چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ |۱۲ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 16, 2024
جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر، در حوزه علمیه استان کرمانشاه

حوزه/ حجت الاسلام جلیلیان گفت: حوزه‌های علمیه در طول تاریخ اشاعه دهنده امر به معروف و نهی از منکر بوده اند، در حقیقت تمام کار حوزه برای ترویج فرهنگ عاشورا در سطح جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، حجت الاسلام شمس الله جلیلیان مسئول حوزه نمایندگی سپاه کرمانشاه امروز در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر که در حوزه علمیه استان کرمانشاه برگزار شد، ضمن تسلیت ایام وفات حضرت معصومه(س)، جایگاه امر به معروف و نهی از منکر را دارای اهمیت ویژه‌ای دانست و اظهار داشت: در حوزه‌های علمیه قدر و منزلت فریضتین، چند برابر است زیرا اگر در مدارس علمیه به این مهم توجه شود، می‌تواند دیگران را تحت تاثیر قرار بدهد.

وی با اشاره به اینکه در تمام ادارات شورای امر به معروف و نهی از منکر برنامه‌هایی را انجام داده، گفت: با این وجود از کارها راضی نیستیم، زیرا فضای جامعه به گونه‌ای است که در این زمینه، هر چه کار صورت بگیرد، نیاز به تلاش بیشتری است.

مسئول حوزه نمایندگی سپاه کرمانشاه ابراز کرد: باید به وظایف محوله در این خصوص به عنوان تکلیف شرعی و قانونی اهمیت داد و کار را در جهت اصلاح جامعه جدی گرفت.

حجت الاسلام جلیلیان، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر همان جهاد تبیین است که رهبری حکیم و فرزانه بر آن تأکید دارند، پس باید به عنوان واجب فوری و عینی به آن نگاه کنیم.

مسئول حوزه نمایندگی سپاه کرمانشاه، ضمن تأکید بر این نکته که اگر جایی احساس کردیم باید حق را بیان کنیم نباید منتظر دیگری باشیم، یادآور شد: فلسفه امام حسین(ع) چیزی غیر از امر به معروف و نهی از منکر نیست و تمام کار حوزه، برای ترویج فرهنگ عاشورا در سطح جامعه اسلامی است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha