دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ |۳ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 7, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری بیان کرد: بنابراین، ایجاد شرایط مناسب برای نخبگان، حمایت‌های معنوی و مالی و برنامه‌ریزی جامع و مدون می‌تواند به ارتقاء نخبگی و نخبگان در ایران کمک شایانی کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امروز در دیدار بنیاد نخبگان استان اظهار داشت: نخبگان و نخبگی در ایران به یک موضوع کلیدی و استراتژیک تبدیل شده است که با چالش‌های جدی مواجه است. به نظر می‌رسد عدم توازن میان اقتصاد و نخبگی، سبب ایجاد مشکلاتی در بهره‌وری و به کارگیری نخبگان شده است. به‌ویژه در استان‌هایی نظیر بوشهر، روند نخبگان و محصولات دانش‌بنیان به‌صورت کاهشی مشاهده می‌شود.

امام حمعه بوشهر با بیان اینکه یکی از دلایل اصلی این موضوع، نبود یک استراتژی جامع از دوره پیش‌دبستانی است که می‌تواند به تربیت نخبگان کمک کند افزود: همچنین، عدم حمایت‌های معنوی و اقتصادی از نخبگان باعث شده است که این افراد در مراحل مختلف فرآیندهای اداری با مشکلات زیادی روبه‌رو شوند.

وی بیان کرد: برخی از نخبگان به‌دلیل بروکراسی و مشکلات مالی ممکن است از عرصه تولید خارج شوند، در حالی که نخبگانی که از حمایت‌های مناسب برخوردارند، توانسته‌اند به موفقیت‌های چشمگیری دست یابند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری به بیان برخی راهکارها برای حمایت از نخبگان پرداخت و گفت: برخی از راهکارها برای بهبود وضعیت نخبگان در کشور شامل ارائه حمایت‌ها و تسهیلات مالی، تأسیس مراکز تحقیقاتی قوی و تضمین شرایط مساعد برای تولید و نوآوری است. تأکید بر حفظ عرق ملی و دین نخبگان و تشویق آنها به ادامه فعالیت در داخل کشور نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: علاوه بر این، تمایز در حمایت‌های مالی و معنوی بین نخبگان و سایر حوزه‌ها، مانند ورزش، می‌تواند به نابرابری منجر شود. لازم است که جامعه به نخبگان و دستاوردهای علمی و فناوری آنها احترام بگذارد و شرایط لازم برای شکوفایی آنان را فراهم کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری بیان کرد: بنابراین، ایجاد شرایط مناسب برای نخبگان، حمایت‌های معنوی و مالی و برنامه‌ریزی جامع و مدون می‌تواند به ارتقاء نخبگی و نخبگان در ایران کمک شایانی کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha