مربوط به طوفان الاقصی تأثیرات شگرف آن را به عینه می بینیم و درک می کنیم.

شکرزاده خاطرنشان کرد: از سوی دیگر این یک حقیقت مسلم است که جبهه مقاومت از شرق مدیترانه تا غرب آسیا تحت تأثیر انقلاب اسلامی و آموزه های شهدای ایران بوده به نحوی که می توان تأثیرگذاری آموزه های ناب دفاع مقدس را در این مسایل رصد کرد.

وی بیان داشت: مؤلفه‌ های ایجابی گفتمان مقاومت ناظر بر این است که ملل مسلمان در پیِ استقلال‌ خواهی، پیاده‌ سازی اصول و قواعد اسلامی و احیای عزت مسلمین هستند تا همه مسلمین بتوانند خارج از سیطره استکبار و سلطه غربی‌ ها و به خصوص به دور از شرارت ها و خباثت های رژیم کودش کُش صهیونیستی متناسب با شرایط جامعه خود زندگی شرافتمندانه‌ ای داشته باشند.

وی در خاتمه دغدغه مندی در جهاد تبیین را لازمه دفاع از گفتمان مقاومت برشمرد و تأکید کرد: تبیین چنین گفتمانی البته نیازمند مجاهدت در عرصه های مختلف به ویژه با بهره گیری از ابزار هنر و رسانه است که نباید از این مهم در هیچ حالتی غافل بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha