یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
امام جمعه جم

حوزه/ حجت‌الاسلام محمدی با یادآوری سالروز  عملیات طوفان الاقصی و شکست هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی گفت: طوفان الاقصی و مقاومت یک‌ساله‌ی غزّه و لبنان، شجره خبیثه رژیم غاصب را به جایی رساندند که مهم‌ترین دغدغه‌اش، حفظ موجودیّت خود است؛ یعنی همان دغدغه‌ای که این رژیم در سال‌های اوّل ولادت نحس‌اش داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد محمدی، امام جمعه عسلویه، در خطبه های نمازجمعه، با تبریک ولادت با سعادت امام حسن عسکری (ع) گفت: نقش کلیدی‌ حضرت امام حسن عسکری (ع) محیا کردن آشنایی مردم با امام زمان و حفظ ایشان بود.

وی افزود: نقش دیگر امام عسگری این بود که تذکر بدهند از دین و از شیعه حراست کنند.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به عملیات وعده صادق ۲ اظهار کرد: روز دهم مهرماه (۱ اکتبر ۲۰۲۴)، روز حماسه افتخارآفرین «وعده صادق ۲»؛ دوم، روز سیزدهم مهرماه، روز حماسه «نماز جمعه نصر ایام الله پیروزی اسلام و جبهه اسلام و ایران عزیز اسلامی بود.

وی تصریح کرد: هرچند همین حضور در صحنه مقتدرانه ملت بزرگوار و وفادار ایران، برای تحقق همه اهداف جبهه مقاومت کافی بود، اما بیانات رهبر حکیم انقلاب امام امت حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) در دو خطبه فارسی و عربی، وجهه‌ی مضاعفی از عزت و اقتدار و حماسه را به این یوم الله بخشید.

امام جمعه عسلویه ادامه داد: روشنگری‌هایی که هم وسوسه خناسان را از بین برد، هم روحیه امت اسلامی را ترمیم و تقویت کرد، و هم چشم‌اندازی نورانی و امیدبخش برای آینده درخشان و حتمی‌الظفر جبهه مقاومت ترسیم کرد تا رزمندگان اسلام استوارتر از گذشته کار مقدس شهید نصرالله و همه مجاهدان این راه نورانی را به سرنوشت مبارکش ختم نمایند.

وی با بیان اینکه جمعه نصر جمعه تاریخی و جمعه پیروزی اسلام بود عنوان داشت: خطبه عربی رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه نصر دو محور اصلی داشت: اول، امتداد برکت وجودی شهید سیدحسن نصرالله تا تحقق آرمان نابودی اسرائیل خبیث. دوم، حتمیت نابودی اسرائیل خبیث با امتداد مقاومت است.

حجت‌الاسلام محمدی با یادآوری سالروز عملیات طوفان الاقصی و شکست هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی گفت: طوفان الاقصی و مقاومت یک‌ساله‌ی غزّه و لبنان، شجره خبیثه رژیم غاصب را به جایی رساندند که مهم‌ترین دغدغه‌اش، حفظ موجودیّت خود است؛ یعنی همان دغدغه‌ای که این رژیم در سال‌های اوّل ولادت نحس‌اش داشت.

وی گفت: این بدین معنی است که مجاهدت مردان مبارز فلسطین و لبنان توانسته است رژیم صهیونیستی را هفتاد سال به عقب برگرداند.

امام جمعه عسلویه بیان کرد: قطعا نصرت الهی شامل حال مکتب نصرالله است وعده الهی به نصرت حزب الله و مسلمین اهل مقاومت است.

وی تصریح کرد: بیان نورانی امام المسلمین در بحث مکتب بودن نصرالله اشاره به موضوعی کلیدی در ساختار حزب‌الله لبنان و سایر احزاب همسو در جبهه مقاومت و در نهایت در ساختار نظام اسلامی دارد و آن مکتب‌ محوری و نه شخص‌ محوری در منظومه فکری رهبران اسلامی می‌باشد.

امام جمعه عسلویه گفت: و این یعنی جهاد بر اساس کار تشکیلاتی، پیشینه درخشان و کارآمد و معارف دینی که در این راه کسب شده است.

وی به اشاره به برخی از این آموزه‌ها گفت: عمل به تکلیف و سپردن نتیجه به خداوند را ازجمله این آموزه ها میتوان نام برد و همچنین لزوم حفظ عزت و عدم پذیرش ذلت و لزوم دفاع از مظلوم است.

حجت‌الاسلام محمدی عنوان کرد: بیشترین تلاش و همّت امامان انقلاب در زمینه‌ی مسائل مذاهب اسلامی چه در داخل کشور و چه در جهان اسلام، ناظر به این جهت است که ما عنوان «امّت اسلامی» را فراموش نکنیم.

وی تاکید کرد: از بزرگ‌ترین درس‌های نبوی برای ما امّت‌ سازی و تشکیل امّت اسلامی است.

امام جمعه عسلویه افزود: جهاد و اهمیت آن و حساسیت امت نسبت به مسلمین در گوشه زمین گاهی جهاد با نثار جان یا گاهی با بذل مال که در بیان رهبر معظم انقلاب حکم جهاد صریح در بذل مال است و فتوای امام مسلمین مجاهدت با مال برای همراهی و همدردی بامردم مظلوم لبنان و فلسطین صادر شده است.

وی عنوان کرد: مردم عزیز از مسیر کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) می توانند دین خود را نسبت به برادران مسلمانشان اداء نمایند.

حجت‌الاسلام محمدی افزود: با فرارسیدن هفتم اکتبر سالگرد حماسه طوفان الاقصی، جریان رسانه‌ای حامی صهیونیسم یک خط پررنگ و جدی را در خصوص شبهه‌ افکنی برای تخریب و تحریف این حماسه پیش گرفتند. دو شبهه اساسی در این خصوص جریان دارد: شبهه اول، هزینه فایده عملیات طوفان الاقصی به نفع فلسطین و جبهه مقاومت نبود و شبهه دوم، طوفان‌ الاقصی تله جنگ از سوی رژیم صهیونیستی بود.

وی با بیان اینکه تکلیف ما در این برهه تبیین و پاسخ این شبهات در بین مردم است تاکید کرد: مراقبت رسانه‌ای از وفاق و همبستگی ملی ایجاد شده در پرتو عملیات وعده صادق ۲ و حضور باشکوه و دشمن‌ شکن مردم شجاع در نماز جمعه نصر که پیروزی بود باید این همدلی و وفاق پررنگ حفظ و توسعه یابد.

وی تصریح کرد: از پرداختن به اخباری که موجب نگرانی مردم و ایجاد تشویش در جامعه می گردد پرهیز شود.

امام جمعه عسلویه با گرامیداشت سالروز شهادت شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی گفت: شهید والامقام ، شخصیتی که علم و عرفان و سلوک در وجود ایشان آشکار بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha