یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
اجتماع نوجوانان فاطمی در سوگ بانوی کرامت و سید مقاومت

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت یکی از ویژگی‌های مهم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها که در شهدای دانش‌آموز نیز وجود داشت را همفکری با خدا و ولی خدا دانست و گفت: عده‌ای هم‌فکر غرب هستند و گمان می‌کنند باید با غرب و آمریکا کنار بیایند تا جنگ نشود، غافل از اینکه دستان خداوند فوق دستان تمام عالم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی ماندگاری طی سخنانی در اجتماع نوجوانان فاطمی که امروز در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها در میان فرزندان حضرت موسی بن جعفر علیه‌السلام بیش از دیگران همراه امام رضا علیه‌السلام و همراه ولایت بودند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس بیش از ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز داشته‌ایم، یعنی انسان‌هایی با کمترین سن اما با بالاترین مدال‌های افتخار که نشان‌دهنده روحیه شهادت‌طلبی شهدای دانش‌آموزی است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به آیه «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ»، خاطرنشان کرد: جوانان و دانش‌آموزان دارای ویژگی‌های مهمی بودند که توانستند مدال افتخار شهادت را کسب نمایند.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های مهم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها و ویژگی خاص شهدای دانش‌آموز این بود که هم‌فکر با ولی زمان و هم‌فکر با آیات قرآنی بودند. عده‌ای هم‌فکر با غرب هستند و گمان می‌کنند باید با غرب و آمریکا کنار بیایند تا مبادا جنگ شود.

استاد حوزه یادآور شد: دستان خداوند فوق دستان تمام عالم است و هر کس همراه با قدرت خداوند باشد و توکل بر خداوند کند پیروز خواهد شد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: باطل رفتنی است و حق ماندگار خواهد شد، چون وعده قرآن براین‌اساس استوار است. ۴۶ سال است آمریکا تهدید می‌کند و بسیاری از بزرگان و فرماندهان به شهادت رسیده‌اند، اما انقلاب همچنان استوار است و دانش آموز و دانشجو و رزمنده‌ای که بر خداوند تکیه کند از هیچ قدرتی هراسی ندارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری افزود: از دیگر ویژگی‌های خاص بانوی کرامت همدلی با امام رضا علیه‌السلام بود و همواره پشتیبان امام‌زمان (ع) عصر خودشان و یاور مظلومان بودند. ما افتخار می‌کنیم دشمن رژیم‌های غاصب و کودک کش و یاور مظلومان هستیم و تا لحظه آخر نیز استقامت خواهیم کرد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها همواره همراه امام معصوم بودند و هیچگاه امام رضا علیه‌السلام را تنها نگذاشتند و شهدای دانش‌آموزی نیز هیچگاه رهبر خود را تنها نگذاشتند.

وی افزود: طبق آیات قرآن اگر از دشمن هراس داشته باشیم دشمن قدم‌به‌قدم جلو خواهد آمد؛ اما اگر استقامت نماییم دشمن عقب‌نشینی خواهد کرد به همین خاطر باید روزبه‌روز توان نظامی و دفاعی خود را تقویت کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری تأکید کرد: اگر زمینه جهاد فراهم شود امروز رزمندگان حاضرند به‌صورت مستقیم با دشمنان بجنگند، چراکه روحیه شهادت‌طلبی در میان رزمندگان اسلام روزبه‌روز بیشتر شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha