سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ |۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 8, 2024
حجت الاسلام سید جواد سلیمانی

حوزه/ حجت الاسلام سلیمانی گفت: اگر مدیران و مسئولان و دوستان بالادستی و اعضای هیئت مدیره ها، چندین ماه حقوق دریافت نمی کنند، شاید بشود موضوع عدم پرداخت چندین ماه حقوق کارکنان آبفا را تا حدودی، تحمل کرد؛ ولی وقتی حقوق و عیدی و اضافه کاری و ماشین و امکانات آقایان، پا برجاست، چگونه می شود، شب به راحتی خوابید وقتی شرکتی ها دچار مشکل معیشتی هستند.

حجت الاسلام سید جواد سلیمانی، امام‌ جمعه لاهیجان گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در رشت، با بیان اینکه نظام پرداخت برای کارکنان شرکتی، عادلانه نیست، اظهار کرد: در دولت شهید آیت الله رئیسی، بحثی راه افتاد تا موضوع قراردادهای شرکتی سامان یابد و به این صورت نگرانی دایمی کارکنان از بین برود. این طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز رفت ولی هنوز نهایی نشده است.

حجت الاسلام سلیمانی افزود: این وضعیت بسیار پر استرس درباره کارکنان شرکت آبفا نیز جود دارد و گاهی این عزیزان، پنج، شش ماه حقوق دریافت نکرده اند. این درحالی است که آبفا املاک زیاد و درآمد بالایی دارد که از طریق آنها به راحتی می تواند حقوق نیروها را پرداخت کند. در واقع مدیران آبفا می توانند از طریق دریافت بودجه های لازم و فروش املاک، موضوع پرداخت حقوق کارکنان خود را که خیلی مهم است، به سامان برسانند.

امام‌ جمعه لاهیجان یادآور شد: نگاه دولت به کارکنان شرکتی باید نگاه به اعضای یک خانواده باشد. چگونه در این شرایط اقتصادی، فردی بدون دریافت حقوقش، آن هم برای چندین ماه، می تواند زندگی کند و شرمنده خانواده اش نباشد. اگر مدیران و مسئولان و دوستان بالادستی و اعضای هیئت مدیره ها، چندین ماه حقوق دریافت نمی کنند، شاید بشود موضوع عدم پرداخت چندین ماه حقوق کارکنان آبفا را تا حدودی، تحمل کرد؛ ولی وقتی حقوق و عیدی و اضافه کاری و ماشین و امکانات آقایان، پا برجاست، چگونه می شود، شب به راحتی خوابید وقتی شرکتی ها دچار مشکل معیشتی هستند.

وی اضافه کرد: البته مشکل عدم پرداخت به موقع حقوق فقط منحصر به شرکتی ها و کارکنان آبفا نیست و طبق نقل های موثق و اطلاعات دقیق، درباره سایر شرکت ها و دستگاه ها نیز این مشکل وجود دارد و بعضا کارکنان برخی از دستگاه ها تا چندین ماه حقوق شان پرداخت نشده است. این مشکل بسیار فراگیر شده و موجب کاهش اعتماد عمومی مردم می شود.

حجت الاسلام سلیمانی در ادامه با بیان اینکه نمایندگان استان گیلان تاکنون اقدام خاصی برای حل مشکلات مردم لاهیجان و کل استان انجام نداده اند، اظهار کرد: البته تاکنون کار خاصی از سوی نمایندگان این استان و سایر استان ها در دور جدید مجلس، برای موضوعات مختلف استانی و ملی، صورت نگرفته است.

امام‌ جمعه لاهیجان در پایان اظهار امیدواری کرد: مسئولان با نگاه جهادی و اعتقادی و بر اساس برنامه ریزی درست، به فکر پرداخت به موقع حقوق کارکنان آبفا و سایر دستگاه ها باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha