جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 18, 2024
تصاویر/ همایش عباپوشی طلاب جدیدالورود شهرستان سلماس

حوزه/ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گفت: مراجعه به زندگی‌نامه علمای بزرگ شیعه در طول تاریخ این مسئله را اثبات می‌کند آن‌هایی که به جایی رسیدند در اثر دعای خیر پدر و مادر بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین صفدر محمدی امروز در مراسم عباپوشی طلاب جدیدالورود مدرسه علمیه امام علی(ع) سلماس که در مسجد خاتم‌الانبیای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: طلاب باید از بدو ورود به حوزه علمیه با آداب طلبگی آشنا شوند که یکی از مهم‌ترین آداب که موجب جلب توجه خداوند و توفیق در مسیر زندگی می‌شود، حفظ حرمت به پدر و مادر و احترام به والدین است.

وی ادامه داد: مراجعه به زندگی‌نامه علمای بزرگ شیعه در طول تاریخ این مسئله را اثبات می‌کند، آن‌هایی که به جایی رسیدند در اثر دعای خیر پدر و مادر بوده است.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌غربی با تاکید بر لزوم اهتمام طلاب به نماز اول وقت، نماز شب، دعا و نیایش با خدای متعال، ابراز کرد: طلاب نباید از دعا و نیایش شبانه غافل شوند که هر کسی اگر چیزی گرفته از نماز شب و استغاثه‌های شبانه بوده است، باید طلاب ضمن اهتمام به این مسائل روش‌های تربیتی اساتید را به درستی یاد بگیرند و در زندگی خود عملیاتی کنند.

طلاب رسالت جهانی دارند

حفط حرمت پدر و مادر سکوی موفقیت در زندگی است
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام سید ابراهیم طباطبایی گفت: امروز طلاب دیگر رسالت‌شان فقط مسجد محله و یک کوچه نیست، امروز با توجه به مسائل جهانی شیعه، همه ما ماموریت جهانی داریم و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب نیز فرموده‌اند، هر کجا هستیم باید آن‌جا را مرکز ثقل عالم بدانیم، البته این مسئله به معنی فراموش کردن رسالت خودمان در مقابل مساجد نیست بلکه در جهت تقویت آن رسالت است.

امام جمعه سلماس خاطرنشان کرد: باید طلاب قدر و منزلت طلبگی را بدانند و سعی کنند ضمن رعایت زی طلبگی که زهد و پارسایی، ساده‌زیستی، تهجد، معنویت و اخلاص است به رسالت جهانی خودشان در ایستادن در جهت درست تاریخ عمل کنند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام محمدعلی رفیعی کارشناس دینی و امور روانشناسی ابراز کرد: باید والدین درک درستی از وضعیت فرزندان خود داشته باشند، امروز در یک شرایط بسیار حساسی قرار گرفته‌ایم که لحظه‌ای غفلت پیشیمانی تاریخی را به همراه خواهد داشت، لذا از این جهت باید خانواده‌ها نسبت به تربیت فرزندان خود اهتمام جدی داشته باشند و از مشاوره‌های افراد دلسوز و مؤمن استفاده کنند.

حفط حرمت پدر و مادر سکوی موفقیت در زندگی است

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha