شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 19, 2024
امام جمعه برازجان

حوزه/ حجت‌الاسلام مصلح گفت: پرداخت حق آلایندگی یکی از مطالبات اصلی مردم در شهرستان دشتستان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ابراز داشت: پرداخت حق آلایندگی و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی یکی از مهمترین مطالبات مردم دشتستان از شرکت‌های نفتی مستقر در این شهرستان است.

وی افزود: در همه جای دنیا عمل به مسئولیت‌های اجتماعی به عنوان یکی از موضوعات پذیرفته شده توسط صنایع است ولی در ایران و از جمله استان بوشهر به خوبی این موضوع مورد توجه قرار نگرفته است.

حجت الاسلام مصلح اظهار داشت: از شمال تا جنوب استان بوشهر به ویژه در مناطق ساحلی، صنایع عظیم نفت، گاز و پتروشیمی گسترش یافته است ولی مهمترین نصیب مردم از این تأسیسات، آلایندگی و مضرات این صنایع است.

امام جمعه برازجان افزود: شهرستان دشتستان نیز میزبان بخشی از صنایع نفت و گاز است که بخشی از نفت کشور در این شهرستان تولید می‌شود و شرکت‌های مربوطه در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

حجت الاسلام مصلح افزود: در مقابل این مضرات انتظار می‌رود که صنایع به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کرده و نقشی را در توسعه محیط پیرامونی این صنایع ایفا کنند.

امام جمعه برازجان اظهار داشت: پرداخت حق آلایندگی یکی از مطالبات اصلی مردم در شهرستان دشتستان است که تاکنون آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است و انتظار می‌رود این نگاه اصلاح شود.

وی گفت: انتظار مردم منطقه این است که وقتی منابع در این منطقه وجود دارد حق آلایندگی چاه‌های نفتی نرگسی پرداخت شود و شرکت‌ها به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند.

حجت‌الاسلام مصلح خاطرنشان کرد: در شهرستان دشتستان ۱۴ چاه نفتی وجود دارد که بخشی از آن‌ها فعال هستند.

حجت الاسلام مصلح اظهار داشت: مدیریت این چاه‌های نفتی را شرکت نفت خوزستان و گچساران بر عهده دارند و انتظار مردم منطقه این است که وقتی منابع در این منطقه وجود دارد مردم از فواید آن بهره‌مند شوند و شرکت‌ها به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند.

وی افزود: وجود شرکت‌ها و چاه‌های نفت در منطقه تبعاتی دارد که موجب آلایندگی، خسارت به محیط زیست و … می‌شود و قطعاً مردم منطقه توقع دارند که این مجموعه‌ها خدماتی به آن‌ها ارائه دهند.

امام جمعه برازجان اظهار داشت: با ایجاد آلایندگی‌ها، سلامت مردم در خطر است و لازم است تا شرکت‌ها حداقل بحث جاده‌های مواصلاتی را ساماندهی و بهسازی کنند و در کنار این خسارت‌ها و تبعاتی که ایجاد می‌کنند خدماتی به مردم ارائه دهند.

حجت‌الاسلام مصلح اظهار داشت: این خواست و مطالبه مردم است زیرا با ایجاد آلایندگی و آثار مخرب چاه‌های نفت بر روی سلامت و زندگی مردم، اهالی منطقه متضرر می‌شوند و لازم است این خسارت‌ها به گونه‌ای برای مردم جبران شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha