دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ |۳ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 7, 2024
تصاویر/ دیدار اعضای کمیته شهدای روحانی کنگره ملی شهدای کاشان با خانواده شهید آقابزرگ

حوزه/ مسئول و اعضای شورای بسیج طلاب و روحانیون منطقه کاشان به همراه جمعی از مسئولان، اساتید، و طلاب مدرسه علمیه آیت الله مصطفوی ،در آستانه برگزاری کنگره ملی شهدای کاشان و همزمان با سالروز تولد روحانی شهید محمد رضا آقابزرگ در منزل ایشان حضور یافته و با خانواده وی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه از کاشان، مسئول و اعضای شورای بسیج طلاب و روحانیون منطقه کاشان شامگاه یک شنبه 15 مهر 1403 به همراه جمعی از مسئولان، اساتید و طلاب مدرسه علمیه آیت الله مصطفوی ،در آستانه برگزاری کنگره ملی شهدای کاشان و همزمان با سالروز تولد روحانی شهید محمد رضا آقابزرگ در منزل ایشان حضور یافته و با خانواده وی دیدار و گفتگو کردند.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون منطقه کاشان در این دیدار که در فضایی صمیمی برگزار شد، ‏گفت: دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران برای مسئولان یک افتخار و فرصتی مغتنم و موجب تجدید روحیه برای خدمت به ملت و به مناسبت سالگرد تولد این شهید بزرگوار است .

مهدی زاده به برگزاری کنگره ملی شهدای کاشان در دی ماه و یا بهمن ماه سالجاری در مصلای بقیه الله الاعظم (عج) این شهر اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری کنگره های ملی شهدا تاثیر بسیار زیادی در زنده ماندن یاد، نام و خاطره شهدا در جامعه خصوصا در بین نسل جوان دارد .

حجت الاسلامی خادمی استاد مدرسه علمیه آیت الله مصطفوی نیز در این دیدار ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا خصوصا شهید روحانی محمد رضا آقابزرگ گفت: اگر این شهیدبزرگوار در قید حیات بودند قطعا خانواده ایشان امشب برایش جشن تولد می گرفتند.

وی با بیان اینکه این شهید به دلیل استعداد فراوانی که داشت موفق به اخذ دیپلم برق می شود و در مدرسه علمیه آیت الله یثربی مشغول به تحصیل می شود گفت: در حالی که این شهید به دلیل استعداد علمی فراوانی که داشت می توانست به درجات علمی بالا دست پیداکند و زندگی پر زرق و برقی داشته باشد پشت پا به همه می زند پس از ورود به حوزه علمیه عازم جبهه های نبرد می شود.

استادحوزه با بیان اینکه اکثر شهدا به خاطر دفاع از دین و نظام از جان و مال خودگذشتند و عازم جبهه های نبرد علیه دشمن شدند گفت : شهدایی همچون شهید ابراهیمی به دلیل استعدادهای بالای علمی که داشت و می توانست به فوق تخصصی پزشکی دست پیدا کند و یا شهید سید فرهادمتولی نوش آبادی به عنوان استاد اخلاق که می توانست به درجات بالای علمی دست پیداکنند به خاطر دفاع از انقلاب به همه چیز پشت پا زدند و عازم جبهه های جنگ شدند.

حجت الاسلام خادمی با بیان اینکه جای شهدا خالی است و در وصایای شهدا به ولایت فقیه و حجاب اشاره شده است گفت : کمبودهایی که امروز در کشور حاکم است به خاطر نبود چنین شهدای گرانقدر می باشد.

وی با بیان اینکه همگان باید پاسخگوی خون پاک شهدا باشیم تصریح کرد: شهدا به ما می گویند در حالی که می توانستم با گرفتن بالاترین مدرک و شغل مناسب زندگی خوبی داشته باشم به خاطرخدا به همه اینها پشت پازدیم و رفتم جبهه شهیدشدیم تا امثال شما روحانیون و بقیه اقشار جامعه حداقل راه ما را در داخل خانه و جامعه علیه توطئه های دشمنان ادامه دهید.

روحانی شهید محمد رضا آقابزرگ پانزدهم مهر ۱۳۳۹، در شهرستان کاشان چشم به جهان گشود. پدرش حبیب الله، بنا بود و مادرش معصومه خانم نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته برق درس خواند و دیپلم گرفت. سپس به فراگیری علوم دینی و حوزوی تا (سطح۱) پرداخت. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. دوم خرداد ۱۳۶۱، با سمت فرمانده دسته در خرمشهر بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای دارالسلام زادگاهش واقع است.

انتهای پیام./

دیدار اعضای کمیته شهدای روحانی با خانواده روحانی شهید آقابزرگ در کاشان

دیدار اعضای کمیته شهدای روحانی با خانواده روحانی شهید آقابزرگ در کاشان

دیدار اعضای کمیته شهدای روحانی با خانواده روحانی شهید آقابزرگ در کاشان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha