یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ |۲ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 6, 2024
طوفان الاقصی

حوزه/ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: یکی از معجزات بزرگ عملیات طوفان‌الاقصی و وعده صادق، این است که برای اولین بار دیکتاتوری رسانه‌ای در جهان شکسته و این ظلم در سراسر جهان پخش شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، دکتر حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در مراسم «بازخوانی مسئله انتقام و مواجهه با جنایات رژیم صهیونیستی با تأکید بر نقش نخبگان دانشگاهی» که در سالن شیخ طوسی دانشکده الهیات و معارف دانشگاه فردوسی برگزار شد، اظهار کرد: برای به شهادت رساندن سیدحسن نصرالله حدود ۱۰۰ تن بمب در لبنان ریخته شده است و از گازها و دیگر مهمات جنگی بسیاری استفاده شده است. حال سؤال پیش‌آمده این است که چرا این جنایاتی که همراه با به شهادت رساندن سران بزرگ است، تمام نمی‌شود؟

وی ادامه داد: طی دو ملاقاتی که بنده در سال‌های گذشته با سیدحسن نصرالله داشتم، خصوصیات و ویژگی‌های خاصی را از ایشان مشاهده کرده‌ام که اکنون متوجه فقدان عظیم ایشان هستم. باتوجه به اینکه اکنون در ۴۰۰ الی ۵۰۰ دانشگاه در سراسر جهان نوای مرگ بر اسرائیل و تظاهرات انجام می‌دهند، امر بسیار مهمی است که نسل جوان متوجه اهمیت آن نمی‌شوند و بنا بر اتفاقات گذشته، نسل قدیم این موضوع را محترم و مغتنم می‌شمارند.

رحیم‌پور ازغدی افزود: یکی از معجزات بزرگ عملیات طوفان‌الاقصی و وعده صادق، این است که برای اولین بار دیکتاتوری رسانه‌ای در جهان شکسته و این امر در رسانه کل دنیا پخش شده است. بارها شنیده‌ایم که از پیشرفت جوامع بسیار یاد شده است، اما تنها بستر پیشرفت، بستر ابزار است و تاکنون اهداف و اخلاق پیشرفتی نداشته و از زمان گذشته چنین موضوعات و درگیری‌هایی در کل دنیا مشاهده شده است.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص مواجهه کشورهای مختلف با اعتراضات مردمی در سطح جهان، گفت: با عملیات جمهوری اسلامی ایران، انحصار رسانه‌ای برای اولین بار خدشه‌دار شده و با این امر، دنیا بهم ریخته است که این موضوع با کمک رهبران حزب‌الله و مقاومت صورت گرفته است و چنین تحول عظیمی را فراهم آورده است. صحبت‌هایی که سیدحسن نصرالله در سخنرانی‌های خود داشت، اثری کمتر از موشک‌های ارسالی نداشت و باعث بیداری خاصی در کشورهای مختلف شده است.

وی تصریح کرد: مسئولان بزرگ FBI معتقد هستند که دانشجویان معترض در آمریکا و اروپا نیروهای نیابتی ایران هستند و نمی‌خواهند قبول کنند که این موضوع به دلیل روشنگری فکری است که در سراسر دنیا علیه اسرائیل و صهیونیست‌ها رخ داده است. در گذشته تنها در کشور ایران پرچم اسرائیل و آمریکا آتش زده می‌شد اما امروزه حدوداً در ۱۱۰ کشور این امر درحال رخ دادن است و پرچم چنین کشورهایی درحال آتش گرفتن است.

رحیم‌پور ازغدی بیان کرد: ابزار شست‌وشوی مغزی در دست آمریکا است و خط قرمز آن‌ها اسرائیل است، اما ترامپ معتقد است که دانشجویان آزادی‌خواه، توسط ایران شست‌وشوی مغزی شده‌اند و در حال به‌خواب زدن خود هستند. در دانشگاه هاروارد اساتید و دانشجویان نسبت به چنین جنایاتی اعتراض داشتند که پلیس با آن‌ها برخورد کرده و در مقابل آن‌ها ایستاده است.

اسرائیل، دین را ابزار خود قرار داده است

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: حکومت اسرائیل، حکومتی دینی یهودی نیست، بلکه فقط از نمادهای یهود استفاده کرده و دین را ابزاری برای خود قرار داده است. رژیم‌های خائن عربی از اسرائیل بدتر هستند و اگر این رژیم‌ها نابود شوند، مدت کوتاهی پس از آن اسرائیل هم نابود خواهد شد.

وی ادامه داد: تمام فراعنی که در طول تاریخ به انبیاء و امامان ظلم کرده‌اند، از اسرائیل ضعیف‌تر بوده‌اند، زیرا اسرائیل قدرت جاسوسی، رسانه‌ای و کشتاری خاصی را در خود جا داده است و با کوچک‌ترین امکانات می‌تواند جنگ‌های خاصی را به وجود آورد و اطلاعات افراد را استخراج کند. اما در این میان شهادت سیدحسن نصرالله، شهید اسماعیل هنیه و شهید قاسم سلیمانی در جبهه حق بوده است و نمود یاران و اصحاب پیامبران و ائمه اطهار(ع) هستند.

رحیم‌پور ازغدی بیان کرد: در زمان واقعه عاشورا شیعیان متعددی در عربستان وجود داشت اما تنها افراد کمی به این میان آمدند و برخی از شهیدان کربلا اهل سنت بوده‌اند و حتی ولایت امیرالمؤمنین(ع) را قبول نداشتند. اما بازهم به میدان جنگ رفته و در چنین نبردی شهید شده‌اند، لذا افرادی که اکنون در گوشه‌ای از تاریخ ایستاده‌اند و به ایفای نقش می‌پردازند اگر در زمان سیدالشهدا(ع) وجود داشتند، بازهم چنین مواجهه‌ای می‌کردند و در همین سمت بودند. همچنین اگر ما هم در زمان امامت ولی عصر(عج) حضور داشته باشیم، در گوشه‌ای از تاریخ خواهیم ایستاد که اکنون ایستاده‌ایم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha