جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 11, 2024
حجت الاسلام نیکزاد و ستاد همکاری کرمانشاه

حوزه/ مشاور وزیر و دبیر ستاد و همکاری‌های حوزه و وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه پنج‌ساله دوم بر اساس ظرفیت‌های حوزه و همکاری فی مابین با آموزش و پرورش تدوین و ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه، حجت‌الاسلام حمید نیکزاد، در نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش که با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه و مسؤولین آموزش و پرورش برگزار شده بود، از اعضای حاضر در جلسه به دلیل عملکرد مثبت در امور پرورشی ، تربیتی و فرهنگی در حوزه آموزش و پرورش نیز قدردانی کرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که هر چقدر در سازمان آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری شود باز هم کم است تصریح کرد: با سرمایه گذاری کلان در این حوزه، هر چقدر زمان‌بر باشد، قطعا نتیجه و خروجی آن مطلوب و پر برکت بوده و در واقع سرمایه های اجتماعی را تربیت خواهیم کرد.

حجت الاسلام نیکزاد، با گرامیداشت یاد و خاطره بیش از هزار شهید معلم و دانش آموز در استان کرمانشاه، تاکید کرد: استان کرمانشاه از حیث تقدیم حدود ۷۲۰ شهید دانش آموز و ۱۷۰ معلم شهید، در طول دوران دفاع مقدس شاخص و سر آمد است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به ظرفیت۲۷ هزار نفری معلمان و کارکنان سازمان تعلیم و تربیت در استان اذعان کرد: بایستی از ظرفیت موجود در راستای حضور مطلوب روحانیت در مدارس استفاده کرد و با سرمایه‌گذاری مالی و انسانی در این زمینه می‌توان بهره برداری مطلوب را داشت.

حجت الاسلام نیکزاد با اشاره به آرمان های انقلاب اسلامی از بدو انقلاب تاکنون و با توجه به ظرفیت‌های مطلوب آموزش و پرورش تصریح کرد: می‌توان با بهره‌گیری از معلمان خوب و تولید محتوای مطلوب و مد نظر در حوزه تعلیم و تربیت به آرمان های انقلاب اسلامی رسید.

مشاور وزیر با اشاره به اتمام برنامه ۵ساله تدوین شده در موضوع ورود حوزه و روحانیت به سازمان تعلیم و تربیت، گفت: برنامه ۵ساله دوم بر اساس ظرفیت های حوزه و همکاری فی مابین با آموزش و پرورش تدوین و ابلاغ شد است که این فعالیت ها در ۴ عرصه و ۱۴ برنامه کلان و حدود ۳۰ برنامه محدود اجرا و دیده شد.

وی به اهم فعالیت‌های موفق انجام شده در سطح استان از جمله تشکیل جلسات، سامان‌دهی طرح امین و شناسنامه دار شدن فعالیت ها دانست و تصریح کرد: «طرح امین» که شامل «طرح روشنا» برای مدارس سمپاد و تیزهوشان بوده، سفیران آسمانی برای مدارس شبانه روزی و طرح محراب برای مساجد است.

وی طرح محراب را هماهنگی نهادهای مرتبط و مجری جهت تعریف و تقسیم کار اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه و خانواده دانست و افزود: ما هر چقدر بتوانیم دانش آموزان را به مسجد وصل کنیم قطعا موفقیت تضمین شده است و ما در بودجه پرورشی مشکل بودجه نداریم.

حجت الاسلام نیکزاد، برای رسیدن به آرمان های انقلاب با همکاری سازمان تعلیم و تربیت و حوزه؛ بازدید فرهنگیان و دانش‌آموزان را از حوزه های علمیه سراسر کشور مفید و با برکت دانست و افزود: توانمند سازی معلمان دروس معارف اسلامی و قرآنی و استفاده از مبلغین طرح امین و محراب توصیه می شود.

وی در پایان سخنانش در خصوص موارد فوق تأکید کرد و گفت: به اذعان بسیاری از مدیران کل و مسئولین، مبلغین در آموزش و پرورش موفق عمل کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha