دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ |۱۰ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 14, 2024
کبری خزعلی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: زمانی در تاریخ اسلام پیش آمد که ذوالفقار علی(ع) در نیام بود و زبان در کام؛ آن وقت بود که حضرت زهرا(س) با تمام هستی خود وارد عرصه شدند و به میدان آمدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کبری خزعلی عصر امروز در دومین رزمایش معرفتی و تشکیلاتی «بانوی مجاهد» که در سالن کوثر اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: زمانی در تاریخ اسلام پیش آمد که ذوالفقار علی(ع) در نیام بود و زبان در کام؛ آن وقت بود که حضرت زهرا(س) با تمام هستی خود وارد عرصه شدند و به میدان آمدند.

وی افزود: زنان صدر اسلام فقط در یک عرصه فعال نبودند بلکه پشت جبهه، درمان بیماری‌ها و پرستاری حضوری همه جانبه داشتند و اگر جهاد تبیین و جنگ نرم حضرت زینب(س) نبود، کربلا به فراموشی سپرده می‌شد و جهان می‌داند که قیام زینبی در تداوم قیام عاشورایی حسین بن علی(ع) بود.‌

عضو شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده با اشاره به تلاش بانوان مجاهد در عرصه حمایت مالی از لبنان و جبهه مقاومت، گفت: قرآن کریم کار اقتصادی بزرگی برای حضرت زهرا(س) در نظر گرفت و آن گرفتن فدک به فرمان الهی و گذاشتن مباشر بود تا اگر قرار شد کمکی به جبهه اسلام صورت گیرد و این سرمایه عظیم وجود داشته باشد.

خزعلی با اشاره به تولید ثروت برای جبهه مقاومت بیان کرد: با توجه به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر وظیفه شرعی کمک به جبهه مقاومت از هیچ تلاشی کوتاهی نکنیم و از جهاد تبیین، رفتار اقتصادی، کار نظامی، درمانی و ....دریغ نکنیم.

وی تاکید کرد: این رفتار باعث زمینه‌سازی ظهور خواهد شد، چراکه مستضعفین جهان به شما نیاز دارند. امام خمینی(ره) فرمودند انقلاب سه مرحله پیروزی، بیداری اسلامی و نجات مستضعفین جهان دارد که امروز در اوج بیداری اسلامی هستیم و نجات مستضعفان با ظهور حضرت مهدی(عج) به صورت کامل رقم خواهد خورد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کرد: ما یاد گرفتیم ایستادگی کنیم، در میدان باشیم و باید هرکس در هر عرصه‌ای فعالیت دارد، پا در عرصه جهاد بگذارد چه حقیقی چه مجازی چرا که طبق آیات قرآن کریم "ان تقوموا لله مثنی و فرادی..." باید برای خدا دو نفر دو نفر با هم یا هر یک تنها قیام کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha