جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 11, 2024
قاسمی نیا

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا قاسمی نیا کارشناس مسائل فرهنگی و تربیتی با نگارش یادداشتی بر این نکته تأکید کرده که سندتحول بنیادین آموزش‌وپرورش، برنامه راهبردی مبارزه با نفوذ دشمن است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در این یادداشت آمده است:

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای عزیزوحکیم مدظله العالی در بخشی از بیانات مهم اخیر خود که دردیدار با جمعی از پیشکسوتان و فعالان هشت سال دفاع مقدس و مقاومت انجام شد، مسئولان دستگاه‌های اجرایی کشور به‌ویژه آموزش‌وپرورش را نسبت به خطر برافراشته شدن پرچم‌نفوذ فرهنگی و سبک زندگی دشمن هوشیار کرده و تصریح نمودند:"این پرچم، پرچم نفوذ فرهنگی و سبک زندگی دشمن و وسوسه های خصمانه دشمن نباید در داخل کشور در دستگاه های مختلف ما، برافراشته شود. باید مراقبت کرد، همه موظفند. در وزارت آموزش‌وپرورش باید مراقبت کرد"

برای اینکه پرچم نفوذ فرهنگی و سبک زندگی دشمن ونسخه های غربی و بیگانه در آموزش وپرورش بالا نرود و رسوایی توطئه ها و دسیسه های آنان را نویدبدهد باید ساحت آموزش‌وپرورش از ساحت‌های ساخته شده و وارداتی منزه و پاک شود و تکیه‌ بر داشته‌های درون‌زا و سرمایه‌های داخلی ومستحکم و با بهره‌گیری از تجارب انقلاب اسلامی در گام اول؛ دستگاه عظیم تعلیم وتربیت راباروحیه جهادی و تخصص کاربردی و نتیجه بخش و علم جهت‌دار به پیش برندگی کشوردرگام دوم انقلاب کمک کرد.

یکی از مؤثرترین برنامه‌ها و اقدامات راهبردی برای پیروزی درکارزار مقابله با نفوذ دشمنان و در اجرای دقیق مفاد سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، عملیاتی نمودن تمام راهکارهای سند و اجرای به‌موقع آنها باید مورد توجه جدی باشد.

لازم است با اقدامات رفتاری توسط سکانداران خدوم وزارت آموزش‌وپرورش از ستاد تا صف و مدارس که خط مقدم نظام تعلیم وتربیت و آموزش وپرورش می باشند، ضمن پرهیز از شعار و تشریفات و با باورعمیق نشان دهند ودرجامعه مشهود باشد.

ساحت‌های تعلیم وتربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی؛ تعلیم وتربیت اجتماعی و سیاسی؛ تعلیم وتربیت زیستی و بدنی؛ تعلیم وتربیت زیباشناختی وهنری؛ تعلیم وتربیت اقتصادی وحرفه ای؛ تعلیم وتربیت علمی و فناورانه ساحت‌های شش گانه مذکور زمانی کارکردهای واقعی خود را خواهندداشت که افسران سپاه پیشرفت کشور و مرزبانان این ساحت‌ها؛ پرچم‌داران متعهد و فداکار و تربیت یافته آموزه‌های انسان سازوسعادت بخش قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ودلبسته به اصول و اهداف وآرمان های انقلاب اسلامی باشند.

نیروی انسانی تربیت شده و توانمند و واجدشرایط فعال در تمام سطوح آموزش وپرورش اعم از مدیر، معاون، معلم، مربی، مدیریار و ... درتمام سطوح آموزشی و پرورشی و ورزشی، در واقع مهم‌ترین و مؤثرترین سدی هستند که در برابر تهاجمات متنوع فرهنگی و ساختارشکن مفهومی و منافذ و حیله ها و ترفندهای شیطانی دشمنان و افراد ساده لوح و فریب خورده باید نقش بازدارندگی و هوشمندانه ایفا کنند.

توجه به هدف‌های عملیاتی و راهکارهای بیست و سه گانه فصل هفتم سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش از مجموع ۱۳۵ راهکار مصرح در هشت فصل این سند نسخه آماده‌ای است که از برافراشته کردن پرچم دشمنان بارنگ های جذاب و مدلس جلوگیری و مبارزه می‌کند و آنان را به شکست و ناامیدی می‌کشاند و لذا باید با حمایت و پشتیبانی همه جانبه مدیران، مسئولان، حاکمان کشور و دستگاه های دولتی و غیردولتی و رسانه ها و با به‌روزرسانی و نوسازی و فرایند ترمیم سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش با تهیه وتدوین نقشه راه، ازستاد تا مدرسه اجرایی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha