دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ |۱۰ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 14, 2024
حجت الاسلام وحید هدایتی

حوزه/ معاون تبلیغ و تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: طلاب در آینده به عنوان مبلغین دین در جامعه حضور خواهند داشت بنابراین طلبه‌ها باید تلاش داشته باشند در دوران تحصیل علوم خود را گسترش دهند و تنها به کتب حوزوی اکتفا ننماید.

حجت الاسلام وحید هدایتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان در سخنانی اظهار داشت: کسانی که به عنوان طلبه وارد حوزه‌های علمیه می‌شوند از این پس در جامعه با نگاه ویژه‌ای به آنها نگریسته می‌شود.

معاون تبلیغ و تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار ادامه داد: بنابراین طلابی که در مدارس علمیه مشغول علم آموزی و تهذیب هستند باید نکات بسیار مهمی را مد نظر داشته باشند زیرا در جامعه اسلامی جایگاه روحانیت و طلاب بسیار ویژه و خاص می‌باشد.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: طلاب در آینده به عنوان مبلغین دین در جامعه حضور خواهند داشت بنابراین طلبه‌ها باید تلاش داشته باشند در دوران تحصیل علوم خود را گسترش دهند و تنها به کتب حوزوی اکتفا ننماید زیرا منابع بسیاری برای تحقیق و پژوهش و ارتقای علمی طلاب در جامعه داریم که این منابع بسیار متنوع هستند.

معاون تبلیغ و تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار خاطرنشان کرد: طلاب که در آینده به عنوان مبلغین دینی در جامعه فعالیت می‌کنند با شبهات و پرسش های بسیاری از سوی جامعه به ویژه نسل جوان روبرو می‌شوند که پاسخگویی به این دست از سوالات و شبهات عقیدتی و دینی نیازمند علم کافی مُبلغ می‌باشد لذا شایسته است که طلاب در دوران تحصیل در حوزه همواره به دنبال پژوهش و تحقیق باشند و بر علوم دینی و حتی دیگر علوم تسلط کافی پیدا کنند.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه امروز حوزه های علمیه از نظر کمی و کیفی مشکل خاصی ندارند، گفت: اگر بخواهیم وضعیت حوزه‌های علمیه در حال حاضر را با قبل از انقلاب مقایسه کنیم بی‌شک متوجه می‌شویم که امروز حوزه‌های علمیه ما پربار و از نظر اساتید حوزوی و همچنین امکانات در وضعیت خوبی هستند و همین خود می‌تواند محیطی برای علم آموزی بهتر طلاب باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha