جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 11, 2024
خیاط

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه افول اسرائیل موجب از بین رفتن تمدن غرب است، تصریح کرد: اینکه رژیم صهیونیستی با وحشی گری های خود بتواند مقاومت را شکست دهد، توهم و خوابی آشفته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه جعفریه مشهد ابتدا از افول غاصبان صهیونیست در منطقه گفت که به دنبال آن نابودی تمدن غرب را رقم خواهد زد و به همین علت، استکبار می خواهد آن رژیم را حفظ کند.

وی با اشاره به این نوید که مرگ اسرائیل تروریست خواهد رسید، ابراز کرد: اینکه رژیم صهیونیستی با وحشی گری های خود بتواند مقاومت را شکست دهد، توهم و خوابی آشفته است؛ هیچ تضمینی برای ماندن آن وجود ندارد و حتما در این مسئله شکست خواهند خورد.

جمعه نصر؛ سراسر حماسه و اقتدار

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان همچنین با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با نماز جمعه نصر در هفته گذشته اقتدار خود را به رخ کشید، تصریح کرد: این مراسم، سراسر هم حماسه، اقتدار، لذت آفرین و وحدت آفرین بود و در عین حال، اوج معنویت، اخلاص، آرامش، طمانینه داشت و کارکرد بسیار برجسته ای را از خودش نشان داد و معادله را عوض کرد.

وی اتفاقات یکسال گذشته در منطقه را فرصت آفرین عنوان و اظهار کرد: این مسائل را باید با نگاه طلبگی بررسی کرد؛ در این مدت، نشان داده شد که کسی جز محبان اهل بیت علیهم السلام نیست که دفاع از قدس و فلسطین را بر عهده بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین خیاط افزود: البته در چند مقطع این فرصت برای ما فراهم بوده است: انقلاب اسلامی، جنگ 33 روزه حزب الله، جنگ با داعش از جمله این موارد می باشد.

فرصت امروز تبلیغی را غنیمت بشمریم

مدیر حوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه امروز فرصت شنیدن صدای حق و اهل بیت علیهم السلام برای جوانان دنیا بیش از پیش آماده شده، با اشاره به آیه ثُمَّ لَتُسْأَلُنَّ یَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعِیمِ (تکاثر/ 8)، تصریح کرد: باید این فرصت را مغتنم بشماریم و برای بیان معارف الهی تلاشی کنیم و خدا را شکر کنیم که اینگونه بسترها را فراهم می کند.

وی در ادامه سخنان خود درباره مسائل مطرح شده در زمینه آموزشی، پژوهشی، ارزیابی ها، پذیرش، ساخت مدارس جدید و... پاسخ داد و نسبت به پذیرش متقاضی ورود به حوزه علمیه خراسان ابراز کرد: سعی بر پذیرش کیفی است؛ البته به کمیت هم توجه داریم و از این رو در شیوه گزینش و ورود و در نحوه امتحان دهی و انگیزه سنجی تغییراتی ایجاد می شود.

حجت الاسلام و المسلمین خیاط درباره نظام جامع آموزش نیز اظهار کرد: این طرح سال ها مورد تامل و تلاش بوده و امروز به نتیجه و مرحله مطالعات راهبردی رسیده که امیدواریم در اجرا نیز شاهد یک اقدام کارآمد باشیم. وی همچنین با بیان اینکه شناسایی نخبگان باید به حل مسئله های کشور برسد، گفت: در این زمینه از نهادهای مربوطه نیز مطالبه شده که موضوعات مدنظرشان را از حوزه علمیه بخواهند و به مستعدان آن مراجعه کنند.

پارک تولید محتوای دیجیتال در برنامه حوزه

اهمیت فضای مجازی از دیگر مواردی بود که مدیر حوزه علمیه خراسان به آن اشاره و ابراز کرد: به همین علت نیز برگزاری کارگاه ها و آموزش های مربوطه و ایجاد پارک تولید محتوای دیجیتال برای حضور فعال طلاب این عرصه از برنامه های مدنظر است که امیدواریم به خوبی اجرا شود.

وی در ادامه بر لزوم توجه به متون تاکید و خاطر نشان کرد: بزرگترین خطر حوزه های علمیه قطع ارتباط متنی با ادبیات گذشته است؛ شما باید به گونه آموزش ببینید که بتوانید جواهر و ماقبل آن را بفهمید و تحلیل کنید.

مدیر حوزه علمیه خراسان، نوگرایی، نواندیشی و فرزند زمان خود بودن را به معنی تلاش در حل مسئله روز عنوان کرد و گفت: بدون کسب میراث کهن حوزوی خود نمی تواند مایه داری لازم را داشت؛ بنابراین سنت کارآمد و پاسخگوی حوزه علمیه باید با نوآوری ها همراه باشد و این مسئله با حفظ همان قوت، استحکام و متانت، صد درصد قابل قبول است. وی ادامه داد: باید در تحصیل خود پیوند بسیار عمیقی با پیشینه بسیار ارزشمند و میراث حوزه داشت تا کارآمدی لازم را ارائه دهیم.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha