جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 18, 2024
تصاویر/ نشست شورای روحانیت اهل سنت آذربایجان‌غربی با نماینده ولی فقیه در استان

حوزه/ حجت‌الاسلام موسوی گفت: شورای روحانیت اهل سنت که اکثریت با رای روحانیون اهل سنت و برخی نیز با انتخاب نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی صورت می‌گیرد، مرجع رسمی بررسی اختلافات خانوادگی و محلی نسبت به احوال شخصیه پیش از تشکیل مراحل مراجع قضایی و حقوقی در هر شهرستان‌هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید محمد آزاد موسوی امروز در نشست تخصصی شورای روحانیت اهل سنت آذربایجان‌غربی که در سالن اجتماعات دفتر امام جمعه ارومیه برگزارشد، اظهار داشت: جمع حاضر دوره جدید شورای روحانیت اهل سنت استان هستند و این اعضا یا به انتخاب مستقیم روحانیون اهل‌سنت شهرستان‌ها انتخاب می‌شوند که الحمدلله انتخابات در بیستم شهریور ۱۴۰۳ با حضور علما برگزار و اعلام نتایج شد و فرد یا افرادی هم در هر شهرستان منتخب نماینده ولی فقیه در استان هستند.

وی با اشاره به وظایف شورای روحانیت اهل‌سنت افزود: بعضی از دوستان در شورای روحانیت سالیان متمادی در این قسمت فعالیت کرده‌اند و مهمترین وظیفه شورای روحانیت این است که؛ مرجع رسمی بررسی اختلافات خانوادگی و محلی نسبت به احوال شخصیه پیش از تشکیل مراحل مراجع قضایی و حقوقی در هر شهرستان می‌باشد.

مدیر مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: وظیفه دیگر آن پاسخگویی به سوالات و استفتاءهای شرعی و فقهی بوده و بسیار تاکید است که محافظت تام بر اصول شرعیه طبق نظرات اصح امام شافعی صورت گیرد.

وی گفت: ورود به حل مشکلات روحانیون شهرستان‌ها در مدیریت مسائل مسجد از دیگر وظایف مهم است، مثلا هیئت امنا با امام مسجد دچار مشکل شده‌اند در این گونه امور، حل و فصل آن و رفع مشکلات و موانع بر عهده شورای روحانیت شهرستان است.

حجت‌الاسلام موسوی عنوان کرد: اصل بر این است که در نشست‌های علمی یا همایش‌های ملی یا منطقه‌ای که برگزار می‌شود مهمان اصلی در این جلسات شورای روحانیت باشند.

وی افزود: انتظار ما این است که مهر را به خارج از مرکز انتقال ندهند و مهر صرفا باید در شورای روحانیت باشد و اگر نظری قرار است تدوین بشود، این نظر باید مبتنی بر اکثریت اعضا باشد.

مدیر مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: امیدواریم که این دوره جدید، دوره شکوفایی و تعالی باشد، و تلاش ما این است که دوستان در بحث تعیین مصداقی تعدد یا عدم تعدد نمازهای جمعه شهرستان‌ها طبق نظر امام شافعی(ع) ورود پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: نقش مرکز اسلامی حمایت و تلاش برای پشتیبانی در این مسائل است و تلاش ما این است که به هیچ عنوان مداخله نداشته باشیم و موضوع بر عهده شورای روحانیت باشد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha