چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ |۱۲ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 16, 2024
جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر در حوزه علمیه استان کرمانشاه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کرمانشاه گفت: جنایات صهیونیستها در غزه و لبنان ، نتیجه حاکم شدن اشرار در جهان اسلام است و هیچ کس هم در دنیا حرفی نمی زند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه » از کرمانشاه، حجت الاسلام صادق ایرانی ، صبح امروز، در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر در حوزه علمیه استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه در خصوص اهمیت و جایگاه دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر، آیات و روایات متعدد داریم ، اظهار داشت: در یکی از این روایات که از وجود امیرالمومنین علی (ع) است ، می فرماید: امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید که اشرار بر شما مسلّط خواهند شد سپس هر چه دعا کنید مستجاب نمی گردد.

وی گفت: انجام فریضتین واقعا مسئله بسیار مهمی است، چون که در اختیار گرفتن حاکمیت جزء آرزوهای حضرات انبیا و اولیاء(علیهم السلام) بوده و می تواند احکام و فرامین دینی را در سطح جامعه اجرایی کند.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه عدم اعتقاد به حاکمیت دین و عدم اعتقاد به اینکه ولی فقیه یا هر کسی که ذوات مقدسه معصومین(ع) معرفی کرده اند، هیچگاه قابل قبول نیست، گفت: اگر کسی بگوید من دیندار هستم، ولی حکومت دینی را قبول ندارم، این یک تناقض واضح و آشکار است.

حجت الاسلام ایرانی در جواب کسانی که حکومت دینی را قبول ندارند، گفت: ادل الدلیلش هم همین است که ما نمی توانیم دین را اجرا کنیم، مگر با ابزار حاکمیتی ، لذا وجود مقدس امیرمومنان(ع)، یکی از بدترین نتایج فریضتین را ، حاکمیت اشرار بر اخیار بیان فرموده که واقعا خسارت هایی ایجاد می کند که « لایعد و لا یحصی» است.

این استاد حوزوی با بیان اینکه فقط این نیست که بگوییم ، با ترک امر به معروف و نهی از منکر، آدم بدی در رأس نشسته، نه، اظهار کرد: با نگاهی کوتاه به حکومت پهلوی ، چه بر سر دین و جامعه آوردند، نمونه اش بحث موقوفات در کرمانشاه که چه خیانتی انجام دادند، سند زدند به اسم مردم و در اختیار آنها قرار گرفت، در حالی که این « خلاف بین شرع » بود، نتیجه حاکمیت اشرار این است.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه به اشاره به اینکه جنایاتی که اشرار و حاکمان خائن مثل پهلوی ها، در جامعه بسیط آن روز که ارتباطات رسانه ای و اجتماعی نبود، انجام دادند، اگر اشرار حاکم شوند، با توجه به امپراتوری رسانه ای که در زمان ما وجود دارد ، خدای ناکرده در اختیار آنها قرار گیرد، چه بلاهایی بر سر جامعه و آینده بشر و نسل های آینده که نمی آید.

حجت الاسلام ایرانی با بیان اینکه مسئله امر به معروف از جهات مختلف اهمیت دارد، ولی مهمترین نکته اش اینکه حضرت(ع) می فرماید: ترک این دو فریضه، باعث حاکمیت اشرار می شود، ، گفت: حاکم شدن اشرار همین داستان غزه، فلسطین ، لبنان و جنایات هایی که صورت می گیرد و هیچ کس هم در دنیا حرفی نمی زند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha