جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 11, 2024
عظیمی رئیس ستاد دیه یزد

حوزه/مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از آزادی۸۱زندانی جرائم غیر عمد به همت نیکوکاران و ستاد دیه از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: ۷۰میلیارد تومان برای آزادی تعدادی از زندانیان جرایم مالی نیاز است.

به گزارش صبح ساباط، مسعود عظیمی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد در نشست این ستاد اظهار داشت: به همت ستاد دیه استان و با همکاری نیکوکاران از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۸۱ زندانی جرائم غیر عمد از زندانهای استان یزد آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

وی افزود: رقم بدهی این زندانیان آزاد شده ۱۵۸ میلیارد تومان بود که با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایت مندانه از شکات و آورده محکومین مبلغ ۱۴۳ میلیارد تومان تامین شده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد مردمی شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۸۱ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

مدیر ستاد دیه استان یزد گفت: از این تعداد ۱۰ مددجو زن و ۷۱ مددجو مرد بودند و تعداد ۵۱ مددجو مربوط به محکومین مالی، تعداد ۲۰ محکوم مربوط به پرداخت مهریه، تعداد هشت محکوم مربوط به پرداخت نفقه، تعداد یک محکوم به پرداخت دیه حوادث کارگاهی و تعداد یک مددجو نیز مربوط به پرداخت دیه تصادفات رانندگی بودند.

نیاز به ۷۰میلیارد تومان برای آزادی تعدادی از زندانیان جرایم مالی

عظیمی با تقدیر از تلاش های بی وقفه کارکنان و اعضاء کمیته صلح و سازش این ستاد مردمی گفت: از این تعداد آزادی، تعداد ۱۷ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و بدون پرداخت هیچ گونه مبلغی و تعداد ۶۴ مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک های عامل از زندان آزاد شدند.

وی افزود: در حال حاضر تعداد ۵۸ مددجو مشمول کمک این ستاد مردمی در زندانهای استان به سر می برند که برای آزادی آنها قریب به ۷۰ میلیارد تومان نیاز است که بیشترین تعداد این مددجویان مربوط به محکومین مالی و در رتبه های بعد مهریه و نفقه است و در تلاشیم تا با جلسات متعدد با شکات از این مبلغ کسر نماییم.

مدیر ستاد دیه استان یزد بیان کرد: این ستاد در تمام مناسبت ها اقدام به برگزاری پویش می نماید و همواره در تلاشیم تا در مناسبت های مختلف مددجویان غیر عمد را از زندان های استان آزاد نماییم زیرا بر این باوریم که نجات یک زندانی غیر عمد نجات یک جامعه است.

در این نشست پرونده ۱۲ مددجو محکوم مالی برای آزادی مورد بررسی اعضاء هیئت امناء قرار گرفته و زمینه آزادی این ۱۲ محکوم مالی از زندانهای استان فراهم شد.

انتهای پیام /۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha