دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ |۱۰ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 14, 2024
دزفول

حوزه / دوره آموزشی فن بیان و ارتباط کلامی مؤثر در مدرسه علمیه تخصصی الزهرا (س) دزفول برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اهواز، دوره تخصصی آموزش فن بیان و ارتباط کلامی مؤثر با حضور استاد علیرضا خوش منظر، کارشناس فن بیان، سواد رسانه و فضای مجازی در مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(س) دزفول برگزار شد.

در این دوره که با حضور طلاب، دانش آموختگان و مبلّغات مدرسه علمیه تخصصی الزهرا (س) دزفول برگزار شد، استاد خوش منظر ضمن برشمردن راه‌های ارتباط مؤثر با اجتماع، اظهار داشت: یکی از نکته‌ها برای اینکه گفتار بر روی فرد مخاطب تاثیر داشته باشد این است که او نباید فکر کند شما می خواهید او را تغییر دهید، گفتار نباید حالت تذکر داشته باشد چون انسان ذاتاً از تذکر بدش می‌آید.

وی گفت: اخلاق خوش، بیان خوش، ظاهری آراسته، درونی آرام و زبان نرم و لین، باعث می‌شود روابط اجتماعی شما پیروزتر شود و مخاطب را به خود جلب کنید و در نهایت بتوانید پیام خود را به مخاطب منتقل کنید.

این کارشناس فن بیان، با اشاره به اینکه یکی از مهمترین و مؤثرترین مهارت های افراد موفق، جذابیت کلامی و فن بیان عالی است، افزود: تسلط بر موضوع گفتار از موارد مهم است، هر چند به تنهایی کفایت نمی کند، چون در کلام آدم مضطرب، اضطراب می بارد و با اینکه بر موضوع گفتگو مسلط است ولی به دلیل اضطراب، گفتار خود را نمی تواند به صورت تاثیرگذار بیان کند.

در ادامه این دوره آموزشی، سرعت گفتار، تن صدا، ادای کامل کلمات و نحوه نفس گیری و تکنیک اگزجر به صورت عملی بیان و در پایان تاثیر زبان بدن و تناسب آن با کلام نیز به صورت عملی آموزش داده شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha