پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 17, 2024
شهید

حوزه/ هزاران نفر از مردم اصفهان امروز پنجشنبه ۲۶ مهرماه، با وحدتی مثال زدنی پیکر شهید راه مقاومت و جبهه اسلامی"شهید عباس نیلفروشان" را، از میدان بزرگمهر به سمت گلستان شهدای اصفهان بدرقه کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، امروز ۲۶ مهر ۱۴۰۳ پیکر شهید عباس نیلفروشان معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از فرماندهان بزرگ جبهه مقاومت که شامگاه ششم مهر ماه به همراه شهید سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در حملات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی به ضاحیه بیروت به شهادت رسید، تشییع شد.

میدان بزرگمهر محل آغازین وداع و بدرقه پیکر این شهید بزرگوار به سمت گلستان شهدا، مأوا و ملجأ تمامی شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعین حرم بود.

ساعات ابتدایی، اینجا دسته دسته مردم آمده‌اند؛ خیل حداکثری مردم اصفهان از مرد و زن، پیر و جوان، کودک و بزرگ که از صحنه‌های همیشگی اینگونه مراسمات و به نوعی مُهر تاییدی بر مهمان نوازی مردم اصفهان و تعظیمشان در برابر ایثارگری های شهداست.

آغوش باز گلستان نصف جهان برای گل انقلاب و اسلام +عکس و فیلم

امروز باردیگر، حضور پرشورآحاد مردم اعم از کارمند و کارگر، روحانیون و د انشگاهی، طلبه و دانشجو، خانه دار و کارخانه دار... و در کنار آنها مسئولان لشکری و کشوری نه‌تنها نشان از احترام و ارادت به این شهید است بلکه نشان ازاین بوده که ما همواره پایبند ارزش‌های انقلاب و ایمان خود هستیم و هیچ گونه ظلم و ستمی نمی‌تواند اراده و ایمانمان را سست کند.

تشیع شهید عباس نیلفروشان، مردم را به گوشه های دل خود کشانده و چهره هایشان ترکیبی از غم و اندوه و افتخار را نشان می دهد.

همه با در دست داشتن تصاویر شهید سید حسن نصرالله و شهید نیلفروشان و نوشته هایی که روی آن نوشته شده بود: " من عاشق مبارزه با صهیونیست هستم" در میدان بزرگمهر خودنمایی می کرد.

مراسم رسماَ با تلاوت قرآن گوش آغاز شد، آیات جهاد این چنین به گوش می رسد«.وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّیٰ لَا تَکُونَ فِتْنَةٌ وَیَکُونَ الدِّینُ لِلَّهِ ۖ فَإِنِ انْتَهَوْا فَلَا عُدْوَانَ إِلَّا عَلَی الظَّالِمِینَ..»

و با کفار جهاد کنید تا فتنه و فساد از روی زمین برطرف شود و دین خدا حاکم باشد و بس، و اگر (از فتنه) دست کشیدند (با آنها عدالت کنید که) تجاوز جز بر ستمکاران روا نیست.

مراسم تشییع و تدفین شهیدان را هرسال متفاوت‌تر از سال قبل می‌بینم؛ گویا امسال مشت‌های گره کرده، چهره‌های مصمم و استواری قدمهایشان که برمیدارند و با شعار مرگ بر اسرائیل و الله اکبر و حیدر حیدر، نفرتشان از اسرائیل غاصب و حامیان سلطه گرش را بیش از قبل فریاد می‌زنند،امروز لنز دوربین ها پیامی قوی از اتحاد و همبستگی مردم نصف جهان را به دشمنان تروریست انعکاس می دهند.

آغوش باز گلستان نصف جهان برای گل انقلاب و اسلام +عکس و فیلم

مراسم با سخنرانی سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران و همرزم آن شهید و اجرای گروه سرود طاها و مداحی سید رضا نریمانی ادامه یافت.

یک لحظه خود را در میان خیل عظیم شهید پرور دیدم، قدم ها برای بدرقه شهید در مسیرهای به سمت گلستان شهدا روانه شد.

در مسیر پیاده روی حمایت های مردم نیز از طریق جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی انسان دوستانه به مردم لبنان و غزه و فلسطین دیده می‌شد که این کمک ها امیدی بر قلب آسیب دیده مردم آنجاست، پیرمردی که دست در سارافون بافتنی اش کرده و اسکناس ها را داخل صندوق ها می ریزد، بانویی که کارت خود را به دست دخترکش می دهد تا او نیز در این انفاق شریک باشدو ایثار و گذشت را به او بیاموزد، پسر دانشجویی که ساعت زیبای لمسی اش را از مچش باز میکند به مسئول جمع آوری می دهد و یا مادری که گوشواره های طلایش در دست و با رویی خجالت زده از مسئول جمع آوری می پرسد آیا طلا نیز قبول می کنید!!

دنیای عجیبی است،

آغوش باز گلستان نصف جهان برای گل انقلاب و اسلام +عکس و فیلم

من هر لحظه که به گلستان شهدا، خانه ابدی آن شهید نزدیک می‌شوم، عطر تک تک گلهای این گلستان را حس میکنم و روحم را جان می‌بخشد، این باغ همیشه سبز، بوی بهشت می‌دهد و امروز نیز این باغ میزبان یکی دیگر از فرماندهان پاک و شجاع سرزمینمان "شهید عباس نیلفروشان" است.

به گلستان شهدا رسیدم؛ اینجا نیز مملو از جمعیت منتظر پیکر است، پیرمردی که با چشمانی اشک بار با دیدن مراسم تشییع جنازه شهید به یاد روزهای حماسه و ایثار می‌افتد و اشک میریزد و جوانانی که با غرور و انگیزه راه این شهیدان را ادامه خواهند داد نیز در تشییع پیکر این شهید، حضور دارند.

نوجوانانی که روز پنج شنبه است و مدارس تعطیل و خود را دوچرخه هایشان به گلستان شهدا رسانده اند، با در دست داشتن پرچم های ایران و فلسطین و پرچم حزب الله در کنار مو سفید کرده ها قدم بر میدارند و معنای همبستگی و وحدت را در کنار بزرگترهایشان بیشتر منتقل می‌کنند.

گفتند این مادر شهید است که گوشه ای نشسته بود و از کمی دور تر مراسم را نگاه می‌کرد، نزدیکش رفتم و وصف حالش را در آن لحظه پرسیدم: مادر شهید با چادری مشکی و چهره‌ ای که از صبر و استقامت حکایت داشت، اشک بر گونه هایش جاری شد و گفت: فداکاری و شهادت فرزندم مایه افتخار من است و او با انتخاب این راه، مقام والایی را در پیشگاه خداوند بدست آورده است،

مادرشهید ادامه داد: دشمنان و اسرائیل با کشتن و حذف فرماندهان شجاع ما و رهبران حزب‌الله، و فرزندان ما؛ به هدفشان نخواهند رسید؛ بلکه مردم را مصمم تر و ایستادگی شان را بیشتر می‌کند و جوانان ما راهشان را ادامه خواهند داد.

آغوش باز گلستان نصف جهان برای گل انقلاب و اسلام +عکس و فیلم

مادر شهید ادامه داد: من امیدورام که خون شهیدان مانند شهید عباس نیلفروشان راهگشای صلح و امنیت برای نسل های آینده باشد و در همان لحظه دستانش را روبه اسمان بلند کرد و برای فرج مولا صاحب‌الزمان و ریشه کن شدن ظلم و نجات مردم فلسطین و غزه دعا کرد.

صدای اذان ظهر در فضا طنین انداز شد و مراسم تشییع پیکر شهید نیلفروشان نیز به پایان رسید و پیکر شهید در کنار همرزمانش آرام گرفت.

آغوش باز گلستان نصف جهان برای گل انقلاب و اسلام +عکس و فیلم

امروز این رویداد نیز به تاریخ پیوست و باز نشان داد که شهدا همیشه در کنار ما هستند و هیچگاه فراموش نمی‌شوند و راهشان همواره ادامه خواهد داشت.

خبرنگار : سمیرا گلکار

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha