شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ |۱ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 5, 2024
الهاشمی

حوزه/ سیّدمحمّدصادق الهاشمی تحلیلگر عراقی طی یاداشتی نوشت: ایران با این واکنش خود، به جهان عرب و کشورهای حاشیۀ‌خلیج فارس که با اسرائیل روابط خود را عادی‌ کردند، توانایی‌های محور مقاومت در ایستادگی خود را و اینکه معادلۀ مهمّی در موازنۀ قدرت در منطقه است، به اثبات رسانید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، با گذشت چند روز از عملیات وعده صادق ۲ که موجب حیرت ناظران منطقه‌ای و بین‌المللی شد، این عملیات به همراه سخنرانی روز گذشته مقام معظم رهبری در راستای تبیین انجام این عملیات مهم همچنان در صدر توجه محافل رسانه‌ای و سیاسی قرار دارد. رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی مهم خود درباره عملیات وعده صادق ۲ فرمودند؛« کاری که نیروهای مسلح ما کردند کم‌ترین مجازات برای جنایات رژیم صهیونیستی بود. جمهوری اسلامی ایران هر وظیفه‌ای در این زمینه داشته داشته باشد با قدرت و صلابت انجام خواهد داد. ما در انجام وظیفه نه تعلل می‌کنیم نه شتاب‌زده می‌شویم. آنچه که لازم باشد را انجام می‌دهیم. همانطور که انجام گرفت و در آینده هم لازم شود انجام می‌گیرد.»

در همین راستا دکتر سید محمد صادق الهاشمی تحلیلگر عراقی به بیان نکات مهم و پیامدهای عملیات وعده صادق ۲ پرداخت.

متن یادداشت به شرح ذیل است:

۱- ایران با عملیّات وعدۀ صادق ۲ نشان داد که از راه و روش مقاومت، ‌در هیچ شرایطی دست بر نخواهد داشت.

۲- ایران نادرستی این گفته و اعتقاد دشمنان را اظهار و تأکید کرد که شرایط سیاسی داخلی و خارجی پیرامون جمهوری اسلامی ایران، این کشور را مجبور کرده که از اصول و مبانی خود دست بر دارد.

۳- واکنش موشکی ایران، به این حرف پایان داد که ایران، فریب آمریکا را خورده است.

۴- ایران با این واکنش خود، به جهان عرب و کشورهای حاشیۀ‌خلیج فارس که با اسرائیل عادی‌سازی روابط انجام داده‌اند، توانایی‌های محور مقاومت در ایستادگی خود را و اینکه معادلۀ مهمّی در موازنۀ قدرت در منطقه است، به اثبات رسانید و این، هدفی است که جمهوری اسلامی از آن کوتاه نخواهد آمد.

۵- واکنش اخیر ایران، به جهان عرب، دروغ بودن این حرف و باور را اثبات کرد که عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی باعث می‌شود که آمریکا و رژیم صهیونیستی از آن‌ها حمایت و پشتیبانی کنند.

۶- ایران اعلام کرد که به همراه جبهۀ مقاومت با قدرت، وارد دنیای جدید و نظم جدید بین‌المللی خواهد شد.

۷- این پاسخ ایران، هیبت نظامی و امنیّتی رژیم صهیونیستی را در هم شکست.

۸- این واکنش ایران باعث شد تا مردم و سردمداران رژیم جعلی اسرائیل به این باور برسند که اگر مقاومت فلسطین، لبنان، عراق، یمن و ایران موفّق شوند که جنگ را به قلب اسرائیل منتقل کنند، آن‌ها در برابر واقعیّتی جدید قرار خواهند گرفت.

۹- نام‌گذاری این پاسخ انتقامی ایران به «وعدۀ صادق ۲» بیانگر این است که ایران آمادگی جنگ طولانی را دارد، هر چه هزینه‌اش باشد!

۱۰- این واکنش ایران، موجب شد که جلوی فکر اسرائیل برای حملۀ [زمینی] به لبنان را بگیرد و در داخل جامعۀ اسرائیل تردید و شکاف‌های عمیقی را میان طرف‌های آمریکایی و حتّی اروپایی ایجاد کند.

۱۱- این پاسخ موشکی ایران ثابت کرد که اصول و مبانی ایران، در زمان امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای(حفظه اللّه) یکی بوده و هرچند دولت‌ها متفاوت بوده‌اند، امّا موضوع اهداف و افکار راهبردی، فارغ از هر قدرت و دولتی، یکسان بوده و تغییر نیافته؛ چون پرونده‌اش به دست ولیّ فقیه بوده است.

۱۲- در حال حاضر تمامی جبهه‌های مقاومت با یکدیگر همبستگی و انسجام پیدا کرده و روحیّات آنان بالا رفته است. مهمّ‌تر از همۀ این‌ها، دشمن صهیونیستی دریافته که ترور سیّدحسن نصراللّه نه‌تنها مقاومت لبنان را تضعیف نکرده، بلکه باعث قدرت و ثبات بیشتر آن خواهد شد و این واقعیّت، از عملکرد مؤثّر و پویای حزب‌اللّه کاملاً‌ مشهود است.

۱۳- این واکنش ایران موجب شد که کشورهای حاشیۀ خلیج فارس در محاسبات خود تجدید نظر کنند و سرعت دنباله‌روی کورکورانه از رژیم غاصب صهیونیستی را کاهش دهند. آمریکا تلاش می‌کند تا راهی را برای بیرون کشیدن ماشه از زیر انگشت نتانیاهو و ترامپ پیدا کند؛ در حالی که، ولیّ فقیه همیشه، در تصمصم‌گیری خویش ثابت قدم بوده است؛ نجف از مسیر مقاومت حمایت می‌کند و شیعیان در جهان ظهور زندگی می‌کنند و مقاومت بر صدر نظام بین‌المللی قرار خواهد گرفت و مهمّ نیست که چقدر این کار، زمان ببرد؛ چون در عمق محاسبات دشمنان، این واقعیّت را وارد کرده که قدرتمندترین قدرتِ غرب آسیاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha