جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 11, 2024
تصاویر/ جشنواره روز ملی روستا و عشایر در عالیشهر

حوزه/ حجت الاسلام حمیدی‌نژاد گفت: اسلام می‌خواهد مسلمانان با انجام کارهای تولیدی استقلال اقتصادی داشته باشند و محتاج دشمنان نشوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد امام جمعه عالیشهر عصر امروز در جشنواره روز ملی روستا و عشایر در مدرسه دخترانه متوسطه اول سما دانشگاه آزاد اسلامی عالیشهر، اظهار داشت: عشایر و روستاییان واسطه‌هایی هستند که نعمت‌های خداوند را به دست مردم می‌رسانند.

وی افزود: شاید شما دانش آموزان از سختی‌های زندگی عشایر و روستاییان اطلاع کافی نداشته باشید که با چه زحمت و مشقتی زندگی می‌کنند و در تأمین آب خوردن، بهداشت و غذا چگونه هستند.

حجت الاسلام حمیدی‌نژاد ادامه داد: شاید برای ما زندگی با چنین مشکلاتی یک ساعت هم قابل تحمل نباشد، زنانشان کارهایی انجام می‌دهند که شاید مردان هم نتوانند انجام بدهند.

وی بیان کرد: اگر ما می‌توانیم در شهر زندگی آرامی داشته باشیم و ارزاق و محصولات کشاورزی به راحتی به دست ما می‌رسد، این نتیجه زحمات عشایر و روستاییان است و باید قدردان آنها باشیم.

امام جمعه عالیشهر عنوان کرد: در دین اسلام دامداری و کشاورزی از شغل‌های مستحب محسوب می‌شود که دارای ثواب بسیار است و اهمیتش برای این‌ است که اسلام می‌خواهد مسلمانان با انجام کارهای تولیدی، استقلال اقتصادی داشته باشند و محتاج دشمنان نشوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha