سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 15, 2024
طهرانچی

حوزه/ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری جشنواره امامت و مهدویت به همت واحدهای مختلف این دانشگاه در ایام ماه رجب و شعبان امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، دکتر محمد مهدی طهرانچی در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه جشنواره امامت و مهدویت که به میزبانی واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود در منظومه برنامه های این دانشگاه، جایگاه برجسته ای دارد، ابراز داشت: جشنواره امامت و مهدویت که از۱۳ رجب شروع می شود در نیمه شعبان پایان می یابد.

وی با بیان اینکه موضوع امامت برای انسان امروز اهمیت فوق العاده ای دارد، افزود: امامان ما در تکامل بشریت نقش مهمی ایفا می کنند پس موضوع امامت برای نظام تعلیم و تربیت ما بسیار مهم و حیاتی است.

طهرانچی با تاکید بر اینکه نگاه ما به جشنواره امامت و مهدویت یک نگاه راهبردی و متنی است نه حاشیه‌ای گفت: دانشگاه آزاد اسلامی وظیفه خودش می داند در بین دانشجویان فرهنگ و معارف امامت و مهدویت را گسترش دهد و ما نیاز داریم که در این موضوعات فعالیت های گسترده انجام دهیم.

وی ادامه داد: امسال حوزه های دانشجویی، جشنواره امامت و مهدویت گسترده شده و برنامه ها وسیع تر خواهد شد تا دانشگاه آزاد اسلامی بتواند وظایف تربیتی، آموزشی و پژوهشی خود را به درستی انجام دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بخش بین الملل جشنواره امامت و مهدویت ارتقا پیدا کرده است، افزود: موضوع این جشنواره مطالبات جهانی است چون مهدویت یک مدل تمدنی جهانی است و ما نباید این مفاهیم را در کشور خودمان محدود کنیم.

وی ادامه داد: سال گذشته از کشورهای مختلف در جشنواره امامت و مهدویت شرکت داشتند و در این دوره زمینه ای فراهم شده تا دانشجویان از کشورهای مختلف در آن شرکت کنند و ما فضایی را برای پیشرفت جشنواره در سطح بین المللی و گفتمان جهانی خواهیم داشت.

گفتنی است، چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی وهنری امامت و مهدویت به میزبانی ۶۲ واحد استانی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان برگزار می شود علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی emamat.iau.ir/fa مراجعه نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha