جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 18, 2024
تصاویر/ نشست شورای روحانیت اهل سنت آذربایجان‌غربی با نماینده ولی فقیه در استان

حوزه/ حجت‌الاسلام و المسلمین قریشی گفت: آیا اگر به بهترین نحو ممکن از قرآن پیرویی می کردیم  وضع مسلمانان امروزه اینگونه بود؟ اگر واقعا ما عمل می کردیم قطعا یهودی ها هیچ وقت نمی توانستند دست به چنین جنایت هایی علیه مسلمانان بزنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی امروز در نشست تخصصی شورای روحانیت اهل سنت آذربایجان غربی که در سالن اجتماعات دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: از اعضای محترم شورای روحانیت بخاطر حل مشکلات مراجعین تشکر می‌کنم و با مراجع ذی‌ربط تهران در خصوص تخصیص بودجه مورد نیاز تعاملاتی صورت گرفته شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی افزود: مباحث مالی و مباحث ارثی واقعا خیلی سخت و خطیر است و اگر خدای نکرده ما دقت نکنیم، فردا روز قیامت پاسخگویی و روز خیلی سختی برای ما خواهد بود.

وی عنوان داشت: باید سعی کنیم اصل و اساس دینداری طبق اصول اسلام را به مردم ابلاغ کنیم و جامعه‌ روحانیت با تلاش و زحمات انحرافات را از مردم دور و رفع شبهه کند.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: باید دینداری در مردم حفظ و تقویت شود و با افراد اهل سنت و تشیع طبق اصل مذهب خود با او رفتار شود و علما باید در تمام رویدادها از جمله رویدادهای اجتماعی در بین مردم و همراه با آن‌ها مشارکت و مباحث دینی را نیز بیان کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی بیان کرد: امروز جامعه‌ اسلامی با مسئله استکبار و ظلم علیه مسلمانان و مردم مظلوم فلسطین و لبنان مواجه بوده و جدای از هر گونه مذهب و اعتقادی بر هر مسلمانی واجب است با تمام توان خود در حمایت از مردم مظلوم مسلمان دنیای اسلام در برابر ظلم و جنایت رژیم غاصب ایستادگی کرده و با یک حرکت متحد اسلامی، مسلمانان را از چنگ کفار نجات دهد و این پیروزی با عمل کردن به قرآن شریف به دست می آید.

وی ادامه داد: آیا اگر به بهترین نحو ممکن از قرآن پیرویی می کردیم وضع مسلمانان امروزه اینگونه بود؟ اگر واقعا ما عمل می کردیم قطعا یهودی ها هیچ وقت نمی توانستند دست به چنین جنایت هایی علیه مسلمانان بزنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: اگر کل کشورها یک بیانیه صادر می‌کردند و علیه این جنایات با جدیت برخورد می کردند و می گفتند؛ اگر به این کار خاتمه ندهید، ما به شما خاتمه می دهیم! هم اکنون خیلی وقت بود مسئله تمام شده بود. اما متاسفانه بسیاری از حکام کشورهای اسلامی در برابر این جنایت سکوت کرده‌اند.

وی گفت: مردم به ما روحانیون نگاه کرده و از ما الگو می گیرند، اگر ما در این جریانات عقب نشینی کرده و با جدیت مسئله را پیگیری نکنیم، قطعا مردم با انگیزه‌ای نخواهیم داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی عنوان کرد: حضور علما در این عرصه خیلی حائز اهمیت است و در روز قیامت در برابر کوتاهی و سکوتی که امروز در برابر دشمنان اسلام و نیازهای جامعه اسلامی اختیار کنیم، مورد بازخواست خداوند قرار خواهیم گرفت پس واجب است علما با سعی و تلاش خود جهت رفع مشکلات مردم اعم از همه موانع مردم مسلمان تلاش کنند و مردم را در مسیر درست اسلام راهنمایی و رهبری کنند.

وی افزود: امروزه بیش از هر زمانی نیاز است امت اسلامی با هم متحد و منسجم باشند و در برابر حیله‌های دشمنان آماده و مسلح به فرموده های خداوند باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی اضافه کرد: همین اتحاد ما باعث شده است که از اختلافت دور باشیم و در برابر دشمنان مستحکم باشیم و همه ما مسئول هستیم که در برابر این ناعدالتی‌ها واکنش داشته باشیم چرا که در روز قیامت روز سختی به خاطر سکوت در برابر این کشتار خواهیم داشت‌.

وی خاطرنشان کرد: در هر صورت همه ما باید همدیگر را تحمل کنیم و برای اتحاد در بین خود کوشا باشیم اگر نگاه کرده باشید با کوچک‌ترین رفتاری از کشور ما هزاران خبر از رسانه‌های دشمن علیه ما صادر می‌شود در صورتی که با این همه کشتار و جنایات و ظلم‌هایی که علیه بشریت و مسلمانان می‌شوند هیچ گونه واکنشی انجام نمی‌دهند!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha