سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 15, 2024
جلسه دفاعیه

حوزه/ خانم بختیاری با نقد رویکردهای صرفاً اجتماعی به مسئله وحدت، در پایان‌نامه خود به بررسی فقهی این موضوع پرداخته و با تاکید بر اهمیت اخوت اسلامی در متون دینی، راهکارهای عملی برای تقویت وحدت میان شیعه و سنی ارائه داده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، خانم زهرا بختیاری رنانی طلبه رشته فقه و اصول مدرسه علمیه تخصصی النفیسه (س) اصفهان از پایان نامه خود با عنوان: «امکان سنجی اخوت اسلامی به عنوان یک قاعده فقهی» با راهنمایی حجت الاسلام مجید انصاری تبار و داوری حجت الاسلام جواد سلیمیان دفاع کرد.

خانم بختیاری در دفاع از پایان نامه خود گفت: اخوت اسلامی ‌از اهداف بزرگ اسلام است که زمینه دعوت به دین خدا و مقابله با دشمنان اسلام است. در متون دینی، تاکید زیادی به تساوی حقوق و ضرورت وحدت و لغو امتیازات قومی، قبیله‌ای، زبانی و نژادی شده است.

خانم بختیاری با اشاره به اهمیت اخوت اسلامی در متون دینی، بر ضرورت گذر از وحدت سطحی و حرکت به سمت اخوت به عنوان یک وظیفه دینی تاکید کرد.

وی با نقد رویکردهای صرفاً اجتماعی به مسئله وحدت، بر لزوم بررسی فقهی این موضوع و یافتن راهکارهای عملی برای تقویت وحدت میان شیعه و سنی تاکید نمود.

گفتنی است: در این پژوهش، با بررسی تفاسیر شیعه و سنی، جایگاه اخوت اسلامی به عنوان یک قاعده فقهی مورد ارزیابی قرار گرفته و موانع و راهکارهای وحدت‌آفرین از منظر فقهی مورد تحلیل قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha