سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 15, 2024
آستانه

حوزه/مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه شازند گفت: ورود حضرت معصومه (س) به قم را می‌توان یک هجرت تمدن ساز دانست که به مکتب تشیع هویت بخشید؛ چرا که با حضور ایشان به این شهر مقدس و تربیت عالمان دین و شخصیت‌های برجسته ای همانند امام راحل پایه‌های یک نظام اسلامی بنا نهاده شد که در طول تاریخ بی سابقه بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک،به همت مدرسه علمیه حضرت زینب (س)آستانه، دومین جلسه از سلسله مباحث اخلاقی امروز سه شنبه ۲۴ مهرماه با حضور حجت الاسلام محمدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه شازند در امامزاده سهل ابن علی (ع) شهرستان آستانه برگزارشد.

در این جلسه حجت الاسلام محمدی ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) افزود:حضرت معصومه(س) دختری ممتاز در خاندان عصمت و طهارت بود. شیعیان ایشان را بسیار بزرگ می دارند و برای زیارت ایشان در قم اهمیت بسیاری قائل هستند. در روایاتی که درباره این بانوی بزرگوار نقل می کنند از شفاعت وی برای شیعیان سخن گفته شده و بهشت را پاداش زیارت او دانسته اند.

وی افزود :حضرت معصومه(س) خواهر امام رضا(ع) و تنها زن شفاعت کننده بعد از حضرت فاطمه(س) در روز قیامت است.ایشان سرچشمه فضایل و کمالات معنوی و روحانی می باشند.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه زیارت ایشان آثار و برکات فراوانی برای انسان به همراه دارد عنوان کرد:بزرگان دین و علما در طول تاریخ تشییع همواره ارادت ویژه‌ای به این بانوی بزرگ داشتند و همواره در این حرم مطهر حضور می‌یافتند و به زیارت آن حضرت مشرف می‌شدند.

ایشان با اشاره به اینکه حضرت معصومه (س) عالمه هم بودند، گفت: بسیاری از مراجع و علمای برجسته درس‌های خود را در حرم مطهر ایشان برپا می‌کردند و در بین حرم حضرت معصومه (س) تا مسجد امام حسن عسکری (ع) بیش از ۷۰۰ محدث و عالم مدفون هستند که در محضر بانوی کرامت کسب علم کرده و به امر تدریس و تبلیغ دین مشغول بودند.

وی اظهار داشت: پس از ورود حضرت فاطمه معصومه (س) به قم این شهر جایگاه ویژه ای پیدا کرد و با وجود آنکه مدت حضور آن حضرت در قم ۱۷ روز بوده است؛ اما برکات این حضور نه تنها برای قم و کشور بلکه برای جهان تشییع و اسلام دائمی بوده است و نخستین جرقه‌های پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) از شهر قم در سال ۱۳۴۲ زده شد و سرانجام در بهمن ماه ۱۳۵۷ به پیروزی نهایی رسید رژیم ستم شاهی سقوط کرد و نظام اسلامی روی کار آمد و امروز با گذشت بیش از ۴۰ سال از آن انقلاب با برکت شاهد الهام گیری سایر کشورهای اسلامی در راستای احیای ارزش‌های دینی و مقاومت و قیام در برابر ظلم و ستم هستیم.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: ورود حضرت معصومه (س) به قم را می‌توان یک هجرت تمدن ساز دانست که به مکتب تشیع هویت بخشید؛ چرا که با حضور ایشان به این شهر مقدس و تربیت عالمان دین و شخصیت‌های برجسته ای همانند امام راحل پایه‌های یک نظام اسلامی بنا نهاده شد که در طول تاریخ بی سابقه بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha