جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 11, 2024
مجمع طلاب سیاسی حوزه علمیه استان اصفهان

حوزه/ معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه اصفهان، از راه‌اندازی کارگروه‌های تخصصی سیاسی در مجمع سیاسی طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان خبر داد.

حجت‌الاسلام مجتبی امیریان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان، به تشریح فعالیت‌های این معاونت پرداخت و اظهار کرد: جمعی بالغ بر ۲۰۰ نفر از ِطلاب حوزه علمیه اصفهان پس از ثبت‌نام و گذراندن مصاحبه، در دو دوره ۵۰۰ ساعته طی مدت چهار سال از آموزش‌های بهترین اساتید کشور در عرصه سیاسی بهره‌مند شده‌اند، پس از برگزاری آزمون‌های نهایی، حدود ۷۰ نفر از این افراد به‌عنوان مبلغین سیاسی حوزه علمیه اصفهان معرفی شدند.

حجت‌الاسلام امیریان ادامه داد: با تشکیل کارگروه‌های سیاسی و برگزاری انتخابات داخلی، پنج نفر از این طلاب به‌عنوان اعضای اصلی مجمع سیاسی طلاب و روحانیون اصفهان انتخاب شدند.

وی در تشریح اهداف گروه هادیان سیاسی حوزه علمیه اصفهان افزود: اعزام طلاب به جلسات بصیرتی و سیاسی، تدریس متون سیاسی در حوزه علمیه و همچنین تبیین مسائل سیاسی از جمله اهداف اصلی مجمع طلاب سیاسی حوزه علمیه استان اصفهان است، این مجمع با عنوان اختصاری "مسطور" در استان اصفهان فعالیت می‌کند و طلاب علاقه‌مند در این زمینه‌ها مشغول به تحصیل و فعالیت هستند.

معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه اصفهان همچنین درباره دوره‌های آموزش ضمن خدمت برای اعضای مجمع طلاب سیاسی حوزه علمیه استان اصفهان اظهار داشت: به‌منظور به‌روزرسانی و ارتقاء دانش اعضای مجمع، تصمیم گرفته شد که این افراد براساس علاقه و نیاز خود به ۱۰ گروه تخصصی تقسیم شوند، این گروه‌ها شامل اقتصاد و معیشت، جهاد تبیین، بیانیه گام دوم انقلاب، منشور روحانیت، ولایت فقیه، منظومه فکری، اندیشه سیاسی، کارگروه اجتماعی و دفاع مقدس هستند. هر گروه تخصصی موظف است تا در ایام تبلیغ، با توجه به حوزه تخصصی خود، به ارائه مطالب و فعالیت‌های مرتبط بپردازد.

حجت‌الاسلام امیریان در پایان، خاطرنشان کرد: عضویت و شرکت عموم طلاب و روحانیون در این دوره‌ها امکان‌پذیر است و سایر جزئیات و روش ثبت‌ نام و شرکت در این دوره‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha