جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 18, 2024
حجت الاسلام علی امینی اطهر

حوزه/ رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث مطالبه‌گری از دولت گفت: نباید به بهانه وفاق ملی، بعضی مجرمین سیاسی و امنیتی و مخالفین نظام را در پستهای مختلفً بگمارند یا به دانشگاه ها بر گردانند.

به گزارش خبرگزاری حوزه ازیاسوج، حجت‌الاسلام علی امینی اطهر رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان کهگیلویه و بویراحمد در مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ضمن گرامی داشت ایام یوم الله عملیات تاریخ ساز طوفان لأقصی گفت: یوم الله عملیات مقاومت فلسطین موجب آشکار شدن پوکیِ ساختار بظاهر با ابهتِ فرعونیِ اسرائیل شد.

حجت الاسلام امینی اطهر در این نشست به برخی پیش بینی های رهبر معظم انقلاب که به وقوع پیوست، اشاره کرد و گفت: شکست آمریکا در عراق و افغانستان،شکست طرح خاورمیانه بزرگ،بشار اسد پیروز خواهد شد، داعش گریبان غربی ها را نیز خواهد گرفت، شکست طرح معامله قرن و توقیف متقابل نفتکش انگلیسی، اینها همه نشان از تحلیل دقیق و درست رهبر حکیم انقلاب اسلامی از واقعیات بود که بعد از گذشت زمان صحت آن بر همگان ثابت شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید دانست به زودی این اتفاق، بگونه دیگری برای دولتهای ظالم و مستکبری مانند آمریکا نیز رقم خواهد خورد، خاطرنشان کرد: آن چشم تیزبین و با بصیرت و متّصل به عنایات الهی،موریانه های درون ساختارهای ظالمانه و فرعونی و البته فریبنده و بزک شده آمریکا و دولتهای غربی را می بیند و با اطمینان می گوید: «آمریکا در حال افول است»، «دنیا در حال تغییر است»، «پیروزی قطعی از آن ماست» «ما نزدیک قله ایم» و با جنگ ترکیبی، قدرت رهبری ،قدرت نظامی،قدرت دیپلماسی و پشتوانه مردمی ان شاءالله نصرت الهی تحقق خواهد یافت .

حجت‌الاسلام علی امینی اطهر در بخش دیگری از صحبت های خود در بحث جبهه مقاومت افزود: باتوجه به فرمایش چند ماه پیش مقام معظم رهبری مبنی بر شرایط مرگ و زندگی برای جبهه مقاومت و همچنین جبهه استکباری صهیونیست وتاکید و امر ایشان برفرض بودن کمک به خط مقدم مبارزه و همچنین پیش قدم شدن مراجع معظم تقلید برای کمک کردن، حوزه علمیه باید خط و ربط خودش را با این شرایط حساس و امر ولایت مراجع معظم پیدا کند و مانند ۸ دفاع مقدس با تمام توان پای کار بیایند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: باید دور اندیشان حوزه با ایجاد کارگروهای مختلف در پی محقق شدن این حکم ولی امر در عرصه داخلی و بین المللی پیشگام باشند.

برخورد قاطع مسئولین حوزه و همچنین جامعه روحانیت با مارهای خوش خط و خال و نفوذی

وی برخورد قاطع مسئولین حوزه و همچنین جامعه روحانیت با مارهای خوش خط و خال و نفوذی در این لباس مقدس را نکته مهم خواند و گفت: امروز می بینیم در این شرایط حساس منطقه ای که جامعه اسلامی درحال مبارزه باکفر و استکبار است وقلوب آزادی خواهان جهان عزادار رهبران و سرداران شهید خویش است،افرادی که خود را منتسب به حوزه علمیه میدانند بالای منبر رسول خدا این جبهه را تضعیف و قلوب مومنین را جریحه دار می کنند.

حجت‌الاسلام امینی اطهر ابراز کرد: با توجه به اینکه رهبران عظیم الشان جبهه مقاومت از امام خامنه ای تا شهید کبیر سید حسن نصرالله همه از نسل های اولیه انقلاب نورانی امام راحل هستند، آیا حوزه کنونی توانسته برای پرورش نیروهایی همچون این بزرگان موفق باشد، جواب هرچه که باشد حوزه علمیه باید در این مهم بیش از پیش تدبیر، برنامه ریزی و سرمایه گذاری ویژه داشته باشد.

وی با یادآوری بر اینکه در موضوع شهادت رهبران مقاومت ما از دستگاه قضایی می خواهیم تحقیق و بررسی کنند که پیامهای آتش بس و توافق را چه کسانی بین کشورهای ایران لبنان ترکیه و..تبادل میکردند، گفت: از زمان ترور اسماعیل هنیه و اعلام خونخواهی رهبر انقلاب تا عملی شدن وعده صادق ۲ حدود به ۲ ماه طول کشید و در این مدت بسیاری از فرماندهان و بزرگان ایران و حزب الله به شهادت رسیدند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به صحبت‌های یک کارشناس عراقی که می‌گفت،۲۰ سرویس اطلاعاتی از جمله کشورهای عربستان اردون مصر و امارات متحده و.. در این ترورها نقش داشتند، افزود: شاید با دادن اطلاعات نادرست عملیات وعده صادق ۲ را عقب انداخت که همین مساله نفوذ از عوامل اصلی به شهادت رسیدن بزرگان مقاومت شد.

وی در بحث مطالبه‌گری از دولت دولت چهاردهم گفت : در بحث وفاق و دوگانگی به بهانه وفاق ملی، بعضی مجرمین سیاسی و امنیتی و مخالفین نظام رو در پستهای مختلفً بگمارند یا به دانشگاه ها بر گردانند و اینکه یا نخبگان و مسئولین کارآمدی که هم حزب آنان نیستند را کنار بگذراند؛ دولت باید احتیاط کند که وفاق ملی که اقدام خوبی هست تبدیل به نفاق و نفوذ و فساد در بدنه دولت نشود.

این مسئول فرهنگی از نهادهای امنیتی دعوت کرد برای رصد این موارد و جلوگیری از نفاق و نفوذ و فساد دقت لازم را داشته باشند.

افزایش قیمتها به صورت افسار گسیخته در حرکت است

حجت‌الاسلام علی امینی اطهر به بحث اقتصاد کشور هم گریزی زد و گفت: برای جلوگیری از افزایش قیمتها که به صورت افسار گسیخته در حرکت است دولت باید اقدام نماید. این در حالی که دولت هنوز مشغول عزل و نصب نیرو می باشد.

وی با ابراز نگرانی شدید از گرانی مسکن ،گرانی خودرو، دلار،طلا ، سکه ، ارز و کالاهای اساسی که رشد فزاینده و عجیبی کرده کرده است، افزود: وزیر اقتصاد دولت بجای کنترل و تنظیم بازار و قیمت ها در فکر رفع فیلترینگ است. که از دولت خواست در این زمینه باید فکر عاجل کند

اگر قرار است فیلتر باشد باید فیلتر شکن ساز هم رصد شود

حجت الاسلام امینی اطهر در ادامه مطالبه‌گری از دولت در بحث موضوع فیلترینگ خاطرنشان کرد: لازم است ایجاد یک تصمیم و سیاست واحد در بین تصمیم گیران و کف جامعه اتخاذ شود که اگر قرار است فیلتر باشد باید فیلتر شکن ساز هم رصد شود که این هم بر می‌گردد به اینکه اصلا فیلتر شکن سازان چه کسانی هستند؟ آیا دولت توان مقابله و برخورد ندارد؟

حجت‌الاسلام امینی اطهر در پایان موضوع مطالبه‌گری از دولت خواست که در طرح امین طلاب چند هزار طلبه داریم که از کمیسون آموزش مجلس شورای اسلامی و دولت محترم تقاضامندیم اقدام به جذب وحمایت ویژه از آنان کنند.

مطالبه‌گری از حوزه علمیه

وی در ادامه مطالب‌ خود به دو انتقاد از حوزه علمیه پرداخت و گفت:چرا مسئولین حوزه ، باطلاب نشست صمیمی برای شنیدن مشکلاتی هم مانند معیشت، مشکلات تبلیغ، مشکلات بیمه، مشکلات اجتماعی و... بصورت ویژه ندارند.

طلاب خط مقدم دفاع از اصول، ارزشها و آرمانهای انقلاب هستند

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه ما در وضعیت جنگ فرهنگی و رسانه ای هستیم و طلاب خط مقدم دفاع از اصول، ارزشها و آرمانهای انقلاب هستند، افزود: این سربازان خط مقدم چقدر حمایت می شود؟

وی تصریح کرد: متاسفانه چند هزار طلبه که با سهم امام زمان|(عج) درس خواندند، برای گذران معیشت حداقلی مجبورند اسنپ کار کنند،ده ها طلبه نگهبان مجتمع، شاگرد مغازه و... هستند.

اولویت حوزه تبلیغ باشد

این مسئول فرهنگی با تاکید بر اینکه الان جوانان ما در معرض بمب اتم تبلیغات مسموم هستند، اظهار کرد: ذهن نوجوان و جوان ما پر از شبهه و مسموم است چاره آن حمایت قوی علمی ،مادی و معنوی از طلابی است که شمشیر تبیین بدست دارند.

حجت‌الاسلام علی امینی اطهر خاطرنشان کرد: برای نقش موثر و اساسی مجمع می تواند خدمت مراجع تقلید حضور پیدا کنند و فتاوای مراجع تقلید را در موضوعات زیر تجمیع نماید:

۱- یاری رساندن به مردم لبنان و مبارزه با رژیم صهیونیستی

۲- تحریم اروپا و بستن تنگه هرمز نسبت به اسرائیل در قبال تحریم های آنان

۳ - ما منتظر نمانیم تا بزنند تا ما عکس العمل نشان دهیم از جهت شرعی همینکه دو هزار لبنانی را شهید کرده مستقیم بزنه اگر اینکار شود راه و مسیر مسئولین بازتر شود

۴- چرا باید همه هزینه ها را رهبری بدهد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha