جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 18, 2024
میرباقری

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: کسانی که از صلح با دشمن حرف می‌زنند پیاده نظام استکبارند و تئوری جنگ و صلح مکمل یکدیگرند و هدف از آن تسلیم شدن در برابر دشمن است.

مراسم بزرگداشت مجاهد فی سبیل‌الله و سیّد عزیز امت اسلامی، شهید حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله و همراهان ایشان از جمله شهید مجاهد شیخ نبیل قاووق در مسجد امیرالمؤمنین دورشهر برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه(مِّنَ ٱلۡمُؤمِنِینَ رِجَال صَدَقُواْ مَا عَاهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیهِۖ فَمِنهُم مَّن قَضَیٰ نَحبَهُۥ وَمِنهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبدِیلٗا در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.سوره احزاب - آیه ۲۳)، گفت: شهدای جبهه‌ی مقاومت مصداق کامل این آیه هستند که خصوصیت نمایان این شهداء استقامت در راه خداوند می‌باشد.

استاد حوزه‌ علمیه قم ادامه داد: در عالم دو گروه وجود دارند و همواره درحال جنگ با یکدیگرند، یکی جبهه‌ی حق با امامت ولی خدا و دیگری جبهه‌ی باطل به امامت شیطان.

وی با بیان سنت ابتلاء و نصرت الهی که بر این دو جبهه حاکم است، اظهار کرد: کسانی که در کنار ولی خدا قرار می‌گیرند باید سختی های زیادی را تحمل کنند، و خداوند در قرآن کریم می‌فرماید(أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ یُتْرَکُوا أَنْ یَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا یُفْتَنُونَ آیا مردم چنین پنداشتند که به صرف اینکه گفتند ما ایمان (به خدا) آورده‌ایم رهاشان کنند و هیچ امتحانشان نکنند؟ سوره‌ی عنکبوت_۲)

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میرباقری ادامه داد: یکی از دلایل این امتحانات، جدا شدن جبهه‌ی حق و باطل از یکدیگر و دلیل دیگر رشد مؤمنین است، زیرا پذیرش برخی از نعمت های الهی ظرفیت خاصی را می‌خواهد که فقط با ابتلاء این ظرفیت ها بدست می‌آید و بالاترین نعمت، حضور ولی خداست و کسانی به این مقام دست می‌یابند که ایمان خالصی داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، سنت دیگر را نصرت الهی دانست که شامل حال کسانی می‌شود که در امتحانات الهی اهل صبر باشند.

وی یکی از نصرت های خداوند را امداد های غیبی دانست که خداوند آن را مخصوص جبهه‌ی مؤمنین قرار داده است.

استاد حوزه‌ علمیه قم افزود: درگیری میان جبهه‌ی حق و باطل همیشه در جریان است و هیچگاه متوقف نمی‌شود و در عصر حاضر کسی که در مقابل تمام جبهه‌ی باطل ایستاد، امام‌ خمینی رحمة الله‌علیه بود که به وسیله‌ی انقلاب اسلامی این رویارویی شروع شد و پرچم این مبارزه امروز در دستان مقام معظم رهبری قرار دارد.

وی تاکید کرد: تسلیم شدن و سازش با دشمن باعث نمی‌شود دشمن از نقشه های شوم و خطرناک خود عقب نشینی کند و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند هزینه‌ی سازش بیشتر از مقاومت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرباقری در ادامه‌ی گفت: کسانی که از صلح با دشمن حرف می‌زنند پیاده نظام دشمن هستند، درحالی که تئوری جنگ و تئوری صلح مکمل یکدیگرند و هدف از آن تسلیم شدن در برابر دشمن است.

وی در پایان گفت: هرچه به ظهور امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف نزدیک می‌شویم امتحانات الهی سخت‌تر می شوند و انسان‌های شایسته از انسان‌های ناشایست جدا می‌شوند و این افراد می‌توانند حضرت را یاری دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha