یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
رئیس کل دادگستری استان کرمان

حوزه/ رئیس کل دادگستری استان کرمان از ارتقای تجهیزات و امکانات دادگستری شهرهای جنوبی استان کرمان خبرداد و گفت: طرح پایش زندانیان استان کرمان در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، امروز شنبه در نشست شورای معاونین دادگستری استان کرمان، گفت: تقویت نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات حوزه‌های قضائی جنوب استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد تا مشکلات و مسائل حوزه‌های قضائی جنوب استان و سازمان‌های تابعه دادگستری حل شود افزود: علی رغم کمبود تجهیزات و نیروی انسانی، امورات قضائی و حقوقی مردم در جنوب استان کرمان به خوبی پیش می‌رود.

حجت الاسلام حمیدی، با بیان اینکه دادگاه‌های صلح نوپا هستند و هم اکنون در مرحله اجرا با مشکلاتی مواجه اند، افزود: مسائل و چالش‌های دادگاه‌های صلح؛ بخشی در شهرستان و بخش دیگری از طریق مرکز استان پیگیری می‌شود، همچنین لازم است از ظرفیت شوراها نیز در این رابطه استفاده شود.

وی افزود: در بازدید و سرکشی از زندان‌های جنوب استان کرمان، نظارت بر صدور قرارهای تأمین مورد تاکید قرار گرفت.

حجت الاسلام حمیدی بیان کرد: طرح پایش زندانیان مجدداً در دستور کار قرار گرفته است و برای اجرا نیاز به همکاری بیشتر رؤسای دادگستری و دادستان‌ها می‌باشد.

وی با بیان اینکه بایستی جنوب استان کرمان از نظر کادر اداری و قضائی تقویت شود، گفت: چند شهرستان در اولویت تأمین نیرو قرار دارند و در ماه‌های آتی حداقل ۱۰ نیروی قضائی به حوزه‌های قضائی جنوب استان افزوده خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به این موضوع که شاهد عدم وحدت رویه در آرا قضائی هستیم، گفت: در تصمیم گیری های قضائی باید وحدت رویه وجود داشته باشد؛ چراکه این موضوع زندان‌ها را با چالش‌های جدی مواجه کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha