شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 19, 2024
تبریز

حوزه/ استاندار زنجان گفت: هیچ مسئولیتی در استان به‌مانند جایگاه ولی فقیه نمی‌تواند در ایجاد وفاق نقش ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان در جلسه شورای اداری استان زنجان که در سالن روزبه دانشگاه علوم پزشکی زنجان و باهدف معارفه و تکریم نماینده ولی فقیه در استان زنجان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و نام شهدا به‌ویژه شهدای ویژه این روزهای مقاومت اظهار کرد: اتفاق امروز برای آینده زنجان مهم و از وقایع تأثیرگذار در توسعه آینده خواهد بود.

استاندار زنجان به جابه‌جایی انجام شده در نمایندگی ولی‌فقیه در استان زنجان اشاره و ابراز امیدواری کرد: این جابه‌جایی منتج به روزهای بهتر برای زنجان شود.

وی با تشریح تلاش‌های انجام شده در دوران مسئولیت خود در ریاست دانشگاه و همچنین راهبری سیستم اجرایی استان افزود: واقعیت این است که مسئولیت گرفتن از مقام معظم رهبری برای معتقدان به این امر، افتخار بزرگی محسوب می‌شود که این مهم در بحث داشتن نمایندگی مستقیم علاوه بر افتخار مسئولیت سنگین هم می‌آورد.

افشارچی با تشریح اخلاق حکمرانی مقام معظم رهبری در ایجاد وحدت در بین همه اقشار و سلایق گفت: نمایندگی ولی‌فقیه در استان زنجان هم همین نقش را در استان ایفا می‌کند.

استاندار زنجان در بخش دیگری از صحبت‌های خود ساز وکار حکمرانی در ایران را همگرا ندانست و گفت: واقعیت این است که این سیستم بیشتر واگرا جلوه می‌کند چرا که هر دستگاهی بدون توجه به اقتضائات حکمرانی بیشتر برای موفقیت خود تلاش می‌کند از این رو اصطکاکی ایجاد شده و انرژی زیادی را از مسئولان می‌گیرد.

وی نقش نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان را نخ تسبیح دانست و گفت: هیچ مسئولیتی در استان به‌مانند جایگاه ولی فقیه نمی‌تواند در ایجاد وفاق نقش ایفا کند که این نقش در سال‌های گذشته توسط حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی ایفا شده و موفقیت‌های کسب شده مرهون همکاری وی است.

افشارچی به کاهش نرخ بیکاری در استان و همچنین رتبه یک مشارکت اقتصادی اشاره و تصریح کرد: زنجان با ۵۲ درصد نرخ مشارکت اقتصادی، بافاصله در بین استان‌های دیگر قرار گرفته است که هدف هم همین یعنی بهبود معیشت مردم با افزایش درآمد بوده و در حال حاضر درآمد مردم زنجان به نرخ متوسط کشوری نزدیک شده است.

استاندار زنجان با ابراز اطمینان از موفقیت حجت‌الاسلام مصطفی حسینی در منصب نمایندگی ولی‌فقیه در استان زنجان برای ایجاد همگرایی و ارتباط با همه اقشار مردم زنجان گفت: اقشار مختلف با سلایق مختلف به نمایندگی ولی‌فقیه مراجعه می‌کنند از این رو سیره مقام معظم رهبری در برقراری ارتباط با همه اقشار باید مدنظر قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha