جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 11, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عمومی گفت:حرکت تاریخی رهبر خطاب به همه دشمنان بود چه افرادی که الان با ما در نبردند و کسانی که در آینده طمع بر دشمنی خواهند داشت، اینکه با این حضور کسی طمع  و نگاه شیطنت آمیز به جمهوری اسلامی نخواهد داشت و در خلاصه این نماز جمعه باشکوه، جلوه حکمت و بصیرت رهبری در جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عمومی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، در رابطه با پیام های نماز جمعه ای که هفته گذشته به امامت رهبر انقلاب برپا شد بیان کرد: حرکت نماز جمعه در هفته گذشته دارای ابعاد گسترده ای بود که می‌توان از جنبه های مختلف آن را بررسی کرد، فهم درست ما از این حرکت کم نظیر زمانی است که ما بتوانیم جایگاه امامت و رهبری را به خوبی بشناسیم.

وی ادامه داد: اول اینکه امام جامعه در واقع جنبه پناه و تکیه گاه برای مردم دارد،دوم اینکه رهبر امت اسلامی هدایت گر راه است و سوم اینکه او به معنای حقیقی معنای امامت پیشرو است،به همین دلیل نماز جمعه ای که برگزار شد جلوه زیبایی از مسئله امامت و رهبری و جایگاهش در جامعه اسلامی بود.

حجت الاسلام و المسلمین عمومی با بیان اینکه، نماز جمعه نصر، تاثیر گذار هم از بعد داخلی و هم در ابعاد خارجی بود و دارای پیام برای امت اسلامی و هم برای دیگر ملت های دنیا بود خاطر نشان کرد: در ابعاد داخلی، این نماز جمعه افق های بلند و جدیدی را پیش روی مردم ما گشود و این پیام را داشت که نگاهمان به مسائل بلند تر، وسیع و جامع تر باشد و مسائل جهان اسلام را فراتر از یک حادثه در یک مقطع زمانی خاص ببینند.

وی افزود: در ابعاد دیگر داخلی حرکت رهبر معظم انقلاب، تحلیل های غلطی که در مورد نحوه عکس العمل ایران در برابر حوادثی مثل ترور شهید هنیه در فضاهای مجازی متاسفانه دیده می‌شود ، را خنثی کرد، همچنین تزریق امید به مردم کشور ما بود که در کوران حوادث و فراز و نشیب ها گاهی زمینه های یاس و ناامیدی و سرخوردگی در بین مردم پیدا می‌شود و امام جامعه باید در بین امت تزریق امید کند که این اتفاق افتاد.

کارشناس مذهبی پیام دیگر این حرکت داخلی را یادآور شد: پیام دیگر نماز جمعه به امامت رهبر انقلاب، پیام صبر و استقامت بود که تکرار و تاکید شود که رسیدن به قله های بلند نیاز به صبر و استقامت دارد و رهبرمعظم انقلاب اشاره فرمودند اگر چه ما عزادار هستیم و از دست دادن فرماندهان و بزرگان محور مقاومت چون سید حسن نصر الله برای ما یک زخم جدی بود،اما جنس این مصیبت ما را به استقامت و ایستادگی وا می‌دارد.

وی اظهار کرد: شور آفرینی در بین مردم پیام دیگر این نماز جمعه استثنائی بود که از نقطه های مختلف کشور و همه، حتی فرزندان و کودکان در این نماز شرکت کرده بودند و شوری در بین مردم ایجاد کرده بود که این یک نیاز در بین جامعه اسلامی است، پیام این نماز جمعه، پیام عزت مندی و سربلندی ملت ما بود، پیام وحدت و همدلی یکصدایی از جمهوری اسلامی ایران در برابر رژیم سفاک و کودک کش صهیونیستی و امریکا، یکصدا بلند شد که همگان کنار هم ایستاده ایم.

حجت الاسلام و المسلمین عمومی به بیان ابعاد خارجی این نماز جمعه به امامت رهبر انقلاب پرداخت و گفت: در خطبه دوم، رهبر برای امت اسلامی بیان کرد که رمز مقابله و موفقیت در برابر دشمن "وحدت امت اسلامی" است که اگر وحدت ایجاد شود، امکان غلبه بر نقشه های شیطانی دشمن وجود دارد و ذهنیت هایی که در جهان اسلام با هجمه رسانه ای دشمن ایجاد شده بود، از جمله ناامیدی از حمایت های جمهوری اسلامی و زمینه های بدبینی از جمهوری اسلامی را از بین برد و حرکت و خطبه های رهبری اقا پیام مثبتی و امید بخشی در بین امت اسلام داشت.

وی با اشاره به روشن شدن راه آینده که در خطبه های رهبری روشن شد بیان کرد: اگرجوامع اسلامی در برابر ظلم و تجاوز به کشور اسلامی دیگر م عکس العمل نشان ندهند و حمایت نکنند، به‌زودی نوبت خودشان خواهد بود و این پیام بسیار مهم رهبر بود.

کارشناس مذهبی تصریح کرد: حرکت مقام معظم رهبری یک حرکت ارعابی برای دشمن بود این حرکت میلیونی در نماز جمعه و حضور خود ایشان در نقطه و زمان مشخص، علیرغم تمام تهدیدها که دشمن داشت این در دل دشمنان رعب و ترس بوجود می‌آورد و نشان دهنده عجزو ناتوانی دشمن است، چون در فضای مجازی و رسانه ای یک قدرتمندی پوشالی از اسرائیل و آمریکا دیده می‌شود و گاهی گروهی از مردم را گرفتار ترس می‌کند و این حرکت یک ضد حمله بودا ز طرفی پیام شجاعت با این نحوه حضور به مردم و همه جهان مخابره کردند و اعلام کردند "ما آماده ایم برای هر نوع مقابله" اگر در آینده نیز دشمن دست از پا خطا کند مانند گذشته و شدید تر با او مقابله خواهد شد.

وی یاآور شد: این پیام برای ملت های دیگر دنیا هم بود که حضور حضرت آقا و مردم با حضور خود در نماز جمعه به ملت های دیگر دنیا نشان دادند که اگر تحت تاثیر ظلم و ستم مستکبرین و امریکا هستند، تنها راه برای نجات،همین حضور مردمی است و مردمان حق طلب دنیا با همه سانسورهای خبری کم و بیش این پیام را دریافت خواهند کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عمومی در پایان گفتگو گفت: حرکت تاریخی رهبر خطاب به همه دشمنان بود چه افرادی که الان با ما در نبردند و کسانی که در آینده طمع بر دشمنی خواهند داشت، اینکه با این حضور کسی طمع و نگاه شیطنت آمیز به جمهوری اسلامی نخواهد داشت و در خلاصه این نماز جمعه باشکوه، جلوه حکمت و بصیرت رهبری در جامعه اسلامی است که به موقع و به جا که نیازمند چنین حرکت و نیرویی بود.

کارشناس مذهبی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری کاملا آشنا به فضای رسانه ای هستند و در فضای جنگ رسانه هم می‌توانند با یک ابتکار عمل بسیاری از نقشه های دشمن را خنثی کنند و ما برای ایشان آرزوی طول عمر با عزت و اقتدار و نفوذ کلمه را داریم.

وی اظهار امیدواری کرد: امیدواریم به زودی اخبار خوش پیروزی را بشنویم و شر دشمنان از لبنان مظلوم و دیگر نقطه های مورد تعدی کم بشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha