جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 11, 2024
الهاشمی

حوزه/ محمد صادق الهاشمی نویسنده عراقی طی یادداشتی نوشت: رژیم غاصب صهیونیستی، آن‌گونه که منابع نقل کرده‌اند، از حمایت مرجعیّت از مقاومت، صدمه دیده است. بالاتر از این، فاصلۀ توهّمیِ غرب میان نجف اشرف و قم، به پایان رسیده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، پس از انتشار اخباری از سوی رسانه‌های رژیم صهیونیستی مبنی بر معرفی آیت الله العظمی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان جهان به عنوان بانک اهداف دشمنان واکنش‌های مختلفی در حمایت از ساحت این مرجع عالیقدر از سوی مقامات و فرهیختگان جهان اسلام صادر شد.

دولت عراق به تهدیدهای صهیونیست‌ها برای ترور حضرت آیت‌الله سیستانی مرجع عالی این کشور واکنش نشان داد و رژیم صهیونیستی را باندی تبهکار و جنایتکار توصیف کرد که عطش بحران‌آفرینی، جنگ‌افروزی و تجاوزگری آن پایانی ندارد.

دولت عراق در بیانیه‌ای در واکنش به تهدیدهای رسانه‌های رژیم صهیونیستی و به‌طور خاص کانال ۱۴ تلویزیون این رژیم به ترور فرماندهان و رهبران برجسته جهان اسلام و محور مقاومت از جمله آیت الله سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق اعلام کرد: دولت عراق به‌شدت هرگونه خدشه وارد کردن به جایگاه مرجعیت‌مان را که مورد احترام و تقدیر تمام ملت عراق و جهان اسلام و عربی، و جامعه بین‌المللی است، نمی‌پذیرد.

در همین راستا سیّدمحمّدصادق الهاشمی نویسنده و فرهیخته عراقی طی یادداشتی به بررسی این موضوع پرداخت.

متن یادداشت به شرح ذیل است:

اسرائیل با تصاویری که در کانال ۱۴ اسرائیل به نمایش گذاشته، نام آیت‌اللّه سیستانی را در بانک اهداف تروریستی خود وارد کرده است. این اقدام اسرائیل، چندین معنا دارد:

۱- اعلام آشکار جنگ دینی؛ به ویژه آنکه بیشتر گرایش‌ها و اظهارات در جنگ جاریِ یک‌ساله، برای کسانی که اظهارات نتانیاهو را رصد می‌کنند، دینی تلمودی است.

۲- اسرائیل این جنگ را بر ضدّ شیعه اعلام کرده و کاملاً شفّاف است که مرجع عالیقدر آیت‌اللّه العظمی سیستانی، بی‌شکّ نمادی آشکار برای شیعیان است.

۳- همچنین، اسرائیل با این اقدامش از سازمان‌های اهل‌تسنّن و جنبش‌های سلفی‌گری دلبری می‌کند و این اقدام، بیانگر جنگی سیاسی، اقتصادی، امنیّتی و نظامی با شیعه است.

۴- این اقدام، معنایش این است که اسرائیل، سقف چالش خود با شیعه را به بالاترین سطح رسانیده است.

۵- دلیل مهمِّ اعلام هدف قرار دادن مرجع عالیقدر آیت‌اللّه سیستانی از سوی رژیم غاصب صهیونیستی این است که این رژیم فهمیده که بیانیّۀ و موضع‌گیری‌های این مرجع عالیقدر، به بسیج نیروها بر ضدّ رژیم غاصب صهیونیستی نزدیک‌تر است و این بیانیّۀ ایشان، «فتوای جهاد» است.

۶- منابع مهمّ، معتقدند که فتوا و موضع‌گیری آیت‌اللّه سیستانی، دلیل مهمّ ایجاد آشفتگی و سردرگمی در موضع آمریکا و اسرائیل است؛ چراکه آن‌ها فهمیده‌اند فتوا، تأثیر مخصوص به خودش را بر ضدّ آن‌ها دارد و موجب شکست آن‌ها، بر همان منوال شکست داعش خواهد شد؛ چراکه این فتوا و اظهارات، جهان اسلام را بسیج خواهد کرد.

۷- بالاتر از این، برخی بر این باور هستند که دلیل توقّف تهاجم اسرائیل به جنوب لبنان، حمایت شرعی و قانونی مرجع عالیقدر آیت‌اللّه سیستانی و امام خامنه‌ای از مقاومت است.

۸- آری، رژیم غاصب صهیونیستی، آن‌گونه که منابع نقل کرده‌اند، از حمایت مرجعیّت از مقاومت، صدمه دیده است. بالاتر از این، فاصلۀ توهّمیِ غرب میان نجف اشرف و قم، به پایان رسیده است.

۹- رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا، تمامی کارت‌های برندۀ خود را در منطقۀ غرب آسیا از دست داده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha