جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 11, 2024
دستاوردهای مقاومت بیانگر تغییرات در میدان نبرد غرب آسیاست

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه دارالعلم آیت‌الله اعتمادی گفت: دستاوردهای یک‌ ساله جبهه مقاومت فلسطین پس از عملیات طوفان الاقصی نشان‌دهنده تغییرات قابل توجهی در میدان نبرد و فضای سیاسی غرب آسیا است.

حجت‌الاسلام محمد بداغ‌آبادی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، مهم‌ترین دستاورد طوفان‌ الاقصی را شکست دکترین دفاعی اسرائیل بیان کرد و افزود: رژیم صهیونیستی برای نخستین بار در این سال‌ها با چالش‌های جدی روبه‌رو شده است.

وی اظهار کرد: این دستاورد نه تنها در میدان نظامی بلکه در سطح روانی و امنیتی نیز تأثیرات عمیقی داشته است. ایجاد حلقه آتش در اطراف مرزهای سرزمین‌های اشغالی و دستاوردهای عملیات میدانی نشان می‌دهد که مقاومت توانسته معادلات سنتی را تغییر دهد و به موفقیت‌های استراتژیک دست یابد.

به گفته وی، این شکست بدون شک تأثیرهای عمیقی بر استراتژی‌های دفاعی رژیم صهیونیستی اسرائیل خواهد داشت، دکترین نظامی این رژیم جعلی تاکنون بر پایه قدرت بازدارندگی و تفوق هوایی و زمینی استوار بوده است اما تحولات اخیر نشان می‌دهد که این راهبردها دیگر کافی نیستند.

مدیر مدرسه علمیه دارالعلم آیت‌الله اعتمادی تاکید کرد: عملیات موشکی گسترده و سیستم‌های هشدار زمینی که از سوی مقاومت استفاده می‌شود، توانسته شکاف‌های عمده‌ای در دفاع رژیم صهیونیستی ایجاد کند، در نتیجه، اسرائیل ممکن است مجبور به تجدید نظر در رویکردهای دفاعی خود شود و به دنبال راهکارهای جدیدتر و پیشرفته‌تر برود.

وی، زیان‌های وارده به بنیه اقتصادی رژیم صهیونیستی را از دیگر دستاوردهای طوفان الاقصی برشمرد و گفت: ضربات اقتصادی وارده به اسرائیل بی‌سابقه است گردشگری یکی از صنایع کلیدی این رژیم بوده و شکست در جذب گردشگران، به ویژه به دلیل ناآرامی‌های داخلی و خارجی، پیامدهای سنگینی به همراه داشته است.

حجت‌الاسلام بداغ‌آبادی یادآور شد: کاهش ۵۰ درصدی رشد اقتصادی و تعطیلی کارخانه‌ها و بنگاه‌های تجاری نیز نشان از فشارهای اقتصادی گسترده‌ای دارد که بر این رژیم تحمیل شده، این وضعیت باعث افزایش نارضایتی‌های عمومی شده است، پدیده‌ای که می‌تواند بر ترکیب جمعیتی و ثبات داخلی رژیم صهیونیستی اسرائیل تأثیر بگذارد.

وی همچنین مهاجرت معکوس در شهرک‌های یهودی‌نشین را نشان‌دهنده یک تغییر بنیادین در نگرش ساکنان سرزمین‌های اشغالی دانست و گفت: ترک مردم از خانه و کاشانه به معنای از بین رفتن اعتماد عمومی به توانایی دولت در تأمین امنیت و رفاه آنها است که این موضوع در کنار ناکامی رژیم صهیونیستی در آزادسازی گروگان‌ها، باعث ایجاد نوعی حس پیروزی و برتری میان ملت‌های منطقه شده و روحیه مقاومت را تقویت کرده است.

مدیر مدرسه علمیه دارالعلم آیت‌الله اعتمادی در خصوص پیمان "ابراهیم" که قرار بود مسیر عادی‌سازی روابط اسرائیل با کشورهای عربی را هموار سازد نیز توضیح داد: این پیمان اکنون با چالش‌های جدی روبه‌رو شده است.

تحولات اخیر و موفقیت‌های جبهه مقاومت فلسطین، لبنان و برخی کشورهای اسلامی دیگر، تصویر رژیم اسرائیل در جهان را به ویژه میان ملت‌های عربی، تضعیف کرده است.

به گفته وی، فشارهای مردمی در برخی کشورهای عربی اسلامی افزایش یافته و باعث شده است تا برخی از کشورهای منطقه در اجرای کامل این پیمان تردید کنند یا حتی آن را به تعلیق درآورند، این روند انزوا می‌تواند روابط دیپلماتیک و اقتصادی رژیم صهیونیستی اسرائیل را با چالش‌های بیشتری در جهان مواجه کند.

گفتنی است گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهر ۱۴۰۲ (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) در پاسخ به جنایت‌های بیش از ۷۰ ساله رژیم صهیونیستی اسرائیل علیه مردم مظلوم این کشور، عملیات طوفانی و غافلگیرکننده‌ای را با نام «طوفان الاقصی» از غزه در جنوب فلسطین علیه مواضع این رژیم اشغالگر آغاز کردند.

رژیم کودک‌کُش اسرائیل برای تلافی این عملیات غافلگیرکننده‌، جبران شکست‌های پی‌درپی و متوقف کردن عملیات مقاومت، با بستن گذرگاه‌های نوار غزه در حال بمباران این منطقه است، این رژیم سفاک به بهانه مبارزه با جریان مقاومت، هجوم گسترده‌ای را نیز به مناطق مختلف لبنان آغاز کرده و همچنان ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha